Starter In Teams of Two. Each team takes it in turn to either start or finish a sentence. Team members may confer but a different member must speak each.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Los Verbos Regulares que terminan en -AR. Spanish Infinitive verbs have two parts. 1. The ENDING There are 3 possible endings for Spanish verb infinitives.
Las reglas y las normas del insti (the rules)
Los Pronombres Reflexivos
-AR verbs Present tense: Los verbos regulares. There are two parts to every verb… The stem – Everything up to the ending The ending – There are 3 types.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Mi instituto.
Tópico: Conjugating verbs ending in –er and –ir Pregunta Esencial: How do I converse in the present tense using -er and –ir verbs? Gramática 2.2 Español.
Gustar- To like (to please)
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Dos Acciones en una Oración
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Spanish. WHAT SUBJECTS I LEARN LOS JUEVES ESTUDIO CIENCIAS, ESPANOL, MATEMATICAS Y DIBUJO TAMBIEN INGLES PERO NO ESTUDIO HISTORIA Y GEOGRAPHIA.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
FrasePres., Pret., Fut. 1.Voy de vacaciones con mi familia. 2.Ayer jugué al fútbol en el parque con mis amigos. 3.Mañana, vamos a ir de compras. 4.Mi hermana.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.
#2- Present Tense of IR.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Instrucciones: Think of an infinitive en español. Go up to the whiteboard and carefully use a marker to write the infinitive you have in mind. I’ll start:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
STARTER Match up the correct translations
To talk about school rules and use ‘se puede’ and ‘se debe’
Transcripción de la presentación:

Starter In Teams of Two. Each team takes it in turn to either start or finish a sentence. Team members may confer but a different member must speak each time. Example: Team 1: Me gusta el dibujo….Team 2: porque es interesante…. A correct sentence start/finish = 1 point Correct sentence + qualifier = 2 points Correct sentence + qualifier + comparison = 3 points Correct sentence + qualifier + comparison + future tense = 4 points Correct sentence + qualifier + comparison + future tense + prep pronoun = 5 points An incorrect statement loses 1 point. Team 1: Me gusta el dibujo….Team 2: porque es más interesante que la geografia Team 1: Me gusta el dibujo…. Team 2: porque es más interesante que la geografia. En el futuro, voy a estudiar el dibujo Team 1: Me gusta el dibujo…. Team 2: porque es más interesante que la geografia. En el futuro, voy a estudiar el dibujo. A mi me gusta el japones tambien

Starter: ¿Puedes descifrar los verbos? recom reach ebbre raus cucahres rercor varlle tapersre largel comer hacer beber usar escuchar correr llevar respetar llegar

LAS NORMAS DE MI INSTITUTO Learning Objectives: To be able to talk about school rules Assessment: Formal Letter to a Parent

Se DebeNo Se Debe Se Puede LAS NORMAS DE BIS JAKARTA What do all 3 expressions have in common?How did you work out the meaning of unfamiliar words?

Se DebeNo Se Debe Se Puede LAS NORMAS DE BIS JAKARTA

llevar uniforme respetar a los profesores llevar maquillaje escuchar música y usar el móvil durante el recreo mantener limpio el recinto escolar usar el móvil en la clase comer chicle llegar a tiempo escuchar en clase hacer los deberes llevar zapatillas de deporte llevar joyas llevar piercings correr en los pasillos respetar a los compañeros de clase fumar

Grámatica (No) se debe + infinitive (No) se puede + infinitive (no) se debe = you must (not) (no) se puede= you can (not)

Odio el instituto. Es muy aburrido. Ayer llegué un poco tarde, a las once de la mañana. Comí chicle en mi clase de matemáticas y el profesor se enfadó. Luego, en la clase de dibujo, escuché un poco de música. También hablé por teléfono en las clase de informática. No hice mis deberes de español. Pero por favor, no maté a nadie…y ahora tenemos esta carte, y mis padres…. Miguel Instituto Principe de Viana Estimado señor Carlos Fuentes: Ayer Miguel llegó muy tarde,a las once de la mañana.Comió chicle en su clase de matemáticasy luego en vez de escuchar al profesor en la clase de dibujo, escuchó música. También habló por telefono en las clase de informática. No hizo sus deberes de español. Señor Carlos, Miguel tiene que cambiar su actitud y respetar a los profesores y las normas delinstituto. Le saluda atentamente Diego Salas

Odio el instituto. Es muy aburrido. Ayer llegué un poco tarde, a las once de la mañana. Comí chicle en mi clase de matemáticas y el profesor se enfadó. Luego, en la clase de dibujo, escuché un poco de música. También hablé por teléfono en las clase de informática. No hice mis deberes de español. Pero por favor, no maté a nadie…y ahora tenemos esta carte, y mis padres…. Miguel Instituto Principe de Viana Estimado señor Carlos Fuentes: Ayer Miguel llegó muy tarde,a las once de la mañana.Comió chicle en su clase de matemáticasy luego en vez de escuchar al profesor en la clase de dibujo, escuchó música. También habló por telefono en las clase de informática. No hizo sus deberes de español. Señor Carlos, Miguel tiene que cambiar su actitud y respetar a los profesores y las normas delinstituto. Le saluda atentamente Diego Salas Lee los textos otra vez. Contesta a las preguntas en español. 1.What does Miguel think of school? 2.At what time did Miguel arrive at school yesterday? 3.What happened in Maths? 4.What happened in Art and ICT? 5.Why is Spanish mentioned?

she wore make up, piercings and jewellery he arrived late she didn’t respect her classmates she used her phone in class he didn’t do his homework she smoked in the corridors he didn’t arrive to school on time she didn’t want to talk Spanish in class llevó maquillaje, piercings y joyas llegó tarde no respetó a sus compañeros usó el movil en clase no hizo sus deberes fumó en los pasillos no llegó a tiempo al colegio no quiso hablar español en clase

Instituto Principe de Viana Estimado señor Carlos Fuentes: Ayer Miguel llegó muy tarde,a las once de la mañana.Comió chicle en su clase de matemáticasy luego en vez de escuchar al profesor en la clase de dibujo, escuchó música. También habló por telefono en las clase de informática. No hizo sus deberes de español. Señor Carlos, Miguel tiene que cambiar su actitud y respetar a los profesores y las normas delinstituto. Le saluda atentamente Diego Salas Imagina que tu eres el(la) directora de BISJ. Utlizando la carta de arriba como ejemplo, escribe una carta a los padres sobre un(a) estudiante. ¡¡Intenta ser lo más original como sea posible!! Comparisons/Superlatives Adjectives Negatives Tenses

Escuela Internacional Britanica Yakarta Estimados Señores Battini: Le saluda atentamente Sr De Foglio / Sra Hamelet Director/a Imagina que tu eres el(la) directora de BISJ. Utlizando la carta de arriba como ejemplo, escribe una carta a los padres sobre un(a) estudiante. ¡¡Intenta ser lo más original como sea posible!! Comparisons/Superlatives Adjectives Negatives Tenses

Se debe… Hay que… Tienes que… Se puede.. correr … en los pasillos llevar … uniforme comer … chicle/hamburguesas beber … tener … piercings fumar … cigarillos escribir … grafitis/ en clase… hacer … buen trabajo escuchar … música/al profe Pienso que es… No se debe… Está prohibido… Inventa tu instituto ideal. Escribe un parrafo para describir las normas.. En mi instituto ideal…