ComputationPatterns Geometry Solution Sentences. Computation What Is?Define Identify.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IR A + INFINITIVO Use IR A + INFINITIVE to show what someone is GOING TO DO in the FUTURE.
Advertisements

I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish.
Para empezar Hoy es miércoles el treinta de enero Conteste las preguntas en español. 1. ¿Qué prefieres llevar en el verano? 2. ¿Qué llevas cuando juegas.
Molaridad Ana Stuardo Vilches Solange Mellado Colipi.
Objective: to be able to identify subjects and proper conjugations. Bellwork: Bellwork: 1.Where were the 2 men from that were trying to illegally immigrate?
La comida. Lets learn the vocabulary… el carne el helado.
Ser and Estar To be or not to be? Spanish 3 (H) ch.3.
Ser and Estar To be or not to be? Spanish One ch.2B.
Indirect Object Pronouns
Powerpoint Jeopardy VerbosExpressionsDefine the adjectives Define the nounsPreterit
Talking about how clothes look
Para Empezar Hoy es lunes el siete de enero
Español II: El vocabulario en el aeropuerto y los pronombres del complemento indirecto TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Vocabulario) 2) Saquen.
Write a description of this famous actress/singer. Do you know her
Nouns All nouns in Spanish have a gender: femenine or masculine. Masculine nouns generally finish in -o. Femenine nouns generally finish in -a.
¿Que hay en el salón de clases?
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
La práctica de las palabras interrogativas en español. All interrogative words have a written accent in Spanish. There is an upside-down question mark.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Warm Up Spanish I Ella (montar) en bicicleta Yo (hablar) por teléfono
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Hoy es lunes, el 2 de marzo 2/3/15. Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo.
Regular –ER verbs Regular –ER verbs are a family of verbs. They are similar to –AR verbs because all “Regular –ER verbs” follow a pattern…
Transformaciones Geométricas
Calidad Escuela de Ingeniería de Sistemas y Computación Desarrollo de Software II Agosto – Diciembre 2008.
 Horario Primer Semestre (m.) Segundo Semestre  (1 a ) Primera hora (f.) Matemáticas Ingles  (2 a ) Segunda hora Ingles Matemáticas  (3 a ) Tercera.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
Hoy es el 9 de enero.. La cita del día El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all.
Play. What color is the animal? Incorrecto X NEXT Clic para volver a repetir la pregunta.
¿ES ESTA MI CASA? ¿ES ESTA TU CASA? No, esta no es mi casa No, esta no es tu casa.
Martes el 15 de noviembre Hacer/doblar un papel para la a la campana.
Entrada: Actividades de ocio (Entrance: Leisure activities) Copy the date and title in your notebook. Then copy the leisure activities below and write.
ESPAÑOL: Objetos Directos PASO A PASO (step-by-step) Harriette LaVarre Spiegel.
PRETERITE OF –AR VERBS. EQ: ◦When is the preterit used? What clues are given?
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
Word Order: Placement of Adjectives Placement of Adjectives n In Spanish, adjectives usually come after the noun they describe. n Margarita es una chica.
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
Tener que + infinitive Obligation Grammar entry. Conjugated forms of tener  Tengo  Tienes  Tiene  Tenemos  Tenéis  Tienen.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Word Order: Placement of Adjectives P. 62 Realidades 1.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
LA TAREA LEA (read ) la página 35 HAGA (do) el ejercicio “Comprensión” en la página 35.
¿Cómo estás? Nombre y apellido Información Amigos FotosMapa Me gusta Actividad Publicar.
¿Qué hora es? To ask the time: To find out what time it is ask: ¿Qué hora es?
¿Qué juguete es?. Ahorita: ¿Qué juguete es?  1. Es un juguete cuadrado  2. Usualmente tienen números o letras  3. Los pueden apilar (stack)  ¿Qué.
Write a description of this famous singer. Do you know her
Definite and Indefinite Articles P. 60 Realidades 1.
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
Trabajo de entrada: 13/10 Copien y traduzcan. Copy and translate. NP12  Hace frio.  Hace sol.  ¿Qué tiempo hace hoy?  Está nublado.  Nieva.  Son.
Review for U2E1. Vocabulario Computadora mochila.
Gustar To express like and dislike Megusta esta camiseta Te gusta ese collar Le gusta la falda roja Nos gusta ir de compras Os gusta comprar ropa Les gusta.
Direct Object Pronouns What is a direct object? What are the 8 direct object pronouns? What are the rules of placement for the direct object pronoun?
Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26.
Page 180 Realidades 1 The Verb IR REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down two sentences describing today’s weather in Spanish Try not to use your apuntes.
¿ Qué es esto ? What is this? Es una sala de clase.
30/11/2015 Proposito 25b L.O: To practice the form and use of –ER/-IR verbs. Escribe una oracion original con cada verbo (make sure your conjugate your.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Internet de las cosas Francisco Guillermo Gutiérrez Nájera.
Direct Object Pronouns
Conversation Practice
Repaso de Matemáticas. Álgebra.
Repaso para el examen Español 1H * Unidad 2.
¡Buenos días! Give the date: Ask: What is the weather like?
Venir to come.
¿Cuántos Años Tienes? Spanish4Teachers.org.
Tener Present Tense.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

