El Restaurante 4° Grado Lección 1: Food Lección 2: Restaurant

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

This is an interactive presentation
In English, the equivalent is “to like”
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Palabras afirmativas y Negativas
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: PorPara In this presentation, well look at how these two prepositions.
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Vocab 2ExpresateCommands Direct Objects Commands w/ D.O. Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
¿Hay alguien que…. ¿Hay un lugar donde…
1.Look at the following grid of words. 2.Try to make 4 groups of words, each of which are related to each other in some way. 3.Give each group a name.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
Los interrogativos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los interrogativos.
Todo acerca de mí Lección 1: Questions about Yourself Lección 2: Pets and Favorites Lección 3: Self-description.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Affirmative and Negative Words Affirmative / Negative Words When you want to talk about an indefinite or negative situation you use affirmative and negative.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Question and Answer Samples and Techniques. Traditional Puerto Rican cooking is known as _________. All of the above Bueno alcapurrias pollo La cocina.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
¿Adónde fuiste el sábado pasado?. ¿Cómo fuiste? ¿Con quién fuiste?
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Que tiempo hace 2? ?.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Objetivo: What are affirmative and negative words we can use to express ourselves? Hagan Ahora: Write sentences to express which of your friends or family.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
La comida.
Welcome! The Topic For Today Is…. La comida Las ComidasLos CubiertosLas BebidasPedir con el camarero La cultura Bonus Question: 5000.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Informal and Formal Greetings
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

El Restaurante 4° Grado Lección 1: Food Lección 2: Restaurant Lección 3: Ordering Food

Dear Parents: For this quarter in FLES class, we will cover the theme of Restaurant (“El Restaurante”). Your child will learn about (1) food, (2) things found in a restaurant, and (3) ordering food. As a culmination to this theme, your child will be asked to do a role play restaurant presentation (skit) using the vocabulary learned in FLES class. This presentation (skit) will be done in a small group to create a restaurant atmosphere . Students can be creative, dress up, bring play food or pictures. Please have students finish anything not completed in class and practice at home. The question structures below will be covered in class and are here for your information. Students will be given the restaurant dialogue for their skit. The following structures will be learned in class: QUESTIONS: ¿Qué quiere comer? Yo quiero comer (pollo, papas fritas, y ensalada) por favor. What do you want to eat? I want to eat (chicken, french fries, and salad) please. ¿Qué quiere beber? Yo quiero beber (leche de chocolate, agua, etc.) por favor. What do you want to drink? I want to drink (chocolate milk, water, etc.) please. ¿Necesita algo más? Sí, yo necesito un (tenedor, cuchara, cuchillo) por favor. Do you need anything else? Yes I need a (fork, spoon, knife) please. La cuenta, por favor. Aquí tiene, son $_____dólares. The bill, please. Here it is; it’s $____ dollars. ***Extra Credit*** Students may earn extra credit on this project by bringing a note from their parents or from a restaurant manager or waiter stating that they ordered in Spanish!

Para crecer, debemos comer, de todo un poco y masticar bien. Canción Para crecer, debemos comer, de todo un poco y masticar bien. Para crecer, debemos comer, de todo un poco y masticar bien.(2x) Una cosita debes recordar, todo lo que comes no te nutre igual, cada alimento tiene algo especial, saber combinarlos resulta esencial. Hidratos y grasas energía dan, calcio y proteínas muy fuerte te harán Si las vitaminas te van a liar con fruta y verdura no van a faltar… Para crecer, debemos comer, de todo un poco y masticar bien. (2x) Esta cancioncita puedes tararear cuando una cosita vayas a “zampar”, y si lo que comes, no va a alimentar, ¡cámbialo por algo que te nutra más! Díselo a tu primo, díselo a tu cuñao”, también a tus papis, al compi de al “lao", que para estar sanos debemos comer, de todo un poquito y masticar bien… Para crecer, debemos comer, de todo un poco y masticar bien. (2x) Para crecer, debemos comer, de todo un poco y masticar bien. (2x) Si alguien te pregunta ¿qué quieres comer? con arte, con gracia, debes responder: Con una cuchara me he de comer potaje, garbanzos, paella o puré. Verduritas crudas para acompañar. aceite, tomate, lechuga y ya está. Y como segundo no estaría mal pescadito o carne y un poquito de pan. Comer muchas grasas nos sienta fatal, resulta indigesto y nos hace engordar... Para crecer, debemos comer, de todo un poco y masticar bien. (2x) Si alguien te pregunta ¿Qué quieres comer? con arte, con gracia, debes responder: Por las mañanas no debe faltar, Un buen desayuno con leche y “tostás”. Si eso no te gusta lo puedes cambiar por fruta, por zumos o algún cereal. Come menos “chuches” no sirven “pa ná” cámbialas por frutas que alimentan más te dan energía, te hacen saltar, sentirte contento y poder estudiar… http://www.safeshare.tv/w/HSgmcEhVjk

