REVISING GCSE SPEAKING Spanish A Summary 2 PARTS TO THE EXAM In April!!! 2 ROLEPLAYS AND 2 CONVERSATIONS RECORDED!! Foundation or higher level See your.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
Los Saludos y Las Despedidas
Telling Time Grammar Essential #8.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Translation Using me gusta / tengo que / quiero / puedo Your answer Saco la basura I take out the rubbish No me gusta sacar la basura Los jueves saco la.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El calendario y la fecha
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
4.1 Present tense of ir El verbo ir (to go) Asking and telling (to where) someone is going To ask: ¿Adónde + ir + subject ? To tell: Subject + ir + a +
Seventh grade final exam review. Translate: Rubio Alto Travieso BlondeTallmischievous.
Los interrogativos.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Los interrogativos.
The Preterite/El Pretérito
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 Doctora Tartaglione
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
Aventura El Vuelo Situaciones 1, 2 y 3 Conversaciones Dirigidas
Foundation Role Play 4 tasks (2 marks per task). Higher Role Play 4 tasks (4 marks per task)
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Repaso Hoy vamos a: repasar cómo dar opiniones repasar cómo usar unos verbos esenciales opiniones expresiones de frecuencia verbos esenciales.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
La hora Telling time in Spanish. Asking what time it is The question is: “¿Qué hora es?” To answer, say: “Son las ____: ____” for everything except times.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Write out the following conversation in the correct order:
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Informal and Formal Greetings
FUTURE CAREER PLANS. Higher 5. ¿Quieres ir a la universidad? Sí, me interesa ir a la universidad de… = I am intereted in going to … Uni He escogido esta.
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
Greetings.
Transcripción de la presentación:

REVISING GCSE SPEAKING Spanish A Summary

2 PARTS TO THE EXAM In April!!! 2 ROLEPLAYS AND 2 CONVERSATIONS RECORDED!! Foundation or higher level See your teacher for your level

Role Plays: all do 2! Foundation – Do a+b A (yellow) has 4 tasks and B (pink) has 4 tasks and one unpredictable element (!). You will need to say or ask. Higher – Do b+c B (pink) has 4 tasks and one unpredictable element(!) You will need to say or ask. and C (white) has 5 tasks, two unpredictable elements and the instructions in Spanish. FOR BOTH- you can make notes on exam paper in the prep time but MUST SUBMIT THIS PRIOR TO THE EXAM STARTING!

ROLEPLAY SCENARIOS FOR EDEXCEL

A : ROLEPLAYS MOST BASIC READ NOTES CAREFULLY USE PICTURES ALSO MEMORIZE KEY VOCAB

Can you work out the tasks for the following answers on role-play A? Gracias y adiós ¿cuánto es? ¿está lejos? Quiero una mesa para tres Prefiero el inglés ¿Tiene bocadillos de jamón?

B: roleplays Practise using the word document (on the blog) And the sample ones below Learn the most common words/phrases!!!!!

C roleplays Practise using the word document (on the blog) And the sample ones below Learn the most common words/phrases!!!!!

2004 Oral Roleplay Card C1 1) Compré un jersey para mi madre pero es demasiado grande 2) Lo compré ayer 3) Prefiero tener un reembolso por favor 5) Era alta con pelo rubio y largo. También llevaba gafas. 4) Pagué con tarjeta de crédito Y ¿Cuándo compró usted este artículo? ¿Puede usted describir al dependiente/a que le servió?

2003 Roleplay Cards C2 1) Quisiera información sobre un empleo a tiempo parcial ¿Qué experiencia de trabajo tiene? 2) He trabajado en un bar como camarero en Inglaterra 3) Prefiero trabajar como secretaria porque me interesa hablar con los clientes ¿Qué cualidades tiene para este tipo de empleo? 4) Pienso que soy muy punctual y puedo hablar muchos idiomas diferentes. 5) Puedo empezar el 6 de agosto

2004 Oral Roleplay Card C6 1) Me gustaría ir al teatro porque me encanta el arte dramático. 2) Quisiera ir a un bar de tapas para probar la comida. Está muy rica. 3) ¿Tienes más información sobre la excursión? 5) Los jóvenes suelen ir al cine o a una pizzaría con sus amigos. Es muy divertido. 4) ¿Cómo vamos a viajar? ¿Qué vamos a hacer después? ¿Qué hacen los jóvenes normalmente los fines de semana en tu país?

2004 Oral Roleplay Card C2 1) Un hombre entró en la joyería y robó muchos collares, diamantes además de relojes. 2) Era alta con pelo rubio y largo. También llevaba gafas y un jersey rojo. 3) Se escapó en un coche azul. Creo que era un BMW. 5) Mañana voy a visitar la ciudad de Ronda. Será muy interesante. 4) Me quedo en el hotel playa cerca del mar. ¿Puede darme una descripción del ladrón? ¿Qué planes tiene para mañana?

