La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Get your “Classwork: Capítulo 6” paper out Actividad 7 (p. 200) Decide if each description is about: A) las características de un plato (meal) B) el sabor.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Get your “Classwork: Capítulo 6” paper out Actividad 7 (p. 200) Decide if each description is about: A) las características de un plato (meal) B) el sabor."— Transcripción de la presentación:

1

2 Get your “Classwork: Capítulo 6” paper out Actividad 7 (p. 200) Decide if each description is about: A) las características de un plato (meal) B) el sabor (taste) en un momento específico (specific moment) Be prepared to explain/look up any words you don’t know! 1.A 2.B 3.B 4.A 5.B 6.A 7.B

3 On that same sheet of paper… Choose 3 foods Create 3 questions asking your neighbor if they like each of those foods When answering, say why you do or don’t like the food ¿Te gustan los sándwiches de jamón y queso? Sí, me gustan los sándwiches de jamón y queso porque son deliciosos. Useful words: Rico/delicioso = delicious Picante = spicy Repugnante = disgusting

4 Trabalenguas (Tongue twister) Say the following 5 times fast: Mi mamá me mima.

5 Saca la hoja “Vocabulario: Capítulo 6”

6 Repaso de vocabulario Don’t forget these questions!! ¿Qué te gusta almorzar?  Me gusta almorzar… ¿Prefieres las frutas o las verduras?  Prefiero…

7 Copy the following on the page you started last class:“Vocabulario: Capítulo 6” Está… Picante  spicy Salado/salada  salty Frío/fría  cold Caliente  hot Riquísimo/riquísima  delicious una servilleta – a napkin un plato – a plate un tenedor – a fork una cuchara – a spoon un cuchillo – a knife un vaso – a glass un plato hondo – a bowl

8 WEDNESDAY/THURSDAY September 16/17! We will be in Room 225 using the language labs If you have not turned in a lab contract by then, you will not be allowed to use the lab! Please write your first and last name on the popsicle stick. Ignore the number written on it.

9 Bellwork 6B (new bellwork sheet) Fill in the blank with either está or están to ask how each food is. 1.¿Qué tal ________________ la hamburguesa? 2.¿Qué tal ________________ los refrescos? 3.¿Qué tal ________________ el jugo de naranja? 4.¿Qué tal ________________ el sándwich de queso y pavo? 5.¿Qué tal ________________ las papas fritas? OJO! Use “está” for singular foods Use “están” for plural foods

10 To comment on food ¿Qué tal está la salsa?  ¡La salsa está muy picante! ¿Qué tal están las papas fritas?  Están un poco saladas. Use ¿qué tal está…? for singular foods Use ¿qué tal están…? for plural foods

11 On your classwork page… Form a question asking how each of the following food items is. Keep in mind if the food is singular or plural! 1.El sándwich de atún 2.La sopa de tomate 3.Las verduras 4.La ensalada con pollo 5.Las naranjas

12 Repaso de vocabulario With a partner, review all the foods we have learned in Spanish and the ways to describe how they taste! Don’t forget these questions!! ¿Qué te gusta almorzar?  Me gusta almorzar… ¿Prefieres las frutas o las verduras?  Prefiero…

13 Nuevo vocabulario (Vocabulario: Capítulo 6) Copia el cuadro “¡Exprésate!” de la página 198 4 questions (“taking someone’s order”) and answers (“requesting something”) ¿Qué desea usted? Quisiera un sándwich de queso. ¿Y para tomar? Para tomar, quiero jugo de tomate. ¿Desea algo de postre? Sí, ¿me trae usted un flan? ¿Algo más? ¿Nos trae usted la cuenta, por favor?

14 Actividad 4, página 199 1. ¿Me trae una servilleta, por favor? OR Quisiera una servilleta, por favor. Now you do #’s 2-5!

15 Acertijo What kind of a room has no windows or doors? Answer? A mushroom

16 Find your Gramática: Capítulo 6 page Before the new grammar, review with a partner the differences between SER and ESTAR, especially when talking about food. Start a new section, title it: “Pedir and servir” Take notes

17 Ser vs. Estar (to be) Ser and estar both mean to be in Spanish, but they have different uses Uses of ser To identify people and things  Ricardo es mi amigo. To say where someone is from (origin)  Ricardo es de México. To describe someone’s personality/physical characteristics  Ricardo es alto y simpático. To give the day, date, and time  Es martes. Es el 8 de septiembre. Son las diez de la mañana. Uses of estar To say the location of someone or something  ¿Dónde está el baño? To ask and say how people are doing  ¿Cómo estás? Estoy bien, gracias.

18 Ser and estar when talking about food Use ser to describe what foods and drinks are normally like ¿Cómo es el arroz con pollo? (What is chicken and rice like?) Es riquísimo. (It’s delicious) Use estar to say how something looks, tastes, or feels at a particular moment ¿Cómo está tu sopa? (How is your soup?) Está fría. (It’s cold)

19 Pedir and Servir In some –ir verbs, with an e in the stem, the e changes to an i in all present-tense forms except nosotros and vosotros. Examples: pedir (to ask for) servir (to serve)

20 Conjuguemos a “servir” juntos  These verbs are often referred to as “boot verbs” because if you draw a line around the forms that have the stem change, it looks like a boot.  Every person inside of the boot gets the stem change.  None of the forms outside of the boot (nosotros or vosotros) get the stem change.

21 Bellwork 6C Using your notes from last class about pedir and servir, fill in the blanks with the correct form of the verb. Your ending must match the subject! 1.Yo ______________ (pedir) la sopa de verduras. 2.Mi restaurante favorito ________________ (server) un sándwich de pavo riquísimo. 3.Mis amigos y yo ______________ (pedir) refrescos en el restaurante. 4.Los meseros (waiters) en el restaurante ________________ (servir) la comida muy rápidamente.


Descargar ppt "Get your “Classwork: Capítulo 6” paper out Actividad 7 (p. 200) Decide if each description is about: A) las características de un plato (meal) B) el sabor."

Presentaciones similares


Anuncios Google