Drawing conclusions from clues. Scenario…  You are a college student attending a fossil dig with your paleontology professor. A paleontologist is a scientist.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
¿Qué hacen estas personas? ¿Qué tiene el viejo? What are these people doing? What does the elderly man have? Why?
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Draw the instructions Bring a picture of my face Do addition Worksheet (down on the farm) Study vocabulary.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Mi dormitorio My bedroom
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
DIRECTIONS: 1.Choose one famous person. Research that person. 2.Create an E-Harmony Dating profile for him/her IN SPANISH. 3. Include a Picture. It MUST.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
24 de febrero de 2014 Español 1.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
28 y 29 de agosto de Turn in your Signature form for your disclosure. Fee receipt: District working with office. Can pay online or next week.
Antes de empezar – describe el dormitorio de tus padres El dormitorio de mis padres es _______
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Entrada: Actividades de ocio (Entrance: Leisure activities) Copy the date and title in your notebook. Then copy the leisure activities below and write.
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
Vámonos Write out and complete the sentence with the appropriate form of doler. Me ________ las piernas cuando corro mucho. Te ________ la muñeca cuando.
Fish is Fish by Leo Lionni.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Escribe 5 frase con YO NO SOY
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Drawing conclusions from clues

Scenario…  You are a college student attending a fossil dig with your paleontology professor. A paleontologist is a scientist who studies fossils. The dig requires several days of careful work. As you uncover more of the fossils, you must try and conclude what happened when the fossils were created.  Usted es un estudiante universitario de asistir a una excavación de fósiles con su profesor de paleontología. La excavación requiere de varios días de trabajo cuidadoso. A medida que descubren más de los fósiles, usted debe tratar de concluir lo que ocurrió cuando se crearon los fósiles.

Trace fossils  During the dig, you uncover some footprints of an early animal you presume to be a dinosaur.  Footprints are considered to be a trace fossil – fossils that provide evidence of the activities of ancient organisms.  Durante la excavación, a descubrir algunas huellas de un animal a principios te atreves a ser un dinosaurio.  Las huellas son considerados como un rastro fósil - fósiles que ofrecen pruebas de las actividades de organismos antiguos.

Directions (direcciones):

Draw this table in your notebook DayData – describe the footprints Inference – what do you think happened? Reasoning – explain why/how the footprints led you to your inference

What do you think happened? ¿Qué crees que pasó? Day #1

What do you think happened? ¿Qué crees que pasó? Day #2

What do you think happened? ¿Qué crees que pasó? Day #3

What do you think happened? ¿Qué crees que pasó? Day #4

What do you think happened? ¿Qué crees que pasó? Day #5

What do you think happened? ¿Qué crees que pasó? Day #6

Reflection  Write a 1-paragraph reflection describing the work of a paleontologist: Describe what a paleontologist does What skill(s) does a paleontologist need to do his/her job? What is the most difficult part of a paleontologist’s job? Why is it important to understand the past?

La Junta, CO – Dinosaur Comanche National Grasslands! If you’re interested…