Hoy es lunes, el 14 de marzo. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I study in the library. 2. They have to eat the fruit. 3. Sometimes, we like to drink sodas (soft.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
Advertisements

Telling Time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Hoy es lunes, el 2 de marzo. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I study in the library. 2. They have to eat fruit. 3. We like lunch. 4. Sometimes, you drink water.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
1 El Verbo “IR” IR is the infinitive. It has no stem. En español IR significa “to go”
Unidad 2 Etapa 2 Vocabulario. Warm up #3  Conjugate the following verbs:  Hablar  Ayudar  Escuchar.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
Ir, Dar and Estar: oy verbs
PALABRAS INTERROGATIVAS
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Telling Time.
Calentamiento ¿Cuál es la fecha? ¿Qué te gusta hacer el sábado?
TELLING TIME IN SPANISH
Tapas Write the following numbers in Spanish: 1. seven
Tapas Create sentences using tener que and words from column A and B.
Asking questions Apuntes.
Telling Time in Spanish
(How to tell time in Spanish)
Review for MIDTERM 2016 What we’ve covered so far…
Ir + a with infinitives.
¿Qué hora es? What time is it?
Telling Time (Cómo decir la hora).
¿Qué hora es?.
Ir, Dar and Estar: oy verbs
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
Talking about where you and others go during free time
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
¿Qué hora es?.
1. buscar un libro 2. tomar un refresco 3. usar una calculadora
¿Qué hora es?.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Las Palabras Interrogativas
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (La hora).
¿Qué hora es?.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Telling Time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Ir a + infinitive (is,are) going to
Telling Time ¿Cómo se dice en Español “Time”? el tiempo
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
[C] Notas: ¿Qué hora es? P. 128
Telling Time (Cómo decir la hora).
Quasimodo: Get a laptop, log in, and go to the class website (
What time is it?- ¿Qué hora es?
Telling Time (Cómo decir la hora).
(Cómo decir la hora) How to Tell Time.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time Para Empezar.
¿Qué hora es?.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 14 de marzo. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I study in the library. 2. They have to eat the fruit. 3. Sometimes, we like to drink sodas (soft drinks). 4. You eat lunch in the cafeteria. 5. She has PE class in the gym. 6. You all work in the office. P. 43 and 44 in your workbooks is due on Wednesday!

comprar = to buy descansar = to rest tomar = to drink/eat, to take terminar = to finish vistar = to visit

“ir” = to go Yo voy = I goNosotros vamos = We go Tú vas = You goVosotros vais = Ya’ll go Él va = He goesEllos van = They go Ella va = She goesEllas van = They (girls) go Usted va = You goUstedes van = You all go

When you want to ask where someone is going use “adónde” ¿Adónde va Ricardo? = (To) where is Ricardo going? When you want to ask where someone/something is use “dónde” ¿Dónde está Ricardo? = Where is Ricardo?

p. 130 #6 Complete la conversación entre Ricardo y Isabel con la forma correcta de ir.

p. 131 #7 Trabajan en los grupos y hablan del horario de Isabel. “El” vs. “Los” con los días

Hoy es martes, el 15 de marzo. ESPONJA: Escriban la forma correcta de “ir” para decir qué hacen las personas. 1. Roberto y su hermana _________ al centro comercial. 2. Yo _________ a la casa de Miguel este fin de semana. 3. De vez en cuando, vosotros _________ a la biblioteca. 4. Tú _________ a estudiar para el examen. 5. Daniel y yo _________ a mirar los Simpson esta noche. 6. ¿Adónde _________ Raquel? PLEASE GRAB A BOOK FROM THE SHELF! 5 th period—let’s talk about your projects!

p. 131 #8 Pregúntenles a cinco estudiantes adónde van para hacer estas actividades.

¿Qué hora es? = What time is it? Son las + # = When you want to give the time for every hour except 1 o’clock 3:00 = Son las tres. 11:00 = Son las once. Es la una = It’s one o’clock 1:00 = Es la una cuarto = quarter of an hour media = half an hour

Use “y + minutes” for the number of minutes after the hour (before :30). 12:00 = Son las doce. 12:10 = Son las doce y diez. 12:15 = Son las doce y cuarto. 12:30 = Son las doce y media. Use “menos + minutes” for the number of minutes before the hour (after :30) Round to the next hour and then subtract the minutes until the next hour 1:00 = Es la una. 12:50 = Es la una menos diez. 12:45 = Es la una menos cuarto.