More C RPs for practise- learn the vocab And note the most common bullet points ! At the hospital La herida que tienes (¿Cómo ocurrió el accidente?) Cómo llegaste al hospital Tu alojamiento en España (¿Quién está en España contigo?) A job interview Tus cualidades personales (¿Qué experiencia tienes de trabajar con niños?) Cuándo puedes trabajar ¿Alojamiento? ¿Comida? (¿Por qué buscas trabajo aquí en España?

Hiring sports equipment Lo que quieres alquilar y por qué (¿Puedes darme tus detalles personales, por favor?) Tu alojamiento en España. Detalles del alquiler: cuántas personas y cuánto tiempo (¿Qué deporte practicas normalmente en tu país?) : A minor traffic accident Lo que viste (¿Quién fue el responsable y por qué?) Lo que estabas hacienda en el pueblo cuando ocurrió el accidente. Tu alojamiento en España (¿Qué planes tiene usted para el resto de la semana?

Talking to your penfriends headteacher Lo que te gustó de tu visita y por qué (¿Qué hiciste a mediodía durante las dos horas de recreo?) Las diferencias entre tu instituto y el instituto español Las actividades que te gustan en tu instituto (¿Qué planes tienes para el resto de tu visita aquí en España?) Street survey on cleanliness etc Tus primeras impresiones de la ciudad (Háblame de las visitas que ya has hecho en la región.) Lo que se puede hacer para mejorar el medio ambiente en la ciudad Una descripción del pueblo donde vives en tu país (¿Qué planes tienes para el resto de tu visita a España?)

THE ROLEPLAYS YOU SHOULD NOW HAVE LOTS OF KEY VOCAB A BETTER UNDERSTANDING OF THE FORMAT NOW PRACTISE AGAIN FROM THE SCHOOL INTRANET FOR MFL AND THE LINK BELOW:

THE CONVERSATIONS: 1+2 1)You will need to talk in total for (foundation) ½ minutes (higher) 3 – 3 ½ on this topic but you can s tart with a 30 – 45 second chunky answer on your chosen topic (you choose out of the 5 options) and bring in bullet points if you wish. 2)You will then have to speak for the same amount of time on 1 other topic, from the remaining 4. You will not know this until you are IN the exam itself.

Conversation Topics Topic 1 – Home and Abroad Topic 2 – Education, Training and Employment Topic 3 – House, Home and Daily Routine Topic 4 – Media, Entertainment and Youth Culture Topic 5 – Social activities, Health and Fitness

Presentation – Bullet Points No conjugated verbs e.g. fui/voy/iré Can include pictures Each bullet point can include a few words You may have NO MORE than half a side of A4 These must be handed in at the end of your speaking exam.

Pasado – bolera – amigos – excelente Futuro – cine – pelicula romantica Despues – restaurante caro Ideal – ir de compras - Capital Sample bullet points for the chosen topic

More practise! Try and see if you can guess the rp phrases below Re-read your oral questions and see if you make them into roleplay tasks Keep testing yourself Keep recording yourself ¡¡BUENA SUERTE!!

Say you would like. ID LIKE TO… Me gustaría… Quisiera…

Say you want… I want... Quiero...

Say you would like to go I WOULD LIKE TO GO Quisiera ir a... Querría ir a...

Say you would like to play I WOULD LIKE TO PLAY Quisiera jugar al/ a la... Querría jugar al/ a la...

Say you like I LIKE Me gusta(n)...

Say you like to play I LIKE TO PLAY Me gusta jugar al / a la...

Say you dont like… I DONT LIKE No me gusta jugar al / a la...

Say you dont like to buy I DONT LIKE TO BUY No me gusta comprar...

Ask if your friend likes… DO YOU LIKE… ¿Te gusta… ?

Ask if your friend likes to play football ¿Do you like to play football? ¿Te gusta jugar al fútbol?

Ask how much it costs HOW MUCH IS IT? ¿Cuánto cuesta...? ¿Cuánto es...? ¿Cuál es el precio de...?

Ask what time… AT WHAT TIME… ¿A qué hora… ?

Ask your friend what time school finishes. At what time does school finish? ¿A qué hora terminan las clases?

Ask your friend what time the museum opens. At what time does the museum open? ¿A qué hora abre el museoe?

Ask your friend what time the post office closes. At what time does the post office close? ¿A qué hora cierra la oficina de correos?

Where? When? Who? With Who? Why? –Because… How? What? Which? From where? ¿Dónde? ¿Cuándo? ¿Quién? ¿Con Quién? ¿Por qué? – Porque… ¿Cómo? ¿Cuál? ¿De dónde?

