Las 10 cosas más importantes para saber y hacer como padre de un adolescente. Top 10 Most Important Things to Know and Do As a Parent of a Teen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Slide 4-5 = Team B: Madiyyah, Nafeesa, Aisha & Sabah.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
¡Feliz Día de San Valentín!
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Hagan ahora: (Do Now)
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
El mandato afirmativo (tú)
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
The Imperfect Tense: -Ar Regular Verbs
Capítulo Uno: Primer paso
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
The Present Tense of ir (to go)
Comparativo y superlativo
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the yo form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O ending.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Si (If) clauses describe a condition or event upon which another condition or event depends. Sentences with si clauses consist of a si clause and a main.
Para Empezar: En La Escuela
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Stem-Changing Verbs a.k.a. Shoe Verbs.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
SER o ESTAR. SER Day, date, time Hoy es miércoles, Son las seis.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
Tú vs.Usted Both mean you Tú (singular familiar) is used with people that you are familiar with or someone that you refer to by their first name. Usted.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
OK…once again: How do we form the subjunctive? 1.Start with the present tense “yo” form. 2.Drop the “-o.” 3.Add the opposite ending (“-e” for “-ar” verbs.
Expresiones afirmativas y negativas
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Everything you’d want to know about how to change verbs in Spanish….almost. Jason Engle MADL127: EDTC 560 University of Phoenix.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Informal and Formal Greetings
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Greetings.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Quasimodo: If you were here on Thursday:
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Transcripción de la presentación:

Las 10 cosas más importantes para saber y hacer como padre de un adolescente. Top 10 Most Important Things to Know and Do As a Parent of a Teen

The children now love expensive things; they have bad manners, authority problems; and show disrespect for elders. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, they are loud, eat too many sweets, cross their arms, and tyrannize their teachers. Los niños ahora aman las cosas caras, tienen malos modales, problemas de autoridad y falta de respeto a los mayores. Ahora los niños son los tiranos, no los servidores de sus hogares. Ya no se levantan cuando los ancianos entran a la habitación. Contradicen a sus padres, son argüenderos y altaneros, comen demasiados dulces, cruzan los brazos y tiranizan a sus maestros. WHO SAID THIS? ¿QUIÉN DIJO ESTO?

10.YOUR TEENS BRAIN IS NOT FULLY DEVELOPED EL CEREBRO DE SU HIJO NO ESTÁ TOTALMENTE DESARROLLADO

9. HIGH SCHOOL IS NOT THE TIME TO BACK OFF PARENTING HIGH SCHOOL NO ES EL MOMENTO DE RETROCEDER EN LA CRIANZA DE SU ADOLECENTE. Balance your teens need for independence with their need for closeness. Balance your teens need for limits with their need for trust. The family meeting Equilibra la necesidad de independencia con su necesidad de cercanía. Equilibrar la necesidad de límites con su necesidad de confianza. La reunión familiar

FIRST UNDERSTAND AND THEN SEEK TO BE UNDERSTOOD… PRIMERO COMPRENDE Y LUEGO TRATAR DE SER COMPRENDIDO…

A. THEIR FRIENDS SUS AMIGOS OR B. THEIR PARENTS SUS PADRES 8.Who is most important to your teen? ¿Quién es más importante para su adolescente?

7. Remember what it was like when you were a teenager Recuerda cómo era cuando tu eras un adolescente

6. TEENAGERS NEED MORE SLEEP THAN YOUNGER CHILDREN LOS ADOLESCENTES NECESITAN DORMIR MÁS QUE LOS NIÑOS PEQUEÑOS Therefore, they should not spend all hours of the night playing XBOX or texting their friends Por lo tanto, no deben pasar las tantas horas de la noche jugando XBOX o enviando mensajes a sus amigos This would be a good time for some limit setting Este sería un buen momento para establecer límites

5. TEENAGERS EXPERIENCE MORE ACHES AND PAINS THAN YOUNGER CHILDREN OR ADULTS LOS ADOLESCENTES EXPERIMENTAN MÁS DOLORES Y MOLESTIAS QUE LOS NIÑOS MÁS JÓVENES O ADULTOS Stomachaches, headaches, chest aches, joint aches, dizziness... Dolores de estómago, dolores de cabeza, dolores de pecho, dolor en las articulaciones, mareos... STRESS, CONFUSION, ANXIETY, DEPRESSION, WORRIES Estrés, confusión, ansiedad, depresión, preocupaciones AND- Y

4. THEY NEED TO GO TO SCHOOL ANYWAY! ¡TIENEN QUE IR A LA ESCUELA DE TODOS MODOS! BALANCE-EQUILIBRA your need to be caring and sympathetic TÚ necesidad de ser atento y simpático WITH-CON Your need to kick them out of bed and send them to school TÚ necesidad de sacarlos de la cama y mandarlos a la escuela YOU CAN DO BOTH! ¡Puedes hacer las dos cosas!

HASTA UN 50% DE LOS ADOLESCENTES EXPERIMENTAR ÁN DEPRESIÓN E INCLUSO PENSAMIENTOS SUICIDAS 3. Up to 50% of teens will experience Depression and even suicidal thoughts

2. ITS OK TO CALL THE HIGH SCHOOL COUNSELOR… WE WANT YOU TO CALL! A 15 minute conversation with the high school counselor, social worker, or psychologist can be the difference between feeling pretty defeated and feeling like you can solve the tough problems. Una conversación de 15 minutos con el consejero escolar, trabajador social o psicólogo puede ser la diferencia entre sentirse derrotado y sentir que SÍ se pueden resolver los problemas difíciles. Llama al consejero de su escuela... ¡Queremos que llames!

EVER HAD A BAD BOSS? ¿ALGUNA VEZ HAS TENIDO UN MAL JEFE? Get out you index card- Saque su tarjeta índex On one side, Write WORST BOSS, DESCRIBE your worst boss. Por un lado, escriba "PEOR JEFE," Describa su peor jefe. On the other side, Write, BEST BOSS, DESCRIBE your best boss Por el otro lado, escriba, "el mejor jefe," Describa a su mejor jefe

WHAT KIND OF PARENT DO YOU WANT TO BE? ¿QUÉ CLASE DE PADRE QUIERES SER? On your index card, cross out BOSS Write in PARENT En su tarjeta índex cruce la palabra JEFE y escriba Padre Sometimes we need a reminder, right!? A veces necesitamos un recordatorio, ¿verdad?

1. BE THE BEST PARENT YOU CAN BE. YOU ARE GOOD ENOUGH! SEA EL MEJOR PADRE POSIBLE. ¡USTED ES LO SUFICIENTEMENTE BUENO!

QUICK SURVEY- ENCUESTA RÁPIDA More about the teenage brain Más sobre el cerebro adolescente More about Teen Anxiety or Depression Más sobre la ansiedad y la depresión de adolescentes More about Parenting and Discipline Más sobre crianza y disciplina