(Do not use the articles “El” “La” when completing the puzzle) Lección 1 El restaurante La comida (Do not use the articles “El” “La” when completing the puzzle) ¿Qué te gusta comer? Me gusta comer ________________ ¿Qué te gusta beber? Me gusta beber ________________

Nombre ______________ Lección 1

Nombre: _____________ Clase: _______________ Lección 2

Lección 3 Nombre: _____________________ Clase: ________________ Complete the restaurant role play in pairs. Use the following vocabulary and structures to create a conversation in the restaurant. You may add other known vocabulary or structures to your skit, if you wish. You may also dress up and bring props. Be creative! Mesero/a: Buenos/Buenas ________________, bienvenidos a ______________. Niño/a: Una mesa, por favor. Mesero/a: ¿Qué quiere beber? Niño/a: Yo quiero beber__________________________________. Mesero/a: Aquí tiene __________________________________. Niño/a: Gracias. Mesero/a: ¿Qué quiere comer? Niño/a: Yo quiero comer _________________y _______________.   Mesero/a: ¿Necesita algo más? Niño/a: Si, yo necesito _________________________ por favor. Mesero/a: Aquí tiene _____________________________. Niño/a: La cuenta por favor. Mesero/a : Son ____________________ dólares . Niño/a: Aquí tiene ______________dólares (estudiante cuenta). Mesero/a : Adiós, gracias. Niño/a: Adiós, muchas gracias.

QUESTIONS: ( See your dialogue) ***Extra Credit*** PROYECTO El restaurante Student Instructions Purpose: This lesson is incorporated into a unit about restaurant, food, and ordering food at a restaurant. You will use the vocabulary and structures learned in the restaurant theme to do a role play (skit). You may expand your dialogue by using additional vocabulary and structures previously learned in class. You will complete the dialogue provided in class and work in pairs to role play it. You are encouraged to be creative by dressing up, bringing play food, pictures, etc… Objective: You will create a restaurant atmosphere and give a role-play presentation using the structures and vocabulary on the theme “el restaurante”. Task: You will work in pairs to complete a skit about your chosen RESTAURANTE (restaurant). A dialogue has been provided and can be used as a tool when you present. You are encouraged to use any other dialogue or vocabulary learned in class to make your skit unique and realistic. QUESTIONS: ( See your dialogue) ***Extra Credit*** You may earn extra credit on this project by bringing a note from your parents or from a restaurant manager or waiter stating that you ordered in Spanish! Student Learning Assessment: Students will be assessed on the speaking and presentational skills

PROYECTO El Restaurante Student Name:     ________________________________________ Rubrica CATEGORY 4 3 2 1 Requirements All requirements are met and exceeded. All requirements are met. One requirement was not completely met. More than one requirement was not completely met. Visual Presentation Makes excellent use of props and materials to enhance the presentation. Makes good use of props and materials to enhance to presentation. Makes use of props and materials but occasionally these detract from the presentation content. Does not use props or materials, or the ones used are extremely distracting to the presentation. Oral Presentation Interesting, well-rehearsed with smooth delivery that holds audience attention. Relatively interesting, rehearsed with a fairly smooth delivery that usually holds audience attention. Delivery not smooth, but able to hold audience attention most of the time. Uses English. Delivery not smooth and audience attention lost. Uses English on more than one occasion.