ComputationPatterns Geometry Solution Sentences

Computation What Is?Define Identify

Patterns What Is?Define Identify

Geometry What Is?Define Identify

Solution Sentences What Is?Define Identify

What Is? ¿Qué Es? (>)

What Is? ¿Qué Es? (<)

A group of related facts based on one fact. Un grupo de números relacionados según un número. What Is? ¿Qué Es?

½ =.5 = 50% What Is? ¿Qué Es?

1/3 =.33 1/3 = 33 1/3%

What Is? ¿Qué Es? 1/10 =.1 = 10%

A line that has numbered, equally spaced marks. Una línea que ha sido numerada y marcada igualmente con espacios. What Is? ¿Qué Es?

The amount that each digit in a number stands for Ones Tens Hundreds Lo que significa la cantidad de cada dígito en un número. What Is? ¿Qué Es?

A number symbol: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, or 9 Un símbolo de número: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 o 9. What Is? ¿Qué Es?

A value that is close to or about the same as an exact amount. Un valor aproximado o el mismo a una cantidad exacta. What Is? ¿Qué Es?

Define Definir Expanded notation Anotación expandida

Define Definir LeastMenor

GreatestMayor Define Definir

NumeralsNúmeros

Define Definir OrdinalOrden

Define Definir BetweenEntre

Define Definir EquivalentEquivalente

Define Definir Parts of a Whole Partes de un entero

Define Definir Equal GroupsGrupos Iguales

Define Definir AboutVariable

Identify ¿Cuál es el valor total de estas monedas? What is the total value of these coins? How would you solve this problem?

Identify Leslie placed 4 rows of cups with 6 cups in each row on her lemonade stand. How many cups did Leslie place on her stand? Lucia coloca 4 filas de vasos con 6 vasos en cada fila en su mesa de limonada. ¿Cuántos vasos colocó Lucia en su mesa? How would you solve this problem?

Identify The table shows how many books were sold to each of three grades at a book fair. About how many books were sold to all three grades on Thursday? La tabla muestra cuantos libros se vendieron a cada uno de los tres cursos en la feria del libro. ¿Cuántos libros se vendieron a los tres cursos en el día jueves? How would you solve this problem? Grade 3 Grade 4 Grade 5 ThursdayFriday

Identify Alexei took a trip in a car. He traveled 25 miles to Dallas, and then he traveled to Fort Worth. He traveled 58 miles in all. What was the distance from Dallas to Fort Worth? Alexei hizo un viaje en su carro. El manejó 25 millas a Dallas, y luego fue a Forth Worth. En total el viajó 58 millas. ¿Cuál fue la distancia entre Dallas y Forth Worth? How would you solve this problem?

