Herramientas.

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Transcripción de la presentación:

Herramientas

Introducción Les interfícies gràfiques requereixen que el programador manipuli gràfics complexes, dispositius d'entrada asincrons, una interfície d'interacció lliure En un futur immediat veu, reconeixement de gestos, incorporarán agents en forma d'assistents personals, elements multimedia Es necessari disposar d'eines que ajudin en el disseny. Hi han hagut progressos significatius

Objetivos Conocer las arquitecturas de los sistemas interactivos Conocer las diferentes técnicas de construcción de prototipos Conocer los diferentes tipos de herramienta de soporte a la implementación Aprender a razonar que herramienta utilizar durante el desarrollo

¿ Que son? Herramientas que ayudan a un desarrollador a convertir especificaciones de interfase en un sistema interactivo y que implementan todas las fases de un sistema interactivo; prototipaje, implementación, test, mantenimiento y mejoras

Sistemas interactivos Arquitecturas Seeheim Modelo vista-controlador Sistema multiagente

Arquitectura Modelo Seeheim

Arquitectura Modelo vista-controlador

Modelo vista controlador Modelo: El modelo refleja la estructura del modelo conceptual. Modelo de usuario. El modelo es la información que manipula la aplicación, la representación de los objetos reales. Vista: Comparte la misma estructura y se encarga de la presentación sobre los dispositivos de salida (gráficos) del modelo de forma tangible. Representación visual. Controlador: Gestiona los eventos del usuario (dispositivos lógicos y eventos). Recibe los eventos, los interpreta y decide qué realizar con los mismos.

Arquitectura Multiagente Abstracción: Representa la semántica de la aplicación. Presentación: Gestiona las entradas/salidas Control: Gestiona la el diálogo y la correspondencia entre la aplicación y presentación.

Gestión de eventos Los eventos es el principal mecanismo para la comunicación entre el usuario y el sistema interactivo Eventos de entrada. Son los generados por el usuario. Clasificación: Eventos del ratón. El evento del ratón siempre posee la posición actual del ratón. Teclado. Se puede considerar un array de botones de ratón (uso de modificadores)

Mac Eventos Servidor Leer entrada Procesar entrada Salir? Aplicación cliente

Eventos Modelo basado en notificación inicio Registrar callback Con notificación Leer entrada Llamar notificador fin Procesar evento Enviar al callback apropiado Callback request quit no si

Sistema de ventanas Niveles UIMS Toolkit Sistema ventanas Sistema operativo Hardware

Toolkit Los toolkit suministran al programador rutinas de alto nivel que definen técnicas de interacción usuales denominadas controles (widgets) Ejemplos botones (ON/OFF), entrada de literales, ventana Pull-down, Pop-Up, Iconos, deslizadores, Ventanas formularios (para introducción de datos) Podemos crear elementos estructurados en jerarquías (menus cascada). Cada widget posee una apariencia específica (look) y comportamiento (feel), junto a un conjunto de rutinas para manipular su configuración

Generadores de IU Situados por encima de los toolkits, suministran un entorno WYSIWYG para la creación del GUI. Prototipado rápido. Se indican las llamadas apropiadas a la aplicación para cada elemento del interface Generación del código del IU en el toolkit nativo soportado (Motif, Windows, etc.).  

UIMS Los UIMS se usan para describir aquellas herramientas software que permiten al diseñador crear un IU completo sin necesidad de usar un lenguaje de programación tradicional Permite el diseño interactivo y genera el código correspondiente para la plataforma deseada. Se basa en el concepto de independencia de I.U. (análogo al concepto de DBMS) Se basa en la de separación de los aspectos de diseño lógico de la implementación

Esquema d'un sistema de finestres

Sistemas de ventanas Windows OS/2 UNIX MacIntosh

Estructura Windows

Entorns de desenvolupament Windows Entornos de desarrollo basados en C. Microsoft Visual C++ Borland C++ etc..

Microsoft Visual C++ Es un joc d’eines integrat per implementar i depurar aplicacions Windows i llibreries. Desenvolupament d'aplicacions ANSI C i C++. Incorpora una llibreria de classes. Disposa d’eines per editar recursos com caixes de diàleg, menús, barres d’eines i controls. Versió 1.5 soporta el desenvolupament en Windows 16 bits. Verió 2.0 desenvolupament d'aplicacions en 32 bits. API estandard tant per Windows'95 com per Windows NT.

