Capítulo 1 ¿Quién es? y ¿Cómo es?. Las personas básicas I you (informal) you (formal) he she Singular ____ I am ____ you are (informal) ___ you are (formal)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Advertisements

Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Definite and Indefinite Articles
By: Rayven Logsdon. Describing a person or thing: *A word that describes a noun is an adjective. -El muchacho moreno es muy alto. -La muchacha rubia es.
Noun-Adjective Agreement
Hagan el matching: bueno ___a. handsome deportista ___b. thoughtful impaciente ___c. excited emocionante ___d. brave valiente ___e. strange extraño ___f.
Ser – To be Yo soyI am Tú eresYou are – (informal) to talk to a friend Él es, ella es, usted es He is, She is, You are, (formal) to talk to someone older.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Grammar Essential #6.  In English, there is only 1 definite article “the”.  We use “the” when we are talking about a specific item.
Translate the following: 1. She is not a good student. 2. (M) I am a very bad friend. 3. He is a quite tall boy. 4. The generous girl is not Colombian,
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Study for your quiz. TRABAJO DE CAMPANA. Artículos y sustantivos  A person, place, or thing is a noun.  In Spanish every noun has a gender.  Masculine.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1. Sra. Schwarz  In Spanish, apostrophes (’) do not exist.  For example, you cannot say “Jorge’s perro,” “María’s.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Apuntes el de septiembre
Adjective/Noun Agreement
Adjectivos Adjectives in Spanish.
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
Definite vs. indefinite articles
Adjectives - Describing things.
Y tú, ¿Cómo eres? Capítulo 1B.
Definite Articles and Indefinite Articles.
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Using definite and indefinite articles with nouns
Etapa Preliminar Grammar
Adjective Agreement.
Making noun and adjective plurals
Vocabulario y Gramática
Los adjetivos Descriptivos
Indefinite articles Indefinite articles agree with the noun they are describing in GENDER and NUMBER! Necesito un diccionario. Tengo unas mochilas. The.
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Ser and Adjectives.
Artículos definidos e indefinidos.
The Verb Ser ¡Órale!.
Apuntes: Los Adjetivos
mi(s) my nuestro(s) our nuestra(s) tu(s) your vuestro(s) your (pl.)
Definite and Indefinite Articles.
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
Articles & Agreement Ch. 2 - Definite Articles.
Descriptive Adjectives
Pronouns, the verb SER, Adjectives
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Capitulo 1B Y tu, ¿Cómo eres?
Superlatives.
¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2
Subject Pronouns & the Verb Ser
Adjectives - Describing things.
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
Capitulo 1B Y tu, ¿Cómo eres?
Making plurals.
Vocabulario Introductions.
Escribe 5 frase con YO NO SOY
Describing my classes and teachers
Making plurals.
Los artículos y los adjetivos
Making plurals.
Making plurals.
Capítulo 3 Los Adjetivos
El abrecerebros 4/9/13 Translate the following: Why is she a student?
Adjectives – Words that escribe things or people
[C] Subject Pronouns and the verb SER
Indefinite Articles Grammar Essential #12.
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
Making plurals.
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

Capítulo 1 ¿Quién es? y ¿Cómo es?

Las personas básicas I you (informal) you (formal) he she Singular ____ I am ____ you are (informal) ___ you are (formal) he/she is y el verbo “Ser” = _______

Practica con “ser” y “personas” en el singular Persona + forma de ser + de + place (el país o la capital). Yo _________ de _______________. Tú _________ de _______________. Él _______ de _______________. Ella ________ de _____________. Ud. _______ de ____________. Sofia ____de _____________. María_____de ______________. José_____de ______________.

el niño, ___ ________ el chico, ___ _________ ____ _______________, la muchacha boy, girl (child) guy, girl (youth) guy, girl ¿Quién es? – _______ Las personas (específicas #1)

¿Quién es? – Las personas (específicas #2) 1.el alumno, __________ 2.el estudiante, _________________ – el colegio – la escuela – la universidad 3.____________, la amiga 1.student (boy/girl) 2. student (boy/girl) – high school – school – University 3.friend (boy/girl)

Práctica con las personas – Frases Choose 4 people of different ages (2 girls, 2 boys) Describe them using 2 people. (See example, next slide…) 1._________ es __________ y ____________. 2._________ es __________ y ____________. 3._________ es __________ y ____________. 4._________ es __________ y ____________.

¿_________ ____ __________? What is someone like? Las Descripciones Físicas

Yo soy… ___________(a)

Yo no soy… __________(a)

Yo no soy… _______ (a)

Mi amiga es… _________ linda _________

Mi esposo es… _______ (a)

Mi pez (fish) es… _______(a)

Mi padre es… _______(a) ______ (a) Mi madre es…

Sancho Panza es muy… _______(a) Don Quijote es muy…

Adjectives MUST agree in Gender Nouns & adjectives in Spanish have ___________. Adjectives ______ _________with the noun’s gender. Raúl = masculino  alto = masculino Raúl es alto. Most of the time: – masculine adjectives end in_________ Ejemplo: Raúl es alto. – feminine adjectives end in _________ Ejemplo: Sara es alta.