Identify The table shows how far three students jumped. Mai jumped how much farther than Peter? How would you solve this problem? El cuadro muestra lo que saltaron tres estudiantes. ¿Cuánto mas lejos saltó Mai que Peter? Mai Robin Peter 31 in. 27 in. 29 in.

Identify Jorge counted 16 daises, 21 roses, and 27 carnations at the flower shop. What was the total number of daisies and carnations? Jorge contó en la tienda 16 amapolas, 21 rosas, y 27 claveles. ¿Cuál es el número total de amapolas y claveles? How would you solve this problem?

Identify The temperature in the morning was 51°F. The temperature in the afternoon was 86°F. How many degrees did the temperature change? La temperatura en la mañana fue de 51 F. La temperatura en la tarde fue de 86 F. ¿Cuántos grados cambió la temperatura? How would you solve this problem?

Identify Rachel counted 8 apartment buildings in her neighborhood. Each building had 10 apartments. Some apartments had 2 bedrooms. What was the total number of apartments in her neighborhood? Raquel contó 8 edificios en su vecindario. Cada edificio tenía 10 apartamentos. Algunos apartamentos tenían 2 habitaciones. ¿Cuál es el número total de apartamentos en su vecindario? How would you solve this problem?

Identify Ben wants to show 15 pictures he took on a class field trip. He will put an equal number of pictures on 3 posters. How many pictures will Ben put on each poster? Ben quiere mostrar 15 fotos que tomó en un paseo de la clase. El va a colocar un número igual de fotos en 3 posters. ¿Cuántas fotos va a colocar Ben en cada poster? How would you solve this problem?

Identify Yolanda saw 4 volleyball teams play. Each team had 6 players. How many players were there in all? Yolanda vió jugar 4 equipos de voleibol. Cada equipo tenía 6 jugadores. ¿Cuántos jugadores habían en total? How would you solve this problem?

What Is? ¿Qué Es? A group of related facts based on one fact. Un grupo de operaciones basadas en una operación.

What Is? ¿Qué Es? Numbers that follow a certain order, or pattern, from least to greatest or greatest to least. Números que siguen cierto orden o patrón, del menor al mayor o del mayor al menor.

What Is? ¿Qué Es? A closed figure made up of line segments or curves. Una figura cerrada hecha de segmentos de línea o curvas.

What Is? ¿Qué Es? Numbers or items in a regular or repeating order. Números o artículos en un order regular o repetitivo.

What Is? ¿Qué Es? Any number that can be evenly divided by 2. Cualquier número que se pueda dividir exactamente entre 2.

What Is? ¿Qué Es? Cualquier número que no se puede dividir exactamente entre 2. Any number that cannot be evenly divided by 2.

What Is? ¿Qué Es? A number that is the product of two numbers. Un número que es un producto de dos números.

What Is? ¿Qué Es? A math statement that has numbers, at least one operation sign, and an equal or inequality sign. Una frase matemática que tiene números, al menos un signo de operación, y un signo de igualdad o desigualdad.

What Is? ¿Qué Es? A group of facts or other information that can be sorted and put in tables or graphs. Un grupo de operaciones u otra información que se puede clasificar y colocar en tablas o gráficas.

What Is? ¿Qué Es? A figure with 4 equal sides and 4 right angles. Una figura con 4 lados iguales y 4 ángulos derechos.

Define Definir Pictorial Representation Representación de dibujos.

Define Definir Missing Number Número que falta

Define Definir NextPróximo

Define Definir Table of Ordered Pairs Tabla de pares ordenados

Define Definir ExtendExtendido

Define Definir Pattern Continues Continuación de Patrón.

