Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Advertisements

Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Ser vs. Estar Practice packet.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Ser vs estar “to be”. Ser vs estar Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
S PANISH 2 Test R EFLEXIVE VERBS AND VOCABULARY Write a sentence conjugating the verb and completing the sentence with a vocabulary word.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Lección 2 son ? ¿ ? ¿ Lección 2 son ? ¿ ? ¿De que color? La bufanda La blusa grande mediano pequeño La falda.
Please have out: - Yesterday’s culture search on tipping and Casa Botín - Vocab List - Loose leaf for checkpoints.
Tapas Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Tu Sala de Clases.
1. Carlos 2. Marta 3. Yo 4. Mis hermanos 5. Ustedes 6. Tú 7. Usted
Objective: To review lección preliminar
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Hacer Ahora (Do Now) ¿A quién _______ gustan los carros?
Tapas Fill in the blank with the correct form of ser (soy,eres, es, somos, son) 1. Yo ____ estudiante. 2. Ella ___ maestra. 3. Nosotros ____.
Tapas …Fill in the blank with the correct form of the verb ser.
Capítulo 5B (DOCTOR y PLACE)
¡Los Adjetivos!.
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Complete the following sentences using the word bank.
Discussion Voice Activity 1.05
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Bell Work October.
Estación 1: match the feeling with the correct picture
Para Empezar #1 – Ser vs. Estar
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Tapas Fill in the blank with the correct form of ser (soy,eres, es, somos, son) 1. Yo ____ estudiante. 2. Ella ___ maestra. 3. Nosotros ____.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
2.8 Gustar.
Comparative Forms Review
Calentamiento: ser Las clases _______ interesantes.
Pronombres.
Descripciones de Personalidad
Vamonos Estoy bien. b. Estoy mal c. Estoy asi asi
Bell Work October.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Ser Estar.
Repaso de stem-changers-Unidad 6a
Capítulo 3 Los Adjetivos
Poster project.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 4.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Lección Preliminar Español II
¿Cómo estás?.
Transcripción de la presentación:

Bell Work Spanish 1 6th six weeks

List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant

Complete the sentence with the appropriate vocabulary Word. 1. En un restaurante, ¿quién sirve la comida? 2. Mi abuelo no es joven. Es _____. 3. En el verano siempre _____. 4. Los paramédicos le salvaron _______ a ese señor.

PHSchool.com jcd-0511

Fill in the blank with the appropriate vocab Word. 1. Para comer sopa necesito una ____________. 2. De postre generalmente comemos ________. 3. Un/ una ________sirve la comida en un restaurante. 4. El hombre tiene el pelo canoso. Es _____.

Complete the sentences using the correct word. Mujerchicoshombrechicapelo 1. Marco y Lauro son ___ muy buenos. 2. Marco tiene el _____ rubio. 3. La señora Días es una ____ joven. 4. El señor Roldán es un ____ muy simpático.

Fill in the blancks with ser or estar. 1. Nosotros ____maestros. 2. El disco compacto ___aquí. 3. Tú ____ triste. 4. Ustedes ____ de Ecuador. 5. Ellos ____ en la cafetería.

Write complete sentences using the following emotions and the verb ESTAR. 1. Ana/ Contento 2. Mis amigos y yo/ Triste 3. Tú/ Enojado 4. Yo/ Emocionado 5. Angeles, Celia y Cecilia /nervioso

SER: Complete the sentences with the correct form of SER. 1. Juan, ¿de dónde______ tú? 2. Yo ______ de Costa Rica. 3. Y Ana ____ de Panamá y María de Honduras. 4. Ana ____ de Panamá y María de Honduras. 5. Pablo y yo ______ de Uruguay.

Lo contrario. Cambia los adjetivos de las oraciones al significado contrario 1. Las clases son dificilísimas este año. 2. Este helado es buenísimo. 3. Esta plaza es grandísima. 4. Compré una camisa carísima. 5. Aquella panadería es malísima.

Describe your abuelo/a using complete sentences. Include the following information: - Age - Looks - Likes/ dislikes - Where from