This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Numeros 0 – 100 en espanol If you can count from 1-10 in Spanish, you can count to 100! Try counting from 1 to 10...just click on any number to see.
Advertisements

Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Be able to recognise numbers 20 – 100 in Spanish.
Los Números del a
¡A contar en español! Let’s Count in Spanish.
Los números y el reloj omg.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
1 – 999,999,999.
Los Números en Español.
La tarea página 67 ejercicio 4. repasemos la tarea página 65 ejercicios 2 y 3 2. Complete the sequences of numbers in Spanish 1. 50, 150, 250, ,
10 Diez.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Hoy es martes, el 13 de noviembre
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
LOS NÚMEROS 2 Sra. Walsh. De 1000 a 1999  1001 un mil uno  1012 un mil doce  1022 un mil veinte y dos  1058 un mil cincuenta y ocho  1200 mil doscientos.
10 diez.
Me llamo _____________
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
0 cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez Los números 0 to 10 is fácil!!! No Accents!
Los números.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Los Números.
Cardinal Numbers P. 99 Realidades 2 Cardinal Numbers Let’s count! Say the following numbers in Spanish.
Los números +100.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
¡Los números!.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Los Números.
Dates in Spanish:.  For example: 1984 will be read as one thousand nine hundred and eighty-four.  In order to read numbers, you have to know the following:
Los números. # cero 1uno 2dos 3tres 4cuatro 5cinco 6seis 7siete 8ocho 9nueve 10diez 11once 12doce 13trece 14catorce 15quince 16dieciséis 17diecisiete.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
Haz Ahora Today’s Objective: To recognize become familiar with Spanish numbers from Give me 2 reasons why a knowledge of Spanish numbers would.
Los Números de a Spanish I.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
1 de octubre 2015 Aim: How can we learn the proper usage of numbers in Spanish? Objetivo: ¿Cómo podemos aprender el uso correcto de los números en español.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Los números
Los Numeros
Essential Question: Why is it important to have a knowledge of Spanish numbers? Haz Ahora Give me 2 reasons why a knowledge of Spanish numbers would be.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Be able to recognise numbers 20 – 100 in Spanish.
Los Números p. 7.
0 – 100 (Cero-cien) en español
Write the number expressed.
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
The following conversation has been scrambled
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Los números +100.
En la tienda / en el mercado
Los Números.
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Numbers Notes.
+ y + REPASO: los números uno dos tres cuatro cinco seis Siete
Cero a Mil Los Números.
Transcripción de la presentación:

This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish

1. Good Morning. Give me a kilo of oranges and half a kilo of apples please. 2. Generally, for first dish I eat soup or a salad. 3. My favourite dish is hot dogs because they are delicious 4. How much does a quarter kilo of carrots cost please? 1. Buenos Dias. D é me un kilo de naranjas y medio kilo de manzanas por favor 2. Generalmente, de primer plato como sopa o una ensalada 3. Mi plato favorito es los perritos calientes porque son deliciosos/ricos. 4. ¿ Cuánto cuesta un cuarto kilo de zanahorias por favor? Heads Together

¿Cuál es la excepción? ¿Por qué? cebolla naranjamanzana platanos perasuvas medio kilo de tomates un kilo de zanahorias cuarto kilo de lechuga

Los números más grandes Learning Objectives To be able to use higher numbers in order to shop for food Pon los números en el ordén correcto Write down the numbers from the smallest to the highest 1.sesenta y tres 2.ochenta y cinco 3.quince 4.noventa y uno 5.cincuenta 6.treinta 7.veintidós 8.cuarenta y cinco EXTRA what is the result of these: a)sesenta menos diez=___ b)ochenta mas quince=___ c)noventa menos diez mas ocho=_____ d)sesenta menos nueve mas uno=___

cien ciento diez= 110 dos cientos= 200 tres cientos= 300 cuatro cientos= 400 quinientos= 500 seis cientos sete cientos ocho cientos nove cientos mil Look at the pattern below. Can you predict what 600, 700, 800 and 900 will be in Spanish? = 100 What do you notice about 500, 700 and 900? =600 =700 =800 =900 =1000

Escribe los numeros en español. sesenta y seis setenta y dos ochenta y tres noventa y nueve ciento once ciento cincuenta ciento noventa y ocho doscientos cincuenta quinientos veinte seiscientos setenta y cinco a b c d e f g h i j

doscientos cincuenta gramos quinientos gramos un carton (de leche) una botella un paquete (de galletas) una lata (de sardinas) una docena (de huevos) una caja (de pasteles) una barra (de pan)

doscientos cincuenta gramos quinientos gramos un carton (de leche) una botella un paquete (de galletas) una lata (de sardinas) una docena (de huevos) una caja (de pasteles) una barra (de pan)

¡Escribe su diálogo! Write your own dialogue! Imagine you’re a witch/sorcerer shopping for food. Look up for new words in your dictionary! Try to be as inventive as possible! -Buenos días, un kilo de cucarachas y ochocientos gramos de cerebro humano por favor. -¿Algo más? -Sí, quiero doscientos gramos de rana y medio kilo de saltamontes -¿Algo más? -¿Nada más, gracias. ¿Cuánto cuesta? -Treinta euros y veinte céntimos.

Now let’s see what we can remember from the lesson I can… use higher numbers in order to shop for food

REFLECTION Finally in your books….. write down WWW (What Went Well) and EBI (Even Better If) REFLECTION What were our Learning Objectives today? How have we achieved them? What is your target for improvement?