“Hogar, Dulce Hogar” Español 3. Puedes trabajar solo o con un amigo. Compara 2 casas usando el sitio web: www.realtor.comwww.realtor.com Crea un documento.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo es tu casa? comfortable moderna old-antique fea enormous nueva
Advertisements

4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Hogar, Dulce Hogar Español 3. Puedes trabajar solo o con un amigo. Compara 2 casas usando el sitio web: Crea un documento.
El corte inglés Compra para Navidad
Unidad 5, Lección 1 Español 2
Mi Casa Única Objectives: Students will be able to do the following: 1.Review and expand house-related vocabulary. 2.Discuss in Spanish using the subjunctive.
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Propósito # 58: frases que usas de cuando compras Actividad Inicial: Match the following vocabulary words. ___ Cajeraa. To buy ___ Clienteb. Chasier ___Cajac.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Edit the text with your own short phrase. Move the sparkles as you like. The animation is already done for you; just copy and paste the slide into your.
Español Dibuja un coche. 2. Usa marcadores para hacerlo más interesante. 3. Incluye en tu dibujo por lo menos 15 palabras de vocabulario bien demonstrados.
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
Calentamiento (warm-up)
El calentamiento ORAL  Hoy, vamos a hablar sobre las ocasiones especiales.  ¿Cuales son algunas ocasiones especiales en inglés?  Por ejemplo – a birthday.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Guess the vocabulary!.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
“Hogar, Dulce Hogar” Español 3. Puedes trabajar solo o con un amigo. Compara 2 casas usando el sitio web: Crea un documento.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
¡Compré muchos regalos! ¿Qué compraste y en qué tienda lo compraste? What did you buy and in which store did you buy it?
Calentamiento ¿Qué tiempo hace hoy en...?. Ir+ a + infinitivo Using “Ir” to discuss the near future.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Jeopardy Verbos Frases Escucha Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
ALC 59 ¿Qué hay en la casa? ALC 59 Hoy es viernes el 7 de marzo de dos mil catorce. Identifica los seis cuartos de acuerdo a las descripciones. Usen.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
ALC Test retakes must be completed by Friday.
Spanish 1 Hoy es el quince de octubre  Saquen sus agendas  TAREA : Vocab A and complete Number Chart  21/ 10 U2L1 vocab quiz  Saquen sus agendas 
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
NOMBRE/NAME___________________________________ Hoy es ____________ el _____________ de ___________ de 2016 (day) (date) (Month) La Agenda Objective/Objetivo:
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
{ Empieza de clase el 29 de octubre Password: sieckspanish.
Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Requirements for Power Point page:
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Hoy es jueves el quince de noviembre
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Tapas ¿Qué debo hacer? Según las condiciones, explica lo que deben hacer las siguientes personas. modelo: La cocina está sucia. (tú) Tú debes.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

“Hogar, Dulce Hogar” Español 3

Puedes trabajar solo o con un amigo. Compara 2 casas usando el sitio web: Crea un documento (ppt) en que consideras estas cosas específicas de las dos casas: 1.Los cuartos de cada casa 2.Los muebles/ los electrodomésticos incluídos 3.Outdoor spaces/ Jardín/ garaje / patio/ balcón/ piscina 4.La ubicación / el area 5.El Precio en dólares/ euros/ pesos Finalmente, indica cuál prefieres, y por qué. Práctica: ¡A comprar una casa!

 Una foto de la casa  El precio  La ubicación  Una lista de palabras en inglés ***Recuerduen: Es necesario que ustedes incluyan vocabulario de la lista de vocabulario de la unidad. What can I have on my slide?

Exceptional Mastery 4Meets Task 3Falls Short of Target 0-2 I am able to describe my house using 5 vocabulary words from the unit list, with correct pronunciation for all five. I am able to tell the location of the house and the price to buy or to rent, using vocabulary from the unit list. I am able to mention the contents of rooms, using 5 vocab words from the unit, with correct pronunciation for all five. I am able to discuss the outdoor spaces of the house, using 3 vocab words from the unit, correctly pronouncing all three. I am able to explain which house I prefer, giving a solid reason for my preference. What do I need to say?

Exceptional Mastery 4Meets Task 3Falls Short of Target 0-2 I am able to describe my house using 5 vocabulary words from the unit list, with correct pronunciation for all five. I am able to tell the location of the house and the price to buy or to rent, using vocabulary from the unit list. I am able to mention the contents of rooms, using 5 vocab words from the unit, with correct pronunciation for all five. I am able to discuss the outdoor spaces of the house, using 3 vocab words from the unit, correctly pronouncing all three. I am able to explain which house I prefer, giving a solid reason for my preference. What do I need to say?

 Ahora, vamos a hacer la misma actividad con dos apartamentos o casas en España. Usen este sitio web o otro:  property-guide  Upload your document on ¡A Barcelona..!