el mediodía = noon la medianoche = midnight el reloj = clock A las _______ de la mañana = at ____ in the morning A las _______ de la tarde = at ____ in the afternoon A las _______ de la noche = at ____ at night por la mañana = during the morning por la tarde = during the afternoon USED FOR GENERAL TIME PERIODS por la noche = during the night

When you want to ask/explain when something will happen use: ¿A qué hora + verb + event? ¿A qué hora es la clase? (What time is the class?) A las + hour (For one o’clock, use “A la”) A las doce y media. (12:30) A la una y media. (1:30)

Hoy es miércoles, el 16 de marzo. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. Sometimes, we go to music class. 2. She goes to the cafeteria in order to eat lunch. 3. I buy a book for English. 4. They go to the library in order to rest. (hint: in order to = one word (like “for to rest”) 5. You go to science class every day. 6. You all finish your homework during lunch. Practice session tomorrow? Let’s check in about project sign ups, due dates and research!

p. 43 y 44 en los workbooks

p. 45 en los workbooks Due: viernes

4th, 5th: el mediodía = noon la medianoche = midnight el reloj = clock A las _______ de la mañana = at ____ in the morning A las _______ de la tarde = at ____ in the afternoon A las _______ de la noche = at ____ at night por la mañana = during the morning por la tarde = during the afternoon USED FOR GENERAL TIME PERIODS por la noche = during the night

5th, 6th: When you want to ask/explain when something will happen use: ¿A qué hora + verb + event? ¿A qué hora es la clase? (What time is the class?) A las + hour (For one o’clock, use “A la”) A las doce y media. (12:30) A la una y media. (1:30)

p. 132, #9 en grupos

Hoy es jueves, el 17 de marzo. ESPONJA: ¿Cómo se dice?: 1. It’s 12:30 in the afternoon. 2. At 3:21, I have class. 3. It’s 11: It’s 5:15 in the morning. 5. We have a break at 1: It’s 7:54 at night. Practice session after school today! Sixth period, let’s talk about the dance tomorrow!

p. 132, #9 en grupos

p. 133 #11 Use your new knowledge of vocabulary to explain your schedule!

Estar = “to be” (used to explain location) yo estoy = I amnosotros estamos = we are tú estás = you arevosotros estáis = y’all are él está = he isellos están = they are ella está = she isellas están = they (girls) are usted está = you (formal) areustedes están = you all (f) are Estar is used differently than ser. You can consider estar to be used for “temporary” states (emotions, locations, etc.) whereas ser is often connected to more “permanent” states (origin, character traits, etc.).

FRANCO

Srta. T

p. 134 #12

Practice Practice Use estar to write sentences that explain where people are : 1. yo 2. tú 3. él 4. ella 5. usted 6. nosotros 7. vosotros 8. ellos 9. ellas 10. ustedes a. la cafetería b. el gimnasio c. la casa d. la oficina e. la clase f. la biblioteca g. el auditorio

Hoy es viernes, el 18 de marzo. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. El lunes a las dos, tengo que visitar a mi doctor. 2. Los martes y miércoles, tenemos la clase de educación física. 3. El viernes, Martina tiene que ir a su casa. 4. El sábado, voy al gimnasio a las once. 5. Los domingos, tienes que descansar. 6. Todos los días, los estudiantes van a escuela a las siete de la mañana. Practice session on Tuesday! Sign up!

p. 45 en los workbooks

p. 46 en los workbooks Due: martes

p. 135 To create a simple question, take a statement like: Isabel va a la escuela. Isabel goes to the school. And switch the position of the subject and verb: ¿Va Isabel a la escuela? (Don’t forget your intonation!) Does Isabel go to the school? You can also use an interrogative (or question) word: ¿Adónde va Isabel? Where does Isabel go?

p. 135, Here are some more interrogative words: Interrogative WordDefinitionExample CómoHow¿Cómo está Ricardo? Cuál(es)Which/What¿Cuál es el libro? CuándoWhen¿Cuándo estudia Ricardo? Cuánto(s)/Cuánta(s)How many¿Cuántos años tienes? Por quéWhy¿Por qué va Ricardo a casa? QuéWhat¿Qué hora es? Quién(es)Who¿Quiénes hablan con el profesor? DóndeWhere (location)¿Dónde está Ricardo? AdóndeWhere (direction)¿Adónde va Ricardo?

¿Cuál? and ¿Qué? Sometimes these two words are followed by words other than verbs. ¿Qué? can be followed by a noun, but ¿cuál? cannot. Use ¿cuál? for one item and ¿cuáles? for more than one (same with quién and quiénes).