EN LA ESTACIÓN (at the station) Walt: finding your way around and buying tickets Wilf: Identifying places at the station (Level1-2) Wilf: asking for travel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
So you think you know a little Spanish…. Go to the following pages and find out. You must find the right answers and write them down in your scrapbook.
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Billetes y reservas Tickets and bookings. ¿Qué desea? Quiero un billete sencillo.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
MOVING AROUND SURVIVAL KIT María Riofrío Castillo Raquel Sánchez Fernández de Ávila.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Capítulo Uno: Primer paso
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
Frases útiles para viajar I
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Classroom Expressions
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
¿Dónde está el Corte Inglès?
Los interrogativos.
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
Starter. Pair the languages Me molesta Me da independencia La parada de autobus El medio amnbiente Odio esperar It gives me independence I hate to wait.
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
Capitulo 1 Un Viaje en Tren
¡Vamos de viaje! We are going on a trip!.
Aventura El Vuelo Situaciones 1, 2 y 3 Conversaciones Dirigidas
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
La Hora.
La heladería La frutería
Getting around town. Map activity on the back of last classes warm up. (Pick 4 places) Write the following about the picture on the next slide: 1. Pick.
Interrogativos Capitulo 4A.
La hora Telling time in Spanish. Asking what time it is The question is: “¿Qué hora es?” To answer, say: “Son las ____: ____” for everything except times.
Notes: Repaso de la hora. el reloj la hora la mañana.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
“SE” (Passive and Impersonal Uses). Pre-Test: 1) Car for sale. 2) At what time do stores close in Spain? 3) Where are CD´s sold? (discos compactos) 4)
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Quantity How much? How many?
Informal and Formal Greetings
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Study all slides Estudia todas las páginas
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Situación 4 – El Tren With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

EN LA ESTACIÓN (at the station) Walt: finding your way around and buying tickets Wilf: Identifying places at the station (Level1-2) Wilf: asking for travel information and booking railway tickets in Spanish /Saying where you want to go/type of ticket and time (Level1-5)

¿CUÁNTO ES el billete del tren? (How much is the train ticket ?) Ejemplo: 15 SON QUINCE EUROS) 12 5,50 3,20 7,10 18,30

aRLS KUWZ OIG H F Sala de espera Horarios Servicios Quiosco Cafetería Parada de autobuses Parada de taxis Salida Consigna Taquilla Información Entrada Cambio Andén Paso subterráneo Salidas Llegadas Venta de billetes MATCH UP THE WORDS WITH THE PICTURES (THERE ARE MORE WORDS THAN PICTURES) MATCH UP THE WORDS WITH THE PICTURES (THERE ARE MORE WORDS THAN PICTURES)

Sala de espera=WAITING ROOM Horarios=TIMETABLE Servicios=TOILETS Quiosco=NEWSAGENT Cafetería=CAFETERIA Parada de autobuses=BUS STOP Parada de taxis=TAXI STOP Salida=EXIT Consigna=LEFT LUGAGE Taquilla=TICKET OFFICE Información=INFORMATION Entrada =ENTRANCE Cambio =CHANGE Andén =PLATFORM Paso subterráneo=SUBWAY Salidas=DEPARTURES Llegadas =ARRIVALS Venta de billetes = TICKET POINT NEW WORDS ( VOCABULARIO NUEVO )

1 Esperar en un sitio cómodo= WAIT CONFORTABLY=b 2 Ir de un andén a otro sin cruzar la vía. 3 recuperar algo perdido. 4 aparcar el coche. 5 dejar las maletas. 6 comer o beber allgo. 7 coger el tren. 8 cambiar dinero. 9 pedir información. 10 sacar billetes. 11 entrar en la estación. 12 coger el metro. 13 ir al baño. 14 comprar un periódico o una revista. 15 salir de la estación en caso de urgencia. ABCDE FGHIJ KLMNO WHERE DO YOU GO IN ORDER TO DO THESE THINGS? (¿DÓNDE VAS PARA……?)-MATCH UP AGAIN WHERE DO YOU GO IN ORDER TO DO THESE THINGS? (¿DÓNDE VAS PARA……?)-MATCH UP AGAIN

En la taquilla Sí señor ¿Qué desea? Dos billetes de ida y vuelta para Madrid por favor ¿Para qué fecha? Para el próximo jueves. Volvemos el sábado ¿De qué clase? De segunda clase por favor Muy bien señor ¿Cuánto son? Son cincuenta y nueve euros Aquí tiene Gracias, adiós

En la taquilla Yes sir. How can I help you? Two return tickets to Madrid please For what date? For next Thursday. Were coming back on Saturday Which class? Second class please Certainly sir How much are they? Fifty nine euros Here you are Thank you, goodbye

En la taquilla Sí señor ¿Qué desea? Dos billetes de ida y vuelta para Madrid por favor ¿Para qué fecha? Para el próximo jueves. Volvemos el sábado ¿De qué clase? De segunda clase por favor Muy bien señor ¿Cuánto son? Son cincuenta y nueve euros Aquí tiene Gracias, adiós

¿Cómo se dice en español? What time does the train arrive? What time does the train leave? What time is the next train to Madrid? How much is a return? Do I have to change? Which platform does it leave from?

Se dice ……… ¿A qué hora llega el tren? ¿A qué hora sale el tren? ¿A qué hora sale el próximo tren para Madrid? ¿Cuánto cuesta un billete de ida y vuelta? ¿Tengo que cambiar? ¿De qué andén sale?

Read and fill in the gaps with the words in the blue box

MAKE A DIALOGUE

Read and find the information 1-4

Listen to the travel information and complete the grid

Extension-Read and answer the questions about Madrids Metro

Deberes Find information about the transport system in Spain (i.e Railway companies etc) Imagine you want to buy a return ticket from Madrid to Valencia Go to the ticket office and book it Alternatively go to RENFE Website and find real information and the ticket price etc from Madrid to Valencia