Estratégica Relaciones con Egresados (Strategic Alumni Relations) Presentado por: Presented by: Dino M. Hernandez, Vicepresidente Adjunto para el Avance.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Advertisements

E.Y.I.D : The European Year of Intercultural Dialogue Together in Diversity Vivre ensemble dans la diversité Unidos en la diversidad.
RM EXPORT CORPORATION. Director Dirección General Mexican Management Gerencia México Purchases Compras Design Diseño Local Sales Ventas Nacionales IT.
Como se puede crear un wiki Primeros pasos en pbwiki.
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Las Palabras Interrogativas
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
15/11/2010 Internet y el futuro de la educación online para México Juan Marín Bear.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Empresa y Sociedad Tema 1. Teoría de la Empresa y de la Sociedad Dr. Antonio Lloret 17 de Enero de 2011.
Use of Analogy Fundamental Comprehension by means of metaphoric Communications.
USING THE INTERNET. 2 Concept 6.1 What Is the Internet? The Internet is millions of computers from all parts of the world connected so that they can communicate.
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Diagonal Mar ¿Disastre o tienda óptima?
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
About Services News Publications EventsContactHome SPOTLIGHT - NEWS Ipso greek ipso greek IMPORTANT LINKS PROJECTS DATABASE Ipso greek ipso greek Registre.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
The Present Tense of ir (to go)
Sports Announcer Kinsley Fisher Ms.Beltran-2 nd. Hello my name is Kinsley Fisher and what a beautiful day we have here at the University of Houston Stadium!
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
NEGOCIACIÓN NEGOTIATION
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Ibero-American Network of National Engineering and Hydraulic Research Institutes Roundtable Polioptro Martínez-Austria Mexican Institute of Water Technology.
Iberoamerican National Institutes Network of Engineering and Hydraulic Research Roundtable Manuel Echeverria CEDEX Spain Millenium Development Goals on.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e innovación Colciencias República de Colombia VII Ordinary Meeting of the COMCYT Working Group Technological.
BIENVENIDOS Welcome. Noche de Colegio Access Code UN: AHtraining PW: 2013AHtrain 2.
Nueve Tendencias (NO 10) que impulsarán la industria de los Viajes en Del caos a la claridad? Patricia Rasore Director, Latin America at PhoCusWright.
Communication Trends Davos, February 9 th 2010 Nuria Vilanova.
Eduardo Mendoza. Francisco Marroquín Medical School offers a maximum of three months of elective rotations to international medical students. Students.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
Estoy muy feliz ¡Es un mercado fenomenal! La artesanía de Otavalo es excelente. Miguel y Patricia están caminando yhablando. Voy a comprarle un regalo.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
LA SOCIEDAD CONECTADA EL lugar de trabajo del futuro.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: First conditional L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Bienvenidos a la clase de Español II Señora Viteri.
Patricia Muñoz Palma Director Scientific Information Program National Commission for Scientific and Technological Research CHILE Access to Research Data.
Las Preguntas (the questions) pg
“Environmental education and science popularization: fundamental means for public awareness, participation and self management in marine and coastal protection.
Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Making comparisons L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
ESPERANZA ~ HOPE Y el Dios de esperanza os llene de todo gozo y paz en el creer, para que abundéis en esperanza por el poder del Espíritu Santo. May the.
Spanish 3 – 5 th Six Weeks. 1  Let’s fundraise for the elderly in the community center.  Juntemos fondos  para los ancianos  en el centro de la comunidad.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Estratégica Relaciones con Egresados (Strategic Alumni Relations) Presentado por: Presented by: Dino M. Hernandez, Vicepresidente Adjunto para el Avance / Director Ejecutivo de la Campaña Futuro del Patrimonio Bold orgulloso Assistant Vice President for Advancement/ Executive Director of the Proud Heritage Bold Future Campaign

Agradecimientos (Acknowledgements) Un agradecimiento especial a la sentencia de Jeffrey Todd y del Estado de Ohio Asociación de Antiguos Alumnos y Susan Anderson y Peter Smits de la Cumbre de Líderes CASO Promoción de 2009 para compartir sus recursos y la investigación en las tendencias estratégicas en el compromiso de Alumni Special thanks to CASE and Jeffrey Todd of the Ohio State Alumni Association and Susan Anderson and Peter Smits from CASE Summit for Advancement Leaders 2009 for sharing their resources and research in strategic trends in Alumni Engagement