Ask what is… WHAT IS…¿Cuál es…? ¿Qué es…?

Ask what the bus number is. WHAT IS THE BUS NUMBER? ¿Qué número de autobús es…?

Ask where is… Ask where are… ¿Dónde está…? ¿Dónde están…?

Say you are going to… I AM GOING TO… Voy a…

Ask if there is a… IS THERE A… ¿Hay…?

Ask if there is a train to Paris. IS THERE A TRAIN TO PARIS? ¿Hay un tren para París?

Ask what your friend does at the week- end. WHAT DO YOU DO AT THE WEEK-END? ¿Qué haces el fin de semana?

Say you are looking for … I AM LOOKING FOR Busco…

Say you need… I NEED Necesito… (+ infinitive)

Say you need to go to Spain. I NEED TO GO TO SPAIN Tengo que ir a España

Can you… (informal) Can you… (formal) ¿Puedes…? (+ infinitivo) ¿Puede…? (+ infinitivo)

Ask your friend to telephone the doctor CAN YOU PHONE THE DOCTOR? ¿Puedes llamar / telefonear al médico?

I must… Tengo que… (+ infinitivo) Debo (de)… (+ infinitivo)

Say you must return to England. I MUST RETURN TO ENGLAND Tengo que volver a Inglaterra.

Last week Last year Last week-end Next week Next year Next week-end La semana pasada. El año pasado. El fin de semana pasado. La semana que viene. El año que viene. El fin de semana que viene. expresiones de tiempo

Yesterday Today Tomorrow Recently Tonight After Before During Three days ago Ayer Hoy Mañana Hace poco / Recientemente Esta noche Después de que (+subjuntivo) Antes de que (+subjuntivo) Durante Hace tres días

Ask if you can help. CAN I HELP YOU? ¿Puedo ayudarte/le(form al)?

To take I took I will take Coger (not in South America) Tomar Cogí Tomé Cogeré / Voy a coger Tomaré / Voy a tomar

Say you will take that. I WILL TAKE THAT. Lo cogeré. Lo voy a coger.

Say it takes 15 minutes. It takes 15 minutes. Tarda 15 minutos.

Tell your friend to take the Number 6 bus. TAKE THE NUMBER 6 BUS. Coge el autobús número 6.

Say you work on Saturday. I WORK ON SATURDAY. Yo trabajo el (los) sábados.

Say you leave home at 8.00 am. I LEAVE HOME AT 8.00 am. Salgo de casa a las 8 de la mañana.

Say you have only 5 pounds. I HAVE ONLY 5 POUNDS Sólo tengo 5 libras.

Say your name and spell it. MY NAME IS... IT IS SPELLED… Me llamo… Se deletrea…

Say you dont understand. I DONT UNDERSTAND No (le) entiendo / comprendo.

Say thank you and goodbye. THANK YOU GOODBYE Gracias Hasta luego.

Say you want to reserve a return ticket for Madrid for next week. I WANT TO RESERVE A RETURN TIKET FOR MADRID FOR NEXT WEEK Quisiera reservar un billete de ida y vuelta para Madrid para la semana que viene.

Say what time school begins and ends. SCHOOL begins at 8.35 am and… … ends at 2.50pm. Las clases comienzan a las ocho de la mañana Terminan a las tres menos diez de la tarde.

Say you how long break lasts. BREAK LASTS 15 MINUTES. El recreo / descanso dura quince minutos.

Say you arrived on Sunday. I ARRIVED ON SUNDAY. Llegué el sábado.

Ask your friend if he/she work at the week-end. DO YOU WORK AT THE WEEK-END. ¿Trabajas el fin de semana?

Ask if your friend does his/her homework in the bedroom. DO YOU DO YOUR HOMEWORK IN THE BEDROOM? ¿Haces los deberes en tu habitación?

Ask your friend if he/she will meet you at 11 oclock at the town hall. WILL YOU MEET ME AT 11 OCLOCK AT THE TOWN HALL? ¿Nos vemos a las 11 en el ayuntamiento?

Ask if he/she is on foot or has a car. ARE YOU ON FOOT OR DO YOU HAVE A CAR? ¿Vas andando o tienes coche?

Ask if he/she lives in town. DO YOU LIVE IN TOWN? ¿Vives en la ciudad?

Ask how much the ticket costs and if it is cheaper for students. HOW MUCH IS IT? IS IT CHEAPER FOR STUDENTS? ¿Cuánto cuesta…? ¿Es más barato para los estudiantes?

Ask what you are going to do after. WHAT ARE YOU GOING TO DO AFTER? ¿Qué vas a hacer después?

REPASO FINAL HOLIDAY REVISION FOR SPANISH IS THURS 9 TH ARPIL USE THE BLOG AND LINKS KEEP PRACTISING!!