“ Let ’ s Talk More ” Unidad 3 “ La Comida ” Lección 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

¿Sabes qué? – jueves el 24 de abril
El objeto directo.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Repaso y examen. Tarea del timbre Answer the following questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Qué sueñas con hacer cuando eres mayor? 2.¿Qué prefieres.
MORE CONVERSATION TOOLS
3 Palabras negativas y afirmativas 1. The most frequently used negative words in Spanish are: Lección 2 nada nadie nunca ni... ni ninguno (ningún) 5 Unidad.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
 Both ser and estar mean to be, but they have different uses. SERESTAR soysomos eressois esson estoyestamos estásestáis estáestán.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.
Mi dormitorio My bedroom
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
Toca Timbre #18 Fill in the blank by choosing the best verb and correctly conjugating it. Las chicas _____________ los vestidos rojos. Los muchachos a.
Making Questions in Spanish. There are four different ways to ask questions in Spanish!
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Me llamo _______________ Clase 11 La fecha es el 14de febrero del 2012 Propósito # 46 : ¿Qué el cliente quiere comer? La Actividad Inicial Completa con.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
-AR VERBS Español.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
FerreiroB 4 de diciembre 2015 El sábado para la cena yo como pollo con pastas en mi casa con mi familia y bebo jugo de manzana. #pollo #jugo #cena #pasta.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Essential Questions for Ch. 8.3 How can we “make polite requests” in a restaurant? How can we “order” food in a restaurant? How does culture influence.
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 2. la abuela Él visita Ella visita.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Lección 2 son ? ¿ ? ¿ Lección 2 son ? ¿ ? ¿De que color? La bufanda La blusa grande mediano pequeño La falda.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
saquen una hoja de papel
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 3.
Preguntas y respuestas
Unidad 2: En la Ciudad Lección 2.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Unidad 2: En la Ciudad Lección 4.
Asking Questions ☺.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
¿Adónde vas los fines de semana (los lunes, los martes …)?
Transcripción de la presentación:

“ Let ’ s Talk More ” Unidad 3 “ La Comida ” Lección 3

Lección 3 ?

el primo la cena el arroz el pescado está caliente está frío el comedor la noche Lección 3 el pollo Yo quiero Él/Ella quiere ? ¿Qué?

Yo quiero Él/ella quiere

la cena

el comedor

el primo

el pollo

el arroz

el pescado

está caliente

está frío/a

la noche

? ¿Qué?

Can you remember from the new and previous lessons…?... en. está

Can you say the following sentences? y.. Yo en. Yo y

Can you remember from the new and previous lessons…? en la en está...

Can you fill in the blanks with a word that would make sense? ? yEn ??... yo y ? en ?

Can you ask and answer these questions? Q. ? ? ¿ A..

? está ? Can you ask and answer these questions? ¿ Q. A. está en.

? ¿ ? Q. Can you ask and answer these questions? A. y en.

Can you answer the following questions?First look at the picture sentences. Next, answer the questions below. en.. Yo está. en 1.¿Quién come la manzana en el aeropuerto? 2.¿Dónde está el perro caliente? 3.¿Qué bebo yo en la noche?