Define Definir Missing TermFalta de Término

Define Definir RelationshipRelación

Define Definir Ordered PairsPares Ordenados

Define Definir Related DataDatos Relacionados

Identify Which operation was used to arrange this pattern? 4 x

Identify How long will each side of the next square be? 1 cm 2 cm 4 cm 7 cm

Identify What number is missing in this pattern?

Identify Which arrow will complete the pattern?

Identify PeopleCookies PeopleCookies A. B. PeopleCookies C. PeopleCookies D. Kelly plans to make 6 cookies for each person at her party. Which table correctly shows how many cookies she will need to make if 3 people, 5 people, or 9 people attend.

Identify Alfredo had a bag of candy to share equally with his friends. If he counted the candy in groups of 4, which list shows numbers he could have named? A.4, 6, 8, 10B. 4, 8, 11, 14 C. 8, 12, 16, 20D. 8, 12, 15, 18

Identify What goes in the empty space?

Identify What comes next in this pattern?

Identify What number belongs where you see the letter B? A B C D

Identify What number is missing?

What Is? ¿Qué Es? A shape that is two- dimensional (flat). Una figura que tiene dos dimensiones (plana)

What Is? ¿Qué Es? Points where two or more sides of a figure meet. Los puntos donde dos o más lados de una figura se encuentran.

What Is? ¿Qué Es? A side of a solid figure. Una lado de una figura sólida.

What Is? ¿Qué Es? Figures that have the same size and shape. Las figuras que tienen el mismo tamaño y forma.

What Is? ¿Qué Es? Part of a line that is contained by two end points. La parte de una línea que se encuentra dentro de dos puntos opuestos.

What Is? ¿Qué Es? An angle that measures 90°. Un ángulo de 90.

What Is? ¿Qué Es? A flat figure that has length and width. Una figura plana que tiene longitud y grosor.

What Is? ¿Qué Es? A figure that has length, width and height. Una figura que tiene longitud, grosor y altura.

What Is? ¿Qué Es? A number that stands for part of a whole or part of a group. Una número que es parte de un entero o parte de un grupo.

What Is? ¿Qué Es? A line that divides a figure into two halves that are exactly alike. Una línea que divide a una figura en dos partes que son exactamente iguales.

Define Definir SquareCuadrado

Define Definir TriangleTriángulo

Define Definir RectangleRectángulo

Define Definir RhombusRombo

Define Definir CubeCubo

Define Definir PyramidPirámide

Define Definir Translation (Slide) Trasladar

Define Definir Reflection (flip) Reflección

Define Definir Rotation (turn)Rotación

Define Definir SymmetricalSimétrico

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

Identify Which geometric figure is represented?

What Is? ¿Qué Es? To combine groups of equal amounts. Combinar grupos de cantidades iguales.

What Is? ¿Qué Es? The answer that comes from multiplying numbers. La respuesta que viene de multiplicar números.

What Is? ¿Qué Es? Numbers that are multiplied to form a product. Los números que son multiplicados para formar un producto.

What Is? ¿Qué Es? Groups that are the same in number. Los grupos que son iguales en número.

What Is? ¿Qué Es? Combining amounts or objects. Combinar cantidades u objetos.

What Is? ¿Qué Es? The answer that comes from adding numbers. La respuesta que viene de sumar números.

What Is? ¿Qué Es? A symbol that tells when to add. Un símbolo que indica cuando añadir.

What Is? ¿Qué Es? A number being added to one or more numbers. Un número que ha sido añadido a uno o mas números.

What Is? ¿Qué Es? A math statement that has numbers, at least one operation sign and an equal or inequality sign. Una frase matemática que tiene números, al menos un signo de operación y un signo de igualdad o desigualdad.

What Is? ¿Qué Es? The answer that comes from subtracting one number from another. La respuesta que viene de restar un número de otro.

