17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

¿Cuál es tu deporte favorita?
Capítulo 3 Tercer Paso Por Matt el Magni í fico y Kaitlin la Estupenda.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? Son las ______. *Any time but 1 oclock* Es la _______. *1 oclock* *1 oclock + a number* (1:05, 1:30, 1:45 etc.)
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Y tú, ¿cómo eres?.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Español 1 -- Cap Tercer Paso
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Telling Time.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Los adjetivos en español
Capítulo Uno Así se dice. Sustantivos Nouns (Una persona, un lugar, una cosa o una idea) (a place)(a thing)
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
LOS ADJETIVOS must agree in number if the noun is singular, the adj must be also be singular if the noun is plural, the adj must also be plural add –s.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Department of Modern Languages. Gramática nueva When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” We reply… “Es la una…”
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Telling at what time something happens, Talking about being late or in a hurry, and Describing people and things By: María and Mónica.
Adjectives - Describing things.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Noun-Adjective Agreement
Noun Adjective Agreement!!!
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
1. Yo __________ una pluma rosada. 2. ¿Tú ____________ un cuaderno para la clase? 3. Nosotros ___________ una mochila. 4. Los estudiantes _________ un.
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Los adjetivos en español
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Adjectives Spanish One ch.2.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
1. Yo __________ rubia. 2. ¿Tú ____________ inteligente? 3. Nosotros ___________ estudiantes de Ripp. 4. Los estudiantes _________ compañeros de clase.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Adjective Agreement. Adjective Agreement (Sing.) To describe one person or thing, use ES + a singular adjective. Ejemplo: 1. El libro es divertido. (The.
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Vocabulario de Capítulo 3:
Vámonos Complete and write out the following sentences.
Making plurals.
Transcripción de la presentación:

17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO) am ________. Vocabulario de Segundo y tercer pasos Ser: to be con adjectivos Gusta Examen de Cap. 3: el 19 de noviembre

vocabulario  Página 107 (segundo y tercer pasos)

¿Qué hora es?

Así se dice (pág. 85): time  Son + las + number Ejemplos: Son las ocho Son las cinco Son las dos.  When it’s one o’clock es la una It’s _________o’clock

8:00

11:00

12:00

1:00

9:00

5:00

Así se dice (pág. 85): time  Son + las + number + y + minutos Ejemplos: Son las ocho y veinticinco Son las cinco y treinta y cuatro Son las dos y cinco  When it’s one o’clock es la una y veinte

Así se dice (pág. 85): time  Son + las + number + menos + cuarto (at the 45 minute mark) **you say the hour AHEAD, then “menos” Ejemplos: Son las nueve menos cuarto Son las cinco menos cuarto Son las dos menos cuarto  When it’s one o’clock es la una menos cuarto

(pág. 86): time  Media: 30 minutes ejemplo: * son las nueve y media * es la una y media

8:15

11:45

12:30

1:15

9:30

5:45

Así se dice (pág. 86): time  ¿Qué hora es?  ¿A qué hora es la clase?  A las tres de la tarde  ¿A qué hora es almuerzo?  ¡Es ahora! Son las doce en punto! What time is it? At what time is class? At 3 in the afternoon At what time is lunch? It’s now! It’s 12 o’clock on the dot!

To be: Ser  Soy  eres  es I am You are He/she is  somos  son We are They are

Ser: to be  Yo soynosotros somos  Tú eres  Chica/chico/ud: eschicas/chicos/uds. son

Trabajo de clase  Página 102 actividad 6

Adjective agreement  If the subject of the sentence is a girl or is a feminine noun (la cama), the adjective ends in an “a.”  Ejemplo: la chica es fea la cama es nueva

Adjective agreement  If the subject of the sentence is a boy or is a masculine noun (el libro), the adjective ends in an “o.”  Ejemplo: el chico es feo el libro es nuevo

Adjective agreement  If the subject of the sentence is more than one girl or is a plural femine noun (las camas), the adjective ends in an “as.”  Ejemplo: las chicas son feas las camas son nuevas

Adjective agreement  If the subject of the sentence is more than one boy or is a plural masculine noun (los libros), the adjective ends in an “os.”  Ejemplo: los chicos son feos los libros son nuevos

Adjective agreement  Adjectives ending in an “e” or a consonant such as “l, r, or n” only have 2 forms: singular and plural. To make these adjectives plural, add “s” or “es.”  Ejemplo: el libro es interesante los libros son interesantes la clase es difícil las clases son difíciles

Palabras para describir una persona  Antipático (disagreeable)  Bonito, a (pretty)  Bajo, a (short)  Bueno, a (good)  Cómico, a (funny)

Palabras para describir una persona  Difícil (difficult)  Divertido, a (fun)  Fácil (easy)  Feo, a (ugly)  Grande (big)

Palabras para describir una persona  Guapo, a (good-looking)  Inteligente (intelligent)  Malo, a (bad)  Interesante (interesting)  Moreno, a (dark-haired, dark skinned)

Palabras para describir una persona  Nuevo, a (new)  Pequeño, a (small)  Rubio, a (blonde)  Simpático, a (nice)  Moreno, a (dark-haired, dark skinned)

Trabajo de clase  Escriban una oración complete para cada foto. Persona (s) + Ser + adjectivo

Trabajo de clase  Página103; actividades 7

 A Mí Me gusta  A Tí Te gusta  A _________le gusta

 Me gusta hacer mi tarea  Te gusta la computadora  A Chris le gusta el libro

 Me gustan  Te gustan  A _______le gustan

 Me gustan los libros  Te gustan las galletas  A Anna le gustan los bolígrafos.

 ¿Cuál es….?  ¿Por qué…?  Porque  Mi clase favorita

El baile

El concierto

Los deportes

El examen (los exámenes)

La fiesta

La novela

El partido de…. (baloncesto,…)

El videojuego

¿Qué te gusta?

 Página 96; actividad 30 y 32  P 103; actividad 8