The Rev. Anna Lange-Soto Nuevo Amanecer, 2008 Luchando en el presente Para crear un mejor futuro Struggling in the present To create a better future.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

This is an interactive presentation
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Modo Subjuntivo Hay 3 modos en Español:
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Capítulo 5 Nuestras leyendas
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Un Viaje al Extranjero Our goals for this chapter:
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
El mandato afirmativo (tú)
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Subject Pronouns and Ser
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
The Present Tense of ir (to go)
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the yo form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O ending.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
¿Dónde está el Corte Inglès?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Virtues for ADMI 3405 Fall Trust Being trustworthy is about being honest, respectful, and prudent. Defect: arrogant, liar, selfish Excess: too much.
BUONGIORNO!. Pescara, Italia Jucum Juventud con una Misión.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Possessive Adjectives
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
ESPERANZA ~ HOPE Y el Dios de esperanza os llene de todo gozo y paz en el creer, para que abundéis en esperanza por el poder del Espíritu Santo. May the.
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
~MEDITATION~ Romans 5:11 ESV Romans 5:11 ESV 11 More than that, we also rejoice in God through our Lord Jesus Christ, through whom we have now received.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

The Rev. Anna Lange-Soto Nuevo Amanecer, 2008 Luchando en el presente Para crear un mejor futuro Struggling in the present To create a better future

Inmigración / Immigration La Situación Reforma Íntegra de la Inmigración (Promovida por la Iglesia Episcopal ¡Acción! The Situation Comprehensive Immigration Reform (As advocated by TEC) Action!

La Situación / The Situation Fronteras y Puertos de Entrada Paredes (con México) Vigilancia en los puertos y aeropuertos Tecnología Exigentes sobre visas de trabajo temporario o visita Familias divididas sin remedio Borders and Ports of Entry Walls Vigilance at ports and airports Technology Restrictive on visas for temporary work or visits Divided families have no recourse

La Situación / The Situation Fronteras y Puertos de Entrada (cont) Trabajos disponibles Gente quiere entrar para trabajar Insuficientes visas para trabajar – ni permanente ni temporario Borders and Ports of Entry (cont) Work is available People want to enter to work. Insufficient number of work visas – either permanent or temporary

La Situación / The Situation Interior Más de 11 millones sin autorización de radicar o trabajar en los EE.UU. (Pew, 2006) Aprox. 5 millones de niños viven con 1-2 padres sin papeles (Urban Institute, 2007) ¿Cuántas familias mixtas? Interior More than 11 million without authorization to live or work in the U.S. (Pew, 2006) Approx. 5 million children live with 1-2 undocumented parents. (Urban Institute, 2007) How many mixed families?

La Situación / The Situation Interior (cont) Ejecución de la Ley Criminales Orden de deportación Empleo no autorizado Retenes Redadas Daños colaterales No-match letters Interior (cont) Law Enforcement Criminals Deportation orders Unauthorized employment Check-points Redadas Collateral Damage No-match letters

La Situación / The Situation Interior (cont) Cooperación de jurisdicciones locales con ICE Jurisdicciones a cada nivel están promulgando sus propias leyes. De enero – marzo, 2008: Más que 1,106 leyes consideradas en 44 estados 44 leyes y 38 resoluciones en 24 estados Interior (cont) Cooperation by local jurisdictions with ICE Jurisdictions at every level are enacting their own laws. Between Jan – Mar, 2008: More than 1,106 laws were considered in 44 states 44 laws and 38 resolutions in 24 states Los Angeles Times, By Nicole Gaouette, June 23, 2008

Notarios Notorios y Abogados Chuecos / Notorious Notaries and Crooked Lawyers Para Inmigrar: Se necesita una base Comunmente: Familia Trabajo Ausilo Pero fulano de tal aplicó y tiene su permiso para trabajar - ¡Ai a yai! To Immigrate, you need a basis, usually: Family Work Asylum But so-and-so applied and now has a work permit – Oh oh!

