Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
Advertisements

DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Lección 3: Segunda parte
el ajedrez chess los animales animals los carros cars.
Chap. 2: A Conocernos Part 2  QUESTION FORMATION:  1. To ask questions that may be answered sí or no.  ¿(Tú) Eres inteligente?Are you intelligent? 
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Chapter 2.1 Descriptions. Aburrido (a) - boring Activo (a) - active Alto (a) - tall Atlético (a) – athletic Antipático (a) - unfriendly Bajo (a) - short.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Active. activo tall Alto, alta athletic Atlético, atlética.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
CAPíTULO 2 A CONOCERNOS. Warm-Up Find the logical response for each. 1.Hola. ¿Còmo estàs? 2.¿Còmo te llamas? 3.¿De dònde eres? 4.Éste es Juan. 5.Nos vemos.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento  Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1.El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2.El __________.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Unidad 2 Vocabulario 2.1.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the Unit 3 test Vocab/Ideas: – Verbs (review) – Writing in a paragraph practice – Pronunciation and.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
boring aburrido (a) lazy perezoso (a) tall alto (a)
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Vocabulario 5 Physical descriptions
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
¿Quién es? Who is it? Describing people and their characteristics.
Capítulo 1 Vocabulario 1. VERBOS ir to go al ensayo rehearsal.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
Español 1 Capitulo 2 Vocabulario 1 Describing People (Adjetivos)
Anuncio Personal.
GUSTAR.
Avancemos 1 Unidad 1 Lección 2 Vocabulario. Describe yourself & Others ¿Cómo eres? artístico(a) atlético(a) bueno(a) cómico(a) ¿Cómo eres? artístico(a)
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the Unit 1 test Vocab/Ideas: – Likes/Dislikes (review) – Adjectives (review) – Personal descriptions.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Unit 1.2 Mis amigos y yo. Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Hoy es jueves, el 24 de septiembre Please use your vocabulary to write sentences describing the appearance and personality of each person below. 1.¿Cómo.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
DAY 21 6/9 DE NOVIEMBRE. LA ENTRADA… REPASO DE LOS PRONOMBRES DE SUJETO I can recite and define all Spanish subject pronouns. Yo 1s 2s 3s 1p 2p 3p I Tú.
VOCABULARIO CAPÍTULO 1. COPY THE FOLLOWING WORDS INTO YOUR NOTES AND TRANSLATE (SR24) 1.guapo,-a 2.bonito,-a 3.feo,-a 4.pelirrojo,-a 5.moreno,-a 6.rubio,-a.
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
Describing People Página aburrido/a activo/a.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 15 de octubre del 2015 Propósito # 11: ¿Cómo es tu mejor amigo(a)? L.O. to describe using adjectives with the.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Los adjetivos ¿Cómo eres?. Personalidad ¿Cómo eres?
Vocabulario y Gramática
UNIDAD 1 Etapa 2.
Escriban en sus Apuntes
Aburrido.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
A conocernos (“Getting to know each other”)
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
S1C2L1 Describing.
Cap 2 pg 73 Describing a person
Transcripción de la presentación:

Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________ is a place which was built to protect the island from the pirates and other invators. 3. El “coqui” is the name for a ____________. 4. What are some dishes from Puerto Rico? 5. Name two different rhythms of music from Puerto Rico. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder describir personas usando los adjetivos de apariencia

Aprendemos a bailar Salsa!!

Bailamos la Salsa Te gusta bailar? Do you like to dance? Que te gusta hacer? What do you like to do? Como eres? How are you like? Soy inteligente, alta, bonita y trabajadora. I am intelligent; tall; pretty and hard worker. Hablamos de cómo eres. Let’s talk about what are you like or how do you feel.

Describing people Exprésate 1 Capítulo 2 Vocabulario

To ask what someone is like Como es Paco? What’s Paco like? Paco es moreno. También es inteligente y un poco tímido. Paco has dark hair and dark complexion. He’s also intelligent and a little shy. Como eres? Eres cómico(a)? What are you like? Are you funny? Si, soy bastante cómico(a). Yes, I’m pretty funny.

Aburrido(a) bored

Tímido(a) shy

Inteligente intelligent

Cómico(a) funny

Perezoso(a) lazy

Tonto(a) silly

Simpático(a) friendly

Extrovertido(a) outgoing

Trabajador(a) hard worker

Antipático(a) unfriendly

Pelirrojo(a) red headed

Moreno(a) Dark hair; dark complexion

Rubio(a) blond hair

Bajo(a) short

Alto(a) tall

Atlético(a) athletic

Serio(a) serious

Bonita; guapo(a) pretty; handsome Do not use bonito for boys

Trabajamos!!! Completa las actividades con los adjetivos!

Jugamos!!

Para terminar Como se dice en español? 1. Shy- 2. Bored- 3. Tall- Tarea: worksheet with describing people

El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder describir como son usando vocabulario nuevo Hoy es el ___________de ____________ Calentamiento Como se dice en español? 1. Short- 2. Athletic- 3. Witty/funny- 4. Good looking- 5. Red-headed- 6. Romantic- 7. Silly/foolish- 8. Active-

Repasamos la tarea Saca tu papel de la tarea Repasamos las respuestas!! Puntos de participacion

Jugamos Toca Repasamos el vocabulario Hablamos!!! Let’s talk!! Como eres worksheet

Como eres??? You will describe yourself using descriptive adjectives in Spanish and the verb ser. You must have 6 descriptive adjectives or more written inside of yourself (yes, that is you on paper) Write on top of you paper: me llamo …(your name) Soy…(6 adjectives)

Para terminar Como se dice en español?? I am tall- He is handsome-

Los libros

La música

Los deportes

La película

El ajedrez

Los animales

Los carros

La comida china

La comida italiana

Las frutas

Las verduras

La pizza

La hamburguesa

El helado