Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Advertisements

Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
La Comida: Food.
Jeopardy gustar -er/-ir verbs vocabulario
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
En España la comida es a las dos o a las tres.
Hoy es __________, el __________ de ____________. ¿Qué tiempo hace? Have you ever eaten real, authentic Mexican food? What do you think authentic Mexican.
El bróculi- no Las espinacas- no El pan dulce- sí El arroz- no El pollo- no ¿Dulce?
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Vocabulary 3A-2 Realidades. en el desayuno for breakfast.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
¿Sabes tú? El desayuno From the popular churros and hot chocolate in Spain to the pan dulce served in many countries, a wide variety of foods can be found.
1. The verb encantar (to really like; to love) works just like the verb gustar. Me gusta la leche, pero me encanta el jugo de naranja. Nos encantan los.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Presentación de vocabulario 3.1 Tópico: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my food and beverage preferences in Spanish?
Hoy es martes el tres de diciembre. AHORA I.Saquen la tarea. (Take out your homework.) II.Traduce al español: 1.I like to eat cereal. 2.I don’t like to.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Regular –ER verbs Regular –ER verbs are a family of verbs. They are similar to –AR verbs because all “Regular –ER verbs” follow a pattern…
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
En el desayuno. For breakfast El cereal cereal.
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
Vocabulary 3A intro Las Comidas y Las Bebidas. en el desayuno for breakfast.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 20 de octubre del 2014
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Tic-tac-toe- yo yo Who is X? Who is O? When it’s your turn, then you go! You got it right? Mark your letter! Got it wrong? Gotta do better! Don’t mark.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
¿Qué día es hoy? ¿Qué fecha es hoy? martes, veinticinco de noviembre
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
El 16 de marzo, 2015 Write the T-chart for the word “caminar”. Camino caminamos Caminascamináis Caminacaminan.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
¿Qué comes y bebes tú? El desayuno y las bebidas Breakfast and Drink Vocabulary.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
¿Desayuno o almuerzo?. la comida food, meal el desayuno breakfast.
desayunar To eat breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Español 1 Capítulo 3A Realidades método TPRS. Grupo 1 Le pregunta si hay huevos en el desayuno –s/he asks him/her if there are eggs at breakfast La/lo.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
What is your favorite meal of the day? Explain why it is your favorite. Bellwork – Hoy es _______el _______ de _______ martessiete febrero.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Comida y Bebidas. Expresiones con Verbos` Preferir / Gustar (prefer) –(yo) prefiero (I prefer) –(usted) prefiere…? (do you prefer…?) Creer –(yo) creo.
ADDING TO YOUR KNOWLEDGE OF VERBS. WHAT YOU NEED TO KNOW ABOUT PRESENT TENSE VERBS… –AR VERBS -ER VERBS -IR VERBS –AR VERBS -ER VERBS -IR VERBS -O -O.
Me gusta(n) y Me encanta(n) Te gusta(n) y Te encanta(n) Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Mrs. Kourtney McCleearn Seventh Grade Level 1 A Comida.
¡A comer!.  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Gustar + nouns We use the verb “gustar” to talk about what a person likes and does not like to do. Use gustar + infinitivegustar I like to play sports.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
COMIDA Desayuno Almuerzo. EN EL DESAYUNO For breakfast.
¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno for breakfast.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1. INTERROGATIVE WORDS U3L1, p 140  ¿Cómo?= How?  ¿Cuál?= Which? Or What?  ¿Cuáles?= Which? Or What?
A comer 8.1  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Transcripción de la presentación:

Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa? Saca un papel Escribe la fecha de hoy Contesta esta pregunta en español: (complete sentence & include at least 2 items) ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?

Objetivo: Hoy vamos a identificar las comidas del desayuno y usar los verbos comer, tomar y desayunar para expresar que nosotros comemos, tomamos y desayunamos estas comidas.

La Comida: El Desayuno To eat Comer: To drink Tomar: To have breakfast Desayunar: To eat To drink To have breakfast

Do you remember how to conjugate?   “er” verbs yo tú él/ella/usted nosotros vosotros ellos/ellas/ustedes   “ar” verbs yo tú él/ella/usted nosotros vosotros ellos/ellas/ustedes o o as es e a amos emos éis áis en an

Practica Yo como Tú comes Ella come Yo tomo Tú tomas I eat You eat She eats I drink You drink

Practica They drink I have breakfast You have breakfast We have breakfast They have breakfast Ellos toman Yo desayuno Tú desayunas Nosotros desayunamos Ellos desayunan

Vocabulario del Desayuno el cereal la avena el pan tostado los panqueques el pan dulce los huevos el tocino las frutas la manzana la banana/el plátano la naranja the cereal the oatmeal the toast the pancakes the sweet bread/pastry the eggs the bacon the fruit the apple the banana the orange

Vocabulario del Desayuno d) las fresas e) las uvas f) la piña g) la toronja h) el mango i) la papaya 9) el café 10) la leche 11) el jugo 12) el té d) the strawberries e) the grapes f) the pineapple g) the grapefruit h) the mango i) the papaya 9) the coffee 10) the milk 11) the juice 12)the tea bebida drink bebida drink bebida drink bebida drink

Vamos a hablar: pregúntale a tu compañero/a: (Turn your paper over and record your partner’s response for each question) ¿Qué comes los sábados por la mañana? ¿Qué tomas todos los días? ¿Qué desayunas todos los días? ¿Cuál es tu desayuno favorito? ¿Tienen algo en común tu compañero/a y tú? (If yes, say what. If no, say “no tenemos algo en común”).

Let’s structure our responses… 1. If you’re reporting to me what your partner eats, you will use which form of “comer?” 2. If you’re reporting to me what your partner drinks, you will use which form of “tomar?” 3. If you’re reporting to me what your partner has for breakfast, you will use which form of “desayunar?” 4. If you’re reporting to me what his/her favorite food is, how would you express it? _______ _________ _________ _____ Él or Ella come… Él or Ella toma… Él or Ella desayuna… Su comida favorita es…

Let’s structure our responses… Now we’re talking about us (we)… If you’re reporting to me what you both… eat, you will say: ________________________ drink, you will say: ________________________ have for breakfast, you will say: ________________________ Nosotros/as comemos… Nosotros/as tomamos… Nosotros/as desayunamos…

¡Es muy importante participar! ¡Vamos a compartir! ¡Levanta la mano! ¡Es muy importante participar!

En conclusión… Escribe 4 comidas para el desayuno. __________ __________ __________ __________ 2. Escribe 2 bebidas (drinks) para el desayuno. _________________ _________________ 3. Write a complete sentence expressing what you eat and drink for breakfast. ____________________________________________________