Araucarias del Alto Malleco Model Forest, Chile y Prince Albert Model Forest, Canada; Vihelmina, de Suecia y Formoseño, de Argentina Intercambio entre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PROGRAMA DE ACOMPAÑAMIENTO PARA EL EMPLEO
Advertisements

Segunda Comunicación Nacional Argentina a la Conferencia de las Partes del UNFCCC Taller de Lanzamiento Buenos Aires 12 y 13 de abril de 2004.
Me llamo _________ Clase 7 il La fecha es el 11 de febrero del 2013 Propósito # 55: ¿Saben uds. nadar? Actividad Inicial: Completa la oración con la forma.
The Inter-American Development Bank Discussion Papers and Presentations are documents prepared by both Bank and non-Bank personnel.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
El objeto directo.
Report of activities 2004 – 2005 Efraín Benavides O. CORPOICA -CEISA
Clusters and Technopoles in Emerging Economies 2 cases in Chile By Cristobal Garcia.
March 4th, CENTRO ARGENTINO DE DATOS OCEANOGRAFICOS – SERVICIO DE HIDROGRAFIA NAVAL Argo Colegios.
Producción de Sistemas de Información Agosto-Diciembre 2007 Sesión # 6.
Creating Support in the Community.
SOCIEDAD PARA EL DESARROLLO REGIONAL DE CANTABRIA (SODERCAN) Knowledge Management tools Knowledge management tools.
Nouns Gender and number. Making Nouns Plural To make a noun plural we… 1. …add an "s" if the noun ends in a vowel. 2. …Add an “es" to nouns that end in.
International Information Literacy Resources Directory, InfolitGlobal International Information Literacy Resources Directory, InfolitGlobal
Alberto Morelli, Committed with Corn Alberto Morelli, Comprometido con el Maíz Vicepresidente 2º MAIZAR Vicepresidente 2º MAIZALL.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
SEMINARIO INTERNACIONAL USO DE LA MADERA EN EL QUEHACER VIAL Santiago, Chile 9 a 11 de Octubre 2002.
IB. What does an IB School look like? English
Principales sesiones del GAC en Singapore 7 al 12 de febrero2015 Olga Cavalli – GAC Vice Chair Representante de Argentina.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
 SER VS. ESTAR Señora Hoffman-Fields Spanish I. Ser and Estar both mean TO BE.
1 Ing. Maria Elena Vázquez Lira Sesión 3 Agosto 2006 Ing. Maria Elena Vázquez Lira Sesión 3 Agosto 2006 La Estrategia en el Comercio Detallista Estrategias.
Competitividad de Chile José Joaquín Brunner Agosto 2005 SESIÓN II.
Sistemas de Información Agosto - Diciembre 2007 Sesión # 4.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
ALC 92 Martes el 8 de febrero. objetivo Yo puedo saber la definición de un objetivo directo, cuales son los pronombres, y como se usan. Evaluation- send.
Instrucciones: Cada estudiante recibirá una carpeta con los numeros de juego. Los estudiantes revolverán los dominos y los pondrán boca abajo sobre la.
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
Proyectos Europeos desde APTICE Fernando Galindo WALQA
Promoting participation spaces for young people Gerardo Berthin Asesor de Políticas de Gobernabilidad & Descentralización Centro Regional de Servicios.
La Unidad del Centro de Información y Documentación del CERC: de difusor de documentos a generador de contenidos La Unidad del Centro de Información y.
Defining my goal/personal interest Demonstrate ATL skills Focus on developing an area of personal interest. Connect to Global Context.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
Demostrativos Realidades 3 Capítulo 5. Adjetivos demostrativos point out people or things that are nearby and farther away always come before the noun.
IHR Risk Communication Capacity Building Workshop Bryna Brennan, Senior Advisor, Risk and Outbreak Communication PAHO/WHO Lima, Peru – March 2010.
Touch the World Through Meaningful Communication
Propiedad intelectual Seminario Fundamentos de la conducta responsable de la investigación y ética en investigación con sujetos humanos Universidad del.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Turpin Insurance ® 2008 Todos los derechos reservados BUSINESS PROTECTION Inter-Partnership Insurance.
Departamento de Desarrollo Social y Empleo Organización de los Estados Americanos Inter-American Cooperation Network for Social Protection Transfer of.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
OBJECTIVES OF COURSE zPROVIDE A GOOD UNDERSTANDING OF VEHICLE CONSTRUCTION AND HOW TO USE THAT KNOWLEDGE TO YOUR ADVANTAGE TO SAFELY EXTRICATE TRAPPED.
Saber versus conocer Español II. El verbo “ saber ” Yo séNostros sabemos Tú sabesVosotros sabéis Él, ella, Ud. sabeEllos, ellas, Uds. saben.
FUNDAMENTOS DE ECONOMÍA
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns u The subject of a sentence tells who is doing the action. u You often use people’s names as the.
FCVRE Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea 1 Life Tools Proposal.
Both saber and conocer mean “to know.” You use saber to talk about knowing facts or information. Nadie sabe la fecha del examen. ¿Saben Uds.
CDIO Conference LASPAU and University Reform in Latin America and The Caribbean Nov. 9, 2009.
Planes de acción de CPS: Desafios y herramientas 5-6 de Abril 2016 Marina Ruete y Liesbeth Casier SPP Actions Plans: Challenges and tools.
Por and para. Por Fue construido por los aztecas. the agent of action, by: Tenemos que leer un cuento por día. per: Le pagó en oro por el secreto. in.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
Saber vs. Conocer To Know. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
WATER SECURITY FOR SUSTAINABILITY TOGETHER WE MAKE WATER A GLOBAL PRIORITY.
Los Adjetivos Possessivos
Question Formation Español Uno.
Digitalisation and Safety for Tourism
  Dissemination July-October 2016.
Fish is Fish by Leo Lionni.
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
Digitalisation and Safety for Tourism
The Performance driven Digital Marketing AgencyPerformance driven Grow your business on online.
Question Formation Spanish I Page 52.
Objetivo Main objetive Crear un medio de comunicación interactiva con jóvenes mayores de 12 años de descendencia hispana y jóvenes en general a nivel.
Transcripción de la presentación:

