QUASIMODO:.  “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios, para que podáis.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
Advertisements

¿Qué materias estudias?
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
ALC 46 Unscramble the key words. Hoy es viernes el 20 de enero. 1.talirne 2.esbuoq 3.lobacirscneú 4.jlúbaru 5.lavsle 6.eiasdecrp (3 words) 7.araunltaze.
Quasimodo: 1.That over there is expensive. (dress) Aquél es caro. 2.This is elegant. (coat) Éste es elegante. 3.Those are good. (shoes) Ésos son buenos.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Quasimodo: ¿Qué pasó el fin de semana pasado?
Quasimodo: (son las doce)
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Quasimodo: Silently practice your memory verse and get your homework out. “¿A dónde me iré de tu Espíritu? ¿Y a dónde huiré de tu presencia? Si subiere.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Q UASIMODO : C OREGIR ORACIONES Yo conoco este chica. Ellos conocen cómo hablar espanol.
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
Quasimodo: What are the different uses of SER we have covered so far?
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Quasimodo: Study your memory verse. Memory verses “Si yo hablase lenguas humanas y angélicas, y no tengo amor, vengo a ser como metal que resuena, o címbalo.
Quasimodo:  First person in each row: Get a marker board for each person in your row.  Second person in each row: Get a marker for each person in your.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Quasimodo: Corregir (correct) las frases (frases) Los lápiz El manos El mujer La mapas Las día.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Do Now.
Quasimodo:  Check your homework answers with a neighbor  Try to figure out/guess what the following sentences are saying using your new vocab: 1. Hoy.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Quasimodo: Practice Memory Verse “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios,
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
La clase de español I ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Adónde vas después de la escuela? ¿Qué vas a hacer después la escuela hoy? A repasar:
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Mi rutina diaria Verbos reflexivos.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
El verbo TENER You will use the verb tener (to have) a great deal as you speak Spanish. Study the forms of this verb.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Click to add text Click to add text Español II Hoy es martes El vientiseis de abril De dos mil once.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

QUASIMODO:

 “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios, para que podáis estar firmes contra las asechanzas del diablo.” Efesios seis versículos diez y once MEMORY VERSE:

AGENTES SECRETOS:  Today we will be drawing up comic strips to summarize what has happened in the story so far!  You’ll be working in groups of 3 – each group will be working on a 6 box comic strip to summarize their assigned chapter.  Re-read your chapter and pick out the 6 biggest events/conversations that happen in the chapter.  Each box must have a picture and a sentence.  Be sure to use the following vocab words:  Primero - first Después - after  Entonces - then Luego - then, later  Al fin – finally