La Iglesia Llamada a: / The Church Called to: Las Santas Escrituras El estrangero será como ciudadano. (Lev. 19:33-34) Lo que haces a estos…, lo haces a mí. (Mt 25:31-46) Tradición Respeta la dignidad de todo ser humano. No preguntes ¿para quién lamentan? La Razón Proporcionalidad en justicia Unidad de familias Bienestar de la economía en EE.UU. Scripture The alien shall be as a citizen. (Lev. 19:33-34) What you do to these…, you do to me. (Mt 25:31-46) Tradition Respect the dignity of every human being. Do not ask for whom the bell tolls…. Reason Proportionality in justice Family unity U.S. economic well being Véase la explicación / See the explanation: madreanna.org/immref

Respuesta Episcopal / Episcopal Response

Convención Gen / Gen Convention Resolución / Resolution A017 REFORMA ÍNTEGRA DE INMIGRACIÓN Ejecución de la ley: Respetando el derecho que tiene cada nación soberana a proteger y defender sus fronteras Y… Reformar la ley de inmigración para el bien de todos COMPREHENSIVE IMMIGRATION REFORM Enforcement: Acknowledge the need for countries to protect its borders; AND… Reform immigration law for the common good

Razón y Compasión / Reason & Compassion 1. Los extranjeros indocumentados deberán tener una oportunidad razonable de obtener su residencia permanente Las Santas Escrituras, la economía, valores familiares 1. Undocumented aliens should have a reasonable opportunity to pursue permanent residency Holy Scripture, the economy and family values

La Razón / Reason 2. A los trabajadores legales se les debía permitir regresar a los EE.UU. Según las necesidades laborales del país. Una buen administración de trabajadores temporarios permite y anima a sus familias regresar a sus comunidades. 2. Legal workers should be allowed to enter the United States to respond to recognized labor force needs. A well-managed flow of temporary workers permits and encourages workers families to return to their home countries.

Compasión / Compassion 3. A los parientes cercanos se les debería permitir reunirse sin demoras innecesarias con sus familiares que están legalmente viviendo en los EE.UU. Hacer más visas de residencia disponibles para la linea de espera 3. Close family members should be allowed to reunite without undue delay with individuals lawfully present in the U.S. Hacer más visas de residencia disponibles para la linea de espera

Justicia / Justice 4. A todas las personas deberá concedérseles los principios fundamentles de los EE.UU. sobre el debido proceso de la ley; 5. El celo con el que se hacen cumplir las políticas de inmigración en las fronteras deberá ser razonable y humano. 4. Fundamental U.S. principles of legal due process should be granted all persons; 5. Enforcement of national borders and immigration policies should be proportional and humane.

En Adición / Plus Deplora la indebida atención sólo al cumplimiento de la ley. Le llama a la Iglesia educar Episcopales Compromete la Iglesia a darles hospitalidad a los forasteros, abogar por su bienestar y protección Y urgir oposición a leyes y acciones que infringen sobre nuestras creencias fundamentales cristianas. Deplores undue emphasis of enforcement Calls the Episcopal Church to educate Episcopalians Commits to welcome strangers, to advocate for their wellbeing and protection, and to urge members to resist any violation of our fundamental beliefs as Christians.

Como Como Episcopal / As a Christian, As an Episcopalian

Abogar / Advocate Inscríbite a Recibir Avisos sobre legislación pendiente EPPN CIRnow.org immigrationforum.org Toma acción 40 llamadas contra por cada llamada pro Spread the word Sign up to Receive Alerts on legislation EPPN CIRnow.org immigrationforum.org Take action 40 calls against for each call in support Spread the word

Acción para el Bien Común / Action for the Common Good El pueblo callado, jamás será escuchado Anima a residentes hacerse ciudadanos Anima el voto ¡Vota! ¡Es buena mayordomía! If you keep it to yourself, youll never be heard Encourage residents to become citizens Encourage the vote Vote! Its good stewardship!

Actuar en Acuerdo con nuestra Fe / Act According to our Faith oponer a leyes y acciones que infringen sobre nuestras creencias fundamentales cristianas ¿Qué harías para darle ayuda humanitaria a una familia necesitada? Para ideas, busca en: resist any (laws or actions which) violation of our fundamental beliefs as Christians What would you do to render humanitarian aid to a family in need? For ideas, see: Haz clic en / Click immigrant rights resources

Toma Acción en tu Diócesis / Take Action in your Diocese Dale carne a A017 Pon una resolución que llama a los miembros a cumplir con A017 Pon un plan de educación Forma un grupo de personas listas para dar charlas o talleres – y promoverlo Pídele a tu obispo hacer una declaración o tomar acción ¡Obtén publicidad! Enable A017 Pass a resolution that calls members to comply with A017 Draw up an education plan Form a speakers bureau to give talks or workshops – and promote it Ask the bishop to make a statement or take action Get publicity!