Araucarias del Alto Malleco Model Forest, Chile y Prince Albert Model Forest, Canada; Vihelmina, de Suecia y Formoseño, de Argentina Intercambio entre Bosques Modelo

A Special Area in Chile

International Exchange Prince Albert Model Forest, Canada Vilhelmina Model Forest, Sweden

Prince Albert Model Forest, Canada Letter of intent to collaborate, 2008 Visit to PAMF by Washington Alvarado Visit to AAMMF by Larry Stanley and Alex Jurio Photos: Washington Alvarado and Larry Stanley

Prince Albert Model Forest, Canada Translation –AAMMF Strategic Plan –Leonardo Duran’s Thesis (governance) Phone conferences Communication

Prince Albert Model Forest, Canada Presentations Non-timber Forest Products Junior Forest Rangers Articles –International Model Forest Network –Forestry Chronicle –Both Model Forest websites Final report Information and Knowledge Exchange

Prince Albert Model Forest, Canada Exchange themes Indigenous intercultural exchange Agroforestry Exchange Proposal, May 27, 2010

Indigenous Intercultural Exchange Opportunity to exchange knowledge, experiences, practices and tools related to forest management and community development with the goal of developing collaborative projects or research initiatives Possible Sub-themes: -PFNM -TURISMO -Manejo forestal sustentable. -Metodologias de salud natural

Non-timber Forest Products: Piñón Photos: Alex Jarpa and Annie McKenzie

Non-timber Forest Products: Rosa mosqueta Photos: Annie McKenze and Alex Jarpa

Agroforestry Share experiences through workshops and site visits with the final goal of developing an agroforestry research plan. Possible Sub-themes: –Oportunidades de Agroforesteria. –Construir nexos para colocar productos en los mercados. –Sustentabilidad.

Discussion: Model Forest Governance Identify the key aspects of Model Forest governance that ensure organizational sustainability. Duran (2010), thesis Possible sub-themes: –Comparative governance –Indigenous involvement –Financial stability

Prince Albert Model Forest, Canada The format of the exchange is open: –How themes are addressed –People involved: Board members or non-board members Youth or elders –Format: Conference(s) Workshops Site visits Se puede aportar con varias ideas!

Vilhelmina Model Forest, Sweden Photo: From Washington Alvarado

Bosque Modelo Vilhelmina, Sweden Vilhelmina Model Forest is putting together a tri-lateral collaboration agreement Temas Comunes y priorizados por ellos. 1.Planificacion del territorio 2.Intercambio intercultural indigena 3.Turismo Photo: Johan Svensson

Intercambio de Experiencias Bosque Modelo Formoseño. Se ubica en el norte de Argentina. Actividades productivas: ganaderia, miel, PFNM.

Intercambio de Experiencias

Intercambio de experiencias Manejo caprino Producción y Comercio de miel Participación Ciudadana y gobernabilidad

Gracias