Aventura El Vuelo Situaciones 1, 2 y 3 Conversaciones Dirigidas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
1. Tengo una pregunta..
Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
Spanish Vocabulary Airplane Travel.
Saludos y despedidas.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Por y Para Un resumen ¡Qué interesante!. POR A – around a place A – around a place T – through as in by means of T – through as in by means of aRithmetic.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
El calendario y la fecha
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Subject Pronouns and Ser
Indirect Object Pronouns
Saludos #2 * Also means: How are you? ¿Qué tal? What’s up?* (informal)
Frases útiles para viajar I
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Saludos Y Expresiones de Cortes í a Greeetings and Expressions of Courtesy.
Classroom expressions
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
(Greetings & farewells)
YouThe person you are phoning Hello (formal). My name is….. and I work for the company Smoothie Drinks. Ah sí, ¿en qué puedo ayudarle? My boss, Mr. Watson.
¡Vamos de Vacaciones!. Llamar a la agencia de viajes Ahorrar para comprar los boletos Los consejos del agente de viajes Me interesa un viaje de ida y.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
10 Survival Phrases Survival Answers 4/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
EN LA ESTACIÓN (at the station) Walt: finding your way around and buying tickets Wilf: Identifying places at the station (Level1-2) Wilf: asking for travel.
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
¡Vamos de viaje! We are going on a trip!.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Más usos del futuro y del condicional
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Una conversación A Collection of P&R for 6W-1 It would be Looney not to know these… True that.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Informal and Formal Greetings
 See you later hasta luego see you soon hasta pronto see you tomorrow hasta mañana till I see you hasta la vista nice to meet you mucho gusto hello hola.
Diálogos Dirigidos En el avión El pasajero (the passenger) y
ORDINARY LIFE. A person stopping a taxi: - Stop please! Could you take me to anyway? + Sure, where do you want to go? - To Oxford Street, please. + Of.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Vamos a hacer un viaje a Perú.. take a trip Primero, tenemos que conseguir un pasaporte.
Palabras 1 Unidad 3 Antes del vuelo.
Capítulo 1 Un viaje en avión.
El aeropuerto.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Qué hora es?.
Unidad 1 – Lección 1 p. 55.
Capítulo 1.1 En avión Repaso de vocabulario
¿Qué hora es?.
Un Viaje en Avión In this chapter you will learn to:
Telling Time in Spanish
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Capítulo 1 Lección B Vocabulario II
Telling Time in Spanish
Capítulo 1B.
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Aventura El Vuelo Situaciones 1, 2 y 3 Conversaciones Dirigidas Try the conversations without the script in Spanish. 2. Then when the Spanish script appears, repeat the conversation in Spanish according to the script. 3. Then volunteers will perform to earn dinero. You must perform correctly to earn 5 euros.

Conversación 1 My name is ….. I am from the United States. Here’s my passport. Thank you. How many suitcases are you bringing? Me llamo…. Yo soy de los Estados Unidos. Aquí tiene mi pasaporte. Gracias. ¿Cuántas maletas lleva usted?

I’m bringing two suitcases I’m bringing two suitcases. I need to check my luggage, and I’m bringing carry on luggage. Here’s a luggage tag. Thank you very much. You are welcome. Yo llevo dos maletas. Yo necesito facturar mi equipaje y llevo equipaje de mano. Aquí tiene una etiqueta (un talón). Muchas gracias. De nada. (No hay de qué.)

Conversación 2 (your = su) At what time does flight 78 leave for Madrid and at what time can we board? Here’s my boarding pass. Thank you. Your ticket, please. Here’s my ticket. At what time does flight 78 arrive in Spain? ¿ A qué hora sale el vuelo setenta y ocho a Madrid (para Madrid) (con destino a Madrid) y a qué hora podemos abordar? (embarcar) Aquí tiene mi tarjeta de embarque. Gracias. Su boleto (Su billete), por favor. Aquí tiene mi boleto (mi billete). ¿A qué hora llega el vuelo setenta y ocho a España?

Conversación 3 Tomorrow I am going to Spain. At what time is the flight and how many suitcases are you bringing? I am bringing one suitcase and I’m bringing carry on luggage. Mañana, voy a España. ¿A qué hora es el vuelo y cuántas maletas lleva? Llevo una maleta y llevo equipaje de mano.

Conversación 4 Is the flight on time? Yes, of course. How long does it take to get to Spain? ¿Está el vuelo a tiempo? Sí, claro. (por supuesto) ¿Cuánto tarda en llegar a España?

Conversación 5 Is the flight delayed? Yes. I’m sorry. There is a one hour delay. ¿Está el vuelo atrasado? Sí. Lo siento. Hay una demora de una hora.

Conversación 6 Excuse me. Is the flight on time? No. There is a fifty minute delay. Con permiso. ¿Está el vuelo a tiempo? No. Hay una demora de cincuenta minutos.