Educar y Proteger / Teach & Protect DERECHOS BÁSICOS Todos en los EE.UU. SÍ TIENEN DERECHOS. Si un oficial busca entrada, pide una orden de cateo con: 1. Nombre de la persona que buscan 2. La dirección 3. Firma del juez Si cualquiera de las tres falta, o no pertenece al domicilio o a una persona presente, NO ABRA LA PUERTA. BASIC RIGHTS Everyone in the U.S. DOES HAVE RIGHTS. If an officer wants to enter, ask for a warrant with: 1. The name of the person they want 2. The address 3. A judges signature If any of the three are missing, or dont identify this place or a person who is present, DONT OPEN THE DOOR.

Todos de la casa necesitan esta información, inclusive los menores de edad. Everyone in the house needs this information, including the kids.

Educar y Proteger / Teach & Protect DERECHOS BÁSICOS, cont Si te detienen: NO DIGAS NADA MÁS QUE: Tu nombre correcto Necesito hablar con un abogado. Sin abogado, no digas ni firmes absolutamente nada. Es posible que los oficiales te amenazcan o te ofrezcan algo. NO FIRMES. Pide fianza Es importante informarte más - conocer tus derechos y como usarlas. BASIC RIGHTS, cont If you are detained: DONT SAY ANYTHING EXCEPT Your correct name I need to speak with an attorney. Without an attorney, dont say or sign anything. Its possible that the officials might threaten you or offer you something. DONT SIGN. Ask to post a bond Its important to learn more – to know your rights and how to exercise them.

Prepara a la Comunidad / Prepare the Community Enseñales a familias los que necesitan para un saco de emergencia de papeles necesitados si son detenidos Incluye un power of attorney para los menores de edad ¿Qué con papeles falsos? ¿Dónde ponerlo? Show families how to put together an emergency bag with the papers theyll need if theyre detained Include completed power of attorney for the children What about false papers? Where to put it? CD toolkits (herramientas)

Educar a los Indecisos / Educate the Undecided Necesitamos trabajar para el largo plazo Para reforma íntegra que votan Feligreses Personas moderadas que uno puede influir We need to work for the long term For comprehensive reform Voters Churchgoers Moderates People who might be influenced

Asuntos Actuales / Current Issues Ejecución de las leyes de empleo No-Match Letters Pero hay tiempo, apelaciones Solos Ejucación Falta lo que hace la ley íntegra Dream Act (Acta de Sueños) AgJobs Prejuicio contra Inmigrantes Manténte al corriente por el internet, e.g. con Work-Place Enforcement No-Match Letters But theres time, appeals Enforcement Only Wheres the Comprehensive piece? Dream Act AgJobs Immigrant Bashing Keep up to date on the internet, e.g. with

Decisión Estratégica / Strategic Decision We need the vote At every level President & Congress Federal State & county City Necesitamos el voto A cada nivel Presidente y Congresso Federal Estado y condado Ciudad

Estratégia / Strategy - cont Si queremos influir el voto … ¿Cómo procedemos? ¿Qué es lo correcto? ¿Qué funciona? 23 «Todo está permitido», pero no todo es provechoso. «Todo está permitido», pero no todo es constructivo. (NVI 1 Cor 10:23) If we want to influence the vote … How do we proceed? Whats right? What works? All things are lawful, but not all things are beneficial. (1 Cor 10:23)

Influír el Centro / To Influence the Middle Words: asylum right to citizenship Deeds At what point do we sacrifice influence in order to exercise our rights and show our strength? Political power: Community Organizers, e.g. PICO, Gamaliel, ITF Palabras: auxilo, santuario derecho a la ciudadanía Hechos ¿A qué punto negamos nuestra influencia para ejercer nuestros derechos y mostrar nuestra fuerza? Poder político: Organizadores de la Comunidad, e.g. PICO, Gamaliel, ITF

¿Cuánto tendremos que aguantar? / How much do we have to put up with? Tenemos aliados Comunidad de fe Abogados Políticos ¿Candidatos para Presidente? We have allies Comunity of faith Lawyers Politicians Candidates for President?

La Esperanza / Hope Por lo tanto, pongan toda su atención en el reino de los cielos y en hacer lo que es justo ante Dios, y recibirán también todas estas cosas. (Mt 6:23) But strive first for the kingdom of God and his righteousness, and all these things will be given to you as well. (Mt 6:23)

Más Recursos / More Resources

La Situación / The Situation Reforma Íntegra de la Inmigración / Comprehensive Immigration Reform Acción / Action Esperanza / Hope