13 días en el semestre. * Given the activity, write a complete sentence using the preterite indicating where you could do this particular activity with.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué se ve en la plaza?.
Advertisements

Me llamo __________ Clase 8 IM La fecha es el 27 de marzo del 2012
Objetivo: ¿Qué se encuentra en tu pueblo; qué diligencias hiciste? ¿Qué hay en su pueblo?
¿Qué se ve en la plaza?.
Las presentaciones de Voki. Trabajo de timbre Change the following sentences to 3 rd person preterite. Change the following sentences to 3 rd person preterite.
Vocabulario 3.1 el 29/30 de noviembre.
C3v1. ¿Qué es esto? pescado ¿Qué es esto? carne.
Vocabulario 3.1 el 4/5 de diciembre.
Pueblos y Ciudades.
En mi pueblo Español II Vocab 3.1 p El banco – se presta dinero.
En la plaza se ve…… Señora Martinez. La pescadería.
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
Capítulo 3: asking for directions
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
El Centro Comercial La Ciudad Barbarosa
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Realidades 2 Capίtulo 3A Irregular Preterite Verbs Hacer, Tener, Estar, Poder, Poner Study guide / Worksheet / Powerpoint.
Preterite of AR Verbs Chapter 8 Grammar 1.1.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Hazlo Ahora 17/2/15 & 18/2/15 Present tense
Capítulo 3-1 Vocabulario asking for and giving information, talking about where someone went and what he or she did 1.
Speaking Accuracy Practice Past Tense Sentences Taking a Trip – Español 2 Materials: Whiteboard Marker Eraser Your own notes.
Para Empezar ¿Qué hiciste durante el fin de semana (3 cosas)?
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
¿Adónde fuiste ayer? Fui ____________________ para comprar ______________. a la mueblería muebles.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Indirect object pronouns. En el centro comercial o el mercado Vas de compras para comprar unos regalos para tu familia y tus amigos. Usa oraciones completas.
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
Exam format Unidad 4 etapa 1
C APÍTULO 3: V OCABULARIO 1 ¿Qué se ve en la plaza?
Calentamiento Put on your ID
Give a noun that you associated with each of the following places: Ex: zapatería = los tenis 1. pescadería 1. pescadería.
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
The Impersonal/Passive Se. The impersonal se Can mean they, one, or you Can mean they, one, or you Se come bien en este restaurante. Se come bien en este.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Los lugares en mi pueblo
Capítulo 3 Vocabulario 1 Sustantivos
Capítulo 3 Vocabulario 3A –Asking for information.
DAY 47 CHAPTER 3 GRAMMAR REVIEW VERB CARDS AVALANCHE WRITING PRACTICE Español II.
Name 7 direct object pronouns (DOPs) in Spanish and define them in English.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Hoy es martes el ocho de diciembre HAGAN AHORA: Identify the following places A F C E B D El banco El teatro La plaza La playa La biblioteca El estadio.
JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY JEOPARDY.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
10 días.  Write a sentence to say where you could buy these things. Use the “general you” which is “se” 1. Flores 2. Una mesita de noche 3. Boleto de.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Alrededor del Mundo Repaso del Capítulo 3: Español 2.
The Preterite Tense of the Irregular Verbs: Ir, Ser, Ver, Dar.
{ 10 de mayo. Write out the sentence. Fill in with the appropriate vocabulary term. 1. Hace mucho sol, necesito ____________________ para ver. 2. En el.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
11 de enero. Warm-Up #60 Write out the sentence. Use the preterite. (They are all irregular.) 1.El médico me _______ (decir) que no debo jugar este semestre.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Impersonal Se PASSIVE VOICE. Impersonal Se → used when the subject is vague or unknown.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Transcripción de la presentación:

13 días en el semestre

* Given the activity, write a complete sentence using the preterite indicating where you could do this particular activity with your vocabulary. 1. Yo/ Comprar un sofa 2. Nosotros/ Descansar y ver la fuente 3. Ella/ prestar dinero 4. Mi amigo/ Comprar el boleto de tren 5. Ellos/ Tomar un café 6. yo/ Cortarse el pelo

1. Yo/ Comprar un sofa 1. Yo compré un sofa en la mueblería. 2. Nosotros/ Descansar y ver la fuente 1. Nosotros descasamos y vimos la fuente en la plaza. 3. Ella/ prestar dinero 1. Ella prestó el dinero en el banco. 4. Mi amigo/ Comprar el boleto de tren 1. Mi amigo compró el boleto de tren en la estación de tren. 5. Ellos/ Tomar un café 1. Ellos tomaron un café en el café. 6. Yo/ Cortarse el pelo 1. Yo me corté el pelo en la peluquería.

1. Clínica 2. Carnicería 3. Panadería 4. Frutería 5. Pastelería 6. Banco 7. estación de tren 8. parque

1. Para comprar una cama voy a una mubluería. 2. Para comprar pescado voy a la pescadería. 3. Para comprar un pastel voy a una pastelería. 4. Para comprar flores voy a una floristería. 5. Para comprar fruta voy a una frutería.

1. Primero fui al banco y saqué dinero. 2. Fui a la oficina de correos y mandé una carta. 3. Fui al mercado y compré comida para cocinar. 4. Fui al lago a pasear. 5. Fui a la plaza y hice diligencias. 6. Fui al café y tomé un café. 7. Fui a la pastelería y comí un pastel.

* Create a dialogue to talk about where you went and what you did using the preterite and the vocabulary * Each person will talk about 2 different locations they went to * At each location say one thing you said/ bought/ did * Each person needs to speak at least 4 times * Introductions/ salutations/ etc does not count as speaking * Needs to be a conversation! Not just random sentences. * Memorize, everyone will present tomorrow * Graded on: * Grammar * Fluency * Vocabulary * Pronunciation