Are you welcome to this course of Initial Interaction in English (ININ-02).

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Advertisements

Expresiones Útiles.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
English Lesson 5.
Anna vs Elsa ¿Cómo te llamas? vs ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? vs ¿Cómo está?
COMMON PHRASES in the classroom
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
SEÑOR SRIKANTH LA CLASE DE ESPAÑOL ¿Cómo te llamas? Intros and Greetings.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hola Hi Hello.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
Teleseminario: Diálogos de Conversación
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Tyler Doudrick POBRE ANA CHAPTER 2 VOCAB. AFTER SPANISH CLASS, TALK TO MS. BORDA Después de la clase de español, habla con la Sra. Borda.
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Key Phrases.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
SEMESTER ONE SPANISH REVIEW By: Team Smart Start!.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
ALC 49 Haga el gráfico YoNosotros/as TúVosotros Usted Él Ella Ustedes Ellos Ellas.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Polite Phrases Spanish Frases de Cortesía.
Survival Spanish – SPA II y III
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
Para Empezar What was the peak and the pit of your summer? Think Pair Share (TPS) 1 minuto para pensar 4 minutos para discutir con una persona 5 minutos.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Exercice #10.
10 Survival Phrases With the Angry Family Hello I am the angry potato- head. I am going to teach you ten survival phrases in Spanish.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 1.
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Hi! How are you? Are you welcome to this course of Communication Independent in English (CIIN-02).
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Summer Professional Development 2015
¿Cómo estás?.
Conjugate ser in the present tense
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Transcripción de la presentación:

Are you welcome to this course of Initial Interaction in English (ININ-02).

SEAN USTEDES BIENVENIDOS A ESTE CURSO DE INTERACCIÓN INICIAL EN INGLÉS (ININ-02). Are you welcome to this course of Initial Interaction in English (ININ-02).

My name is Chencho Peréz, and I will be your guide along with my family and others friends in this course.

ME LLAMO CHENCHO PEREZ, Y SERE SU GUÍA JUNTO CON MI FAMILIA Y OTROS AMIGOS EN ESTE CURSO. My name is Chencho Peréz, and I will be your guide along with my family and others friends in this course.

Let's begin with that basics and remembering a bit as seen in the secondary, AJA!

EMPEZEMOS CON LO BASICO Y RECORDANDO UN POCO LO VISTO EN LA SECUNDARIA, AJA! Let's begin with that basics and remembering a bit as seen in the secondary, AJA!

Let's start with the alphabet, obvious in English.

EMPECEMOS CON EL ABECEDARIO, OBVIO EN INGLES. Let's start with the alphabet, obvious in English.

Repeat with me, please.

REPITAN CONMIGO, POR FAVOR. Repeat with me, please.

Any questions?

¿ALGUNA PREGUNTA?

OK!!!! How do you spell: bus?

OK!!!! How do you spell: bus? ¡CORRECTO! ¿CÓMO DELETREAS: CAMIÓN?

bi – iu - es

Any questions?

Thank you for your attention GRACIAS POR TU ATENCIÓN. Mtro. Rodolfo Bautista Cisneros

Then, each row is a team exercise.

Then, each row is a team exercise. ENTONCES, CADA FILA ES UN EQUIPO PARA LOS EJERCICIOS.