Rápida de instantáneas: Mi experiencia (25 + años) La primera experiencia en el mundo sin fines de lucro (durante y después de la universidad-- Pregrado) El Colegio de Abogados de Detroit y Fundación de la Biblioteca La transición de la América Corporativa (Post-College) OLDE corredores de bolsa de descuento - corretaje minorista / Valores / Comercio Educación Superior de Recaudación de Fondos / La experiencia sin fines de lucro - Pasado y Presente funciones de liderazgo La Universidad de Oakland - Rochester, MI ( ) Subdirector de los programas anuales de dar La Universidad de Michigan-Flint ( ) – Director de Programas Anual de Donaciones / Oficial de Desarrollo III Lawrence Technological University (1999-actual) Director de Relaciones con Egresados y anual de los programas de donaciones Director Ejecutivo de Relaciones con Egresados y anual de los programas de donaciones Director Ejecutivo de Donaciones Extraordinarias / director de la campaña Vicepresidente Asistente de Donaciones Extraordinarias / director de la campaña Vicepresidente Adjunto para el Avance / Director Ejecutivo de la Campaña Futuro del Patrimonio Bold orgulloso Educación: Licenciatura en Artes - Historia Universidad Estatal de Wayne, Detroit, Michigan. Empleados a tiempo completo a la universidad. Programa de Desarrollo - Universidad de Harvard, Cambridge, MA. Completado el programa de gestión de certificados Executive Master en Liderazgo-McDonough School of Business - Universidad de Georgetown. (MBA-Dirección) Washington, DC Abril Se graduó Magna Cum Laude 3.89 GPA. Tema de tesis: Liderazgo Ejecutivo sobre las líneas del frente de una campaña de capital global - Un Estudio de Caso de los Tres Presidentes de Universidades

Quick Snapshot: My Background (25+ years) First Experience in Non-Profit World (During and Post-College – Undergraduate) The Detroit Bar Association & Foundation Library Transitioned from Corporate America (Post-College) OLDE Discount Stockbrokers – Retail Brokerage/Securities/Trading Higher Education Fundraising/Non-Profit Experience – Past and Present Leadership Roles Oakland University – Rochester, MI( ) – Assistant Director of Annual Giving Programs The University of Michigan-Flint( ) - Director of Annual Giving Programs/Development Officer III Lawrence Technological University (1999-Current) – Director of Alumni Relations & Annual Giving Programs – Executive Director of Alumni Relations & Annual Giving Programs – Executive Director of Major Gifts/Campaign Director – Assistant Vice President for Major Gifts/Campaign Director – Assistant Vice President for Advancement/Executive Director of the Proud Heritage Bold Future Campaign Education: Bachelor of Arts - History – Wayne State University, Detroit, Michigan. Employed full-time through college. Management Development Program – Harvard University, Cambridge, MA. Completed Management Certificate Program. July 2004 Executive Masters in Leadership–McDonough School of Business - Georgetown University. (MBA-Leadership) Washington, D.C. April 2010 – Graduated Magna Cum Laude 3.89 GPA. Thesis Topic: Executive Leadership on the Front Lines of a Comprehensive Capital Campaign – A Case Study of Three University Presidents

La esencia de Relaciones con Egresados (The Essence of Alumni Relations) Una generación de las plantas de los árboles, mientras que otro se la sombra. - Proverbio chino One Generation plants the trees; another gets the shade. - Chinese Proverb

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) La creación de asociaciones agresivas y dinámicas dentro de la institución con exalumnos puede beneficiar a la misma Creating aggressive and dynamic partnerships across the institution wherever alumni involvement could be beneficial

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) El futuro de las Relaciones con Egresados dependerá de la tecnología - Sitios web - Directorios en línea - Mails de promoción - Redes sociales - Blogs - Pod cast "Gen-Next" Generación (ver Apéndice) The Future of Alumni Relations will depend on technology - Websites - On-Line Directories - marketing - Social Networking - Blogs - Pod cast Gen-Next Generation (See Appendix)

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Construye una base de datos...Los datos establecen todo contacto con tu exalumno! Conviertelo en un instrumento dinámico para toda la organización Build the Database…data is everything on your alumni! Make it a dynamic tool for the entire organization

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Más investigación de mercado Un mejor uso de lo que sabemos Mejorar la promoción de los programas de graduados Evaluación más seria y formal de todos los programas y servicios More Market research Better use of what we know Improve marketing of alumni programs More serious evaluation of ALL programs and services

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Crear programas con valor educativo y de enriquecimiento Create programs with educational and enrichment value

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Servicio de Carreras Profesionales El financiamiento será un reto y un riesgo de Relaciones con Egresados Career Services Funding will be challenging and at risk for Alumni Relations

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) La comunicación con los alumnos se dividirá entre lo impreso y electrónico, pero las revistas seguirán siendo componentes importantes / críticas de ex alumnos del programa Communications with alumni will be split between print and electronic but magazines will continue to be important/critical components of the alumni program

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Necesidad de involucrar antes a los estudiantes Need to Engage Students Earlier

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Fuerte defensa del patrimonio y las tradiciones de las instituciones como una forma de construcción / mantenimiento de la comunidad Stronger advocacy of heritage and traditions of the institution as a way to build/maintain community

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Y finalmente... las relación entre los profesionales y los egresados deben seguir el enfoque y ser muy hábiles para construir y mantener relaciones- tanto a nivel personal (uno a uno), así como con grupos And finally….more specifically alumni relations professionals – must continue to focus and be highly adept at building and maintaining relationships with alumni – both personal (one to one) as well as with groups of alumni

Tendencias Estratégicas de Relaciones con Egresados (Strategic Trends in Alumni Relations) Lo único que sabemos acerca del futuro es que va a ser diferente. - Peter Drucker (1909 -) EE.UU., profesor de Gestión, Universidad de Nueva York y asesor de negocios del mundo y los líderes del gobierno The only thing we know about the future is that it will be different. - Peter Drucker (1909-) US management professor, NYU and advisor to worlds business and government leaders

Gracias! Thank you!

Appendix