Define Definir FewerMenos

Define Definir Equal PartsPartes iguales

Define Definir HalfMitad

Define Definir Total

Define Definir AltogetherJunto

Define Definir Solution Sentence Oración de solución

Define Definir SeparateSeparar

Define Definir AboutAcerca

Define Definir Reasonable Estimate Razonable, estimado

Define Definir TwiceDos veces

Identify Samuels family eats 4 to 6 apples every day. What is a reasonable number of days that it will take Samuels family to eat a bag of 20 apples? La familia de Samuel come de 4 a 6 manzanas al día. ¿Cuántos días le tomara a la familia de Samuel comerse una bolsa de 20 manzanas? How would you solve this problem?

Identify Sally had 90 days of summer vacation. Each day she did one fun exercise. She swam on 33 of the days and played basketball on 24 of the days. She rode her bike on all the other days of her vacation. How many days did Sally ride her bike? Sally tenía 90 días de vacaciones. Cada día ella hizo una actividad divertida. Ella nadó 33 días y jugo basketball 24 días. Montó su bicicleta el resto de días de las vacaciones. ¿Cuántos días fueron los que Sally montó en la bicicleta? How would you solve this problem?

Identify Bianca has 2 pizzas that are cut into 6 slices each. She and 3 friends eat 9 slices. How many slices does Bianca have left? Bianca tiene 2 pizzas que están cortadas en 6 pedazos cada una. Junto con 3 amigos se comieron 9 pedazos. ¿Cuántos pedazos le quedan a Bianca? How would you solve this problem?

Identify There were 5 boys and 3 girls waiting in line to get an authors autograph. Each person in line had 2 books to be signed. How many books in all did the people in line have? Habían 5 niños y 3 niñas haciendo una fila para el autógrafo de un escritor. Cada persona en la línea tiene 2 libros para que firme el escritor. ¿Cuántos libros en total tenían las personas de la fila? How would you solve this problem?

Identify Marissa has $10. She spent $4.35 to buy a ticket to the movies. She spent $1.50 on popcorn and a coke. How much money does she have left? Marissa tiene $ 10. Ella gasta $ 4.35 al comprar un ticket para el cine. Luego gasta $ 1.50 en palomitas de maíz y un refresco. ¿Cuánta plata le queda? How would you solve this problem?

Identify Melissa can watch TV when she finishes her homework. It will take her 30 minutes to do her homework. If it is 5:15 pm when she starts her homework, what should she do to find the time at which she can start watching TV? Melissa puede ver televisión cuando termine las tareas. Le tomará 30 minutos en terminar la tarea. Si empieza a hacer la tarea a las 5:15 pm, ¿Que debe hacer para hallar la hora cuando pueda empezar a vcr televisión? How would you solve this problem?

Identify Travis has to ride his bike for 2 miles to get to school. He then rides 3 more miles to his friends house. How far will Travis ride in 7 days? Travis tiene que manejar su bicicleta 2 millas para llegar a la escuela. Luego el maneja 3 millas más para ir a la casa de su amigo. ¿Cuánto va a manejar Travis en 7 días? How would you solve this problem?

Identify Mark had 12 baseball cards and 10 football cards. He bought 6 more baseball cards. How many more baseball cards than football cards does Mark have? Mark tiene 12 tarjetas de baseball y 10 tarjetas de fútbol. El compró 6 tarjetas más. ¿Cuántas tarjetas de baseball compró más que tarjetas de fútbol? How would you solve this problem?

Identify Maria bought a dress for $36, a blouse for $19, and shoes for $21. She gave the clerk a $100 bill. How much change she should get? María compró un vestido por $ 36, una blusa por $ 19, y unos zapatos por $21. Ella le dió al vendedor un billete de $ 100. ¿Cuánto tiene que devolverle el vendedor a María? How would you solve this problem?

Identify Pablo bought 4 model cars that cost him $5 each. He sold each of the cars for $6.25 each. How much money did Pablo make? Pablo compró 4 carritos que le costaron $5 cada uno. El vendió cada carrito a $ ¿Cuánto dinero hizo Pablo? How would you solve this problem? Thank you to Dee Roe, Galena Park ISD