Que són les clases base de Microsoft És un marc d’aplicació, que és una col·lecció integrada de components de programari orientat a objectes que ofereix tot el necessari per a poder fer una aplicació genèrica Una llibrería de classes éss un conjunt de classes C++ relacionades entre si, que es poden utilitzar en una aplicació

Classes base Una interficie orientada a objectes per Windows permet desenvolupar aplicacions d'una forma mes intuitiva que la forma tradicional Estan estretament lligades a objectes com finestres, quadres de diàleg. botons, caixes de text, context de dispositiu i dispositius gràfics com llapis, brotxes, etc

Que són les RAD Tenen un cicle de desenvolupament més ràpid, flexible permetent anar del prototip a l'aplicació definitiva. Un usuari final ben format, pot desenvolupar aplicacions Exemples: Visual Basic Delphi Uniface

Visual Basic Entorno de desarrollo visual que integra el diseño de la interfase de usuario con codigo Basic que procesan las acciones del usuario Objeto tiene propiedades que se pueden modificar a través de una barra de propiedades Los eventos permiten añadir módulos escritos en Basic para procesar las acciones del usuario

X-Windows UNIX S'ha convertit en l'estandard industrial dintre de l'entorn UNIX per aplicacions basades en finestres. Un dels factors diferencials de X-Windows respecte de Windows per exemple, es que no inclou un estil específic d'interfície d'usuari, sinó que suporta un conjunt extens d'eines per desenvolupar interfícies

Componentes X-Windows

Llibrería Xlib Xlib es la llibreria de procediments de sistema que consisteix amb una colecció de funcions C que s'utilitzen per fer gràfics i finestres. Xlib defineix un conjunt extens de funcions que dona accés i control de la pantalla, finestres i dispositius d'entrada. Encara que es pot utilitzar per que programes es de molt baix nivell i es bastant pesat de programar.

Intrinsics i conjunts de widgets El joc d'eines de X consisteix de dos parts: Una capa coneguda com els Xt intrinsics i un conjunt de components de la interficie d'usuari coneguts com widgets. El conjunt de widgets X consisteix en components de la interficie d'usuari, incloent barres de desplaçament, menús i botons, mentre que els intrinsics es donen un marc que permet en el programador combinar aquests components per donar una interficie d'usuari complerta.

Motif i Open Look Els dos jocs d'eines més populars

Juego de herramientas MOTIF Motif està dissenyat d'acord amb les normes CUA, el que permet una transició immediata des de els entorns PC a un entorn d'estació de treball. La compatibilitat amb les normes CUA permet una equivalència de teclat per entorns sense ratolí

Open Look Esta suportat per AT&T i té un estil propi, diferents de tots els altres, per exemple les barres de desplaçament utilitzats en Open Look son diferents dels utilitzats en altres sistemes. Utilitza la imatge d'un ascensor en un cable amb ancles superiors i inferiors com a representació visual. Open Look introdueix nova terminologia i comportament que no ha estat gaire usat fins ara com "push pins" i "button stack".

Builder Xcessory Es una eina de desenvolupament d’interficies per Motif de Integrated Computer Solutions que permet implementar interficies Motif ràpida i eficientment. Disposa d’eines per organitzar el projecte, permet desenvolupar tant en C com en C++, permet implementar aplicacions internacionalitzades.

OS/2 i Presentation Manager Presentation Manager es l'entorn gràfic de OS/2. La interficie d'usuari de Presentation Manager es la mateixa que utilitza Windows i esta basat en les normes CUA. Per implementar aplicacions existeix un conjunt d'eines de desenvolupament que permet desenvolupar aplicacions utilitzant el llenguatge C.

Java Borland Jbuilder Cosmo Code IBM VisualAge for JavaTM Metrowerks CodeWarrior Microsoft VisualJ++ Sun JavaTM WorkShopTM SuperCede Sybase PowerJ

Multiplataforma Els conjunts d'eines multiplataforma en principi son les ideals per que permeten el desenvolupar programes independentment de la plataforma final. Una de les mes conegudes es XVT que permet la construcció d'aplicacions en Windows, Windows NT, OS/2 Presentation Manager, Open Look, Motif. i sistemes orientats a caràcters.

3D VRML Tiempo real Realidad virtual

Computación ubicua Dispositivos Java Information appliances Tarjetas Dispositivos embebidos RTOS Etc..

Computación ubicua Windows CE Windows CE es un sistema operativo multiplataforma de Microsoft, diseñado como un sistema multihilo, completamente preemptive y multitarea para plataformas con recursos limitados Su diseño modular permite adaptarlo a productos que varían desde dispositivos de consumo electrónico a controladores industriales especializados 

Realidad aumentada

Conclusiones Actualmente vamos a más alla del desktop Esto implica el uso de nuevos paradigmas y por tanto nuevas herramientas