Vámonos Match the animals to their definitions in Spanish. Write the name of the animal and the definition next to it. 1) un pez 2) una rana 3) un oso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los adjetivos El chico guapo El maestro simpático El hombre guapo
Advertisements

Los problemas del medio ambiente en el mundo
Ser and Adjectives.
Hoy es lunes. Es el 16 de septiembre
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Y tú, ¿cómo eres?.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Descriptions 19 & 20 de marzo. Do Now Match the following animals to the definitions in Spanish. Write the name of the animal and the definition next.
repasemos la tarea Párrafo 2
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
Spanish 2 Gramática. Yo soy Profession Doctor Estudiante Personality Serio Tímido Divertido Physical appearance Alto Bajo Rubio.
LOS COLORES COLORS.
All about nouns And articles. Nouns in Spanish have gender they are either  Masculine  End in the letter -o (libro, zapato)  Refer to males (hombre,
Los adjetivos en español
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Hoy es miércoles. Es el 11 de septiembre
Hoy es lunes. Es el 16 de septiembre. ¿Cuáles expresiones de descripción utilizan el verbo “tener”? PARA HACER AHORA - Escribir verdadera o falsa para.
Definite Articles and Indefinite Articles
CALENTAMIENTO Escribe el artículo indefinido correcto.
Using Adjectives to describe number.
Saying “the” in Spanish (Definite articles!). Spanish nouns have gender: masculine or feminine! el / la before the noun example: el chico, la chica.
Noun-Adjective Agreement
Noun Adjective Agreement!!!
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
Descriptions 19 & 20 de marzo. Do Now Match the following animals to the definitions in Spanish. Write the name of the animal name in Spanish and English.Grab.
D ESCRIPTIVE A DJECTIVES Señora Villalobos
La Gramática Lesson #1 Noun and Adjective Agreement Plurals.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
LO: to learn the names of different wild animal habitats.
Plural Nouns, Articles, and Adjectives
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
Adjectives & Gender Adjectives must match nouns in Gender! If the noun is feminine, change the adjective to feminine If the noun is masculine, change the.
Making Nouns Plural There are rules for making nouns plural in Spanish. They are easy and straight- forward…
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
Los adjetivos en español
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Plurals of Adjectives Los adjetivos. Just as adjectives agree with a noun depending on whether it is masculine or feminine, they also agree according.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Vámonos Write four sentences in Spanish about things what you have done over the past week. Use the preterite! Ejemplos:  going to basketball games- going.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Vámonos – write the sentences 1)Leticia ____________ música. (oír) 2)Andrea y yo ____________ para nuestra madre. (traducir) 3)Yo ____________ a la escuela.
Vámonos 1)Leticia ____________ la cena. (servir)
Vámonos Match the animals to their definitions in Spanish. Write the name of the animal and the definition next to it. 1) un pez 2) una rana 3) un oso.
1 u1.2 Noun and Adjective Agreement.  1. In Spanish, the adjective usually comes after the noun.  Ejemplo: The young boy. El chico joven.
The Plurals of Adjectives P. 156 Realidades 1 The Plurals of Adjectives Just as adjectives agree with a noun depending on whether it’s masculine or feminine,
20 de agosto de Vámonos Grab a popsicle stick and write your name and class period on one side! Write out the sentences and complete with the correct.
Los Artículos Los Nombres (Nouns)  Name of a person, place or thing is a noun  In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine 
Notes. 1. ADJECTIVES are words which describe nouns or pronouns. ex: the pretty view la vista bonita.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. 1) Every day, the monster ate in the.
Agreement.
Ser and Adjectives.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT
Español 1. Semana 5 Hoy es miércoles, el 6 de febrero de 2019
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Match the animals to their definitions in Spanish. Write the name of the animal and the definition next to it. 1) un pez 2) una rana 3) un oso 4) un tigre 5) un mono a) es negro y anaranjado; es muy feroz. b) es muy grande y es marrón o negro; vive en el bosque c) vive en la selva y puede vivir en agua y en tierra d) es tranquilo y nada en el mar e) es amistoso y tiene rasgos (traits) humanos

Anuncios Hoy: Prueba 6.1 Lunes, el 29 de febrero: Duolingo due (200 XP)

6.4 Descripciones & Prueba 6.1 el 23 de febrero

Palabras Descriptivas

Usando adjetivos 1) Adjectives come after nouns a) Ejemplo: el tigre feroz represents traditional adjective endings a) -o, -os are masculine b) -a, -as are feminine 3) If an adjective ends in -e, it can be masculine and feminine. To make it plural, add an -s. a) Ejemplo: inteligente → inteligentes 4) If an adjective ends in a consonant, it can be masculine and feminine. To make it plural, add an -es. a) Ejemplo: cruel → crueles b) Ejemplo: juguetón → juguetones (it also loses the accent) c) Ejemplo: feroz → feroces (this one takes a spelling change)

Práctica #1 (opcional) Traduce las frases usando el imperfecto: 1)The calm lions were ferocious. 2)The cruel dragon was fast. 3)The turtles were slow every day. 4)The strong bear ran to the forest.

Práctica #2 Cuando yo era niño, yo vivía en una selva con muchos animales listos. Había monos ruidosos, tigres feroces, elefantes grandísimos, serpientes tímidas y mucho más. Yo vivía con una familia de monos y ellos eran muy juguetones. Les gustaba jugar y cantar y eran muy felices. Un día, tuve un accidente terrible. Mientras caminaba con un mono que era mi amigo, un hombre nos atacó. El hombre cruel llevó mi amigo con él, y yo corrí muy rápido pero el hombre fue más rápido que yo. ¡Yo era chiquito y el hombre era grande! Pero había un mono muy solapado que habló con los tigres, los elefantes y las serpientes. Ellos hicieron un plan para rescatar al mono. Ellos iban a asustar (scare) al hombre cruel. Ellos fueron a su campo y todos entraron simultáneamente. El hombre fue muy callado, y se fue inmediatamente. ¡Rescataron al mono! PREGUNTAS: 1) ¿Dónde vivía el chico? 2) ¿Cuáles animales vivían ahí? 3) ¿Con quién vivía el chico? 4) ¿Qué fue terrible? 5) ¿Qué hizo el mono solapado? 6) ¿Cuál fue el plan de los animales? 7) ¿El plan fue exitoso (successful)? ¿Qué pasó?

Prueba 6.1 iBuena suerte!