La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Capítulo 2 ESPAÑOL 3. Bellwork 1.3 Objetivos  Talk about what people do for a living  Introduce people and respond to introductions  Describe a house.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Capítulo 2 ESPAÑOL 3. Bellwork 1.3 Objetivos  Talk about what people do for a living  Introduce people and respond to introductions  Describe a house."— Transcripción de la presentación:

1 Capítulo 2 ESPAÑOL 3

2 Bellwork 1.3

3 Objetivos  Talk about what people do for a living  Introduce people and respond to introductions  Describe a house  Say what needs to be done and complain

4 Saca una hoja de papel (“Vocabulario-Cápitulo 2”)  Objetivo: Talking about professions  El secretario/la secretaria  secretary  El mecánico/la mecánico  mechanic  El abogado/la abogada  lawyer  El bombero/la bombera  firefighter  El carpintero/la carpintera  carpenter  El cocinero/la cocinera  cook  El comerciante/la comerciante  merchant  El conductor/la conductora  driver  El dentista/la dentista  dentist  El enfermero/la enfermera  nurse  El ingeniero/la ingeniera  engineer  El médico/la médica  doctor  El banquero/la banquera  banker  El policía/la mujer policía  policeman/policewoman  El peluquero/la peluquera  hairdresser  El periodista/la periodista  journalist  El programador/la programadora  programmer  El trabajador social/la trabajadora social  social worker

5

6 Talking about las profesiones  ¿A qué se dedica tu madre/padre?  Mi padre es ingeniero. Sabe construir las partes para los cohetes.  ¿Qué clase de trabajo realiza la Profesora Cross?  Es profesora de español.

7 Con compañero/a, contesta las siguientes preguntas: ¿A qué se dedica tu madre/padre? (escoge uno) ¿Qué clase de trabajo quieres realizar tú en el futuro? Quiero ser…

8 ¿Cuál profesión?  I will read a description of a profession. Based on the description, decide the profession. Pay attention to the gender of the person! 1. María sabe mucho de computadoras y diseña páginas Web mejor que nadie. 2. Pablo cuida a los pacientes con enfermedades y trabaja en el hospital. 3. Marisa trabaja con dinero y sabe todo de los tipos de cuentas. 4. Antonio escribe historias sobre los eventos pasando en el mundo. 5. Laura les pinta y corta el pelo de sus clientes. 6. Jaime prepara comidas diferentes cada día. 7. Linda apaga los incendios. Es una profesión muy peligrosa.

9 Acertijo  How many months have 28 days?  Answer?  All of them!

10 Saca una hoja “Gramática: Capítulo 2”  Direct objects – nouns directly affected by the verb  In English: Josh bought flowers.  What did Josh buy?  Flowers  direct object  We can change flowers to _____________.  Josh bought them.  Identify the direct object in these sentences: 1. The banker counted the money. 2. My grandmother gave me a birthday present. 3. The secretary took a message for the boss.

11 Direct Object Pronouns in Spanish  Find the direct object in each sentence  El policía arrestó al criminal.  El conductor maneja el autobus.  La abogada me da buenos consejos.  La banquera le presta dinero a José.  El mecánico arregla los coches.

12 What direct object pronouns do we use in Spanish? If “I” am the direct object  use me “you”  te “him” or “it” (masculine and singular)  lo “her” or “it” (feminine and singular)  la “you” (formal)  lo/la (depending on gender) “we”  nos “they” or “them” (masculine and plural)  los “they” or “them” (feminine and plural)  las “you all”  los/las (depending on gender)

13 How would you change those direct objects to pronouns?  El policía arrestó al criminal.  El conductor maneja el autobus.  La abogada me da buenos consejos.  La banquera le presta dinero a José.  El mecánico arregla los coches.

14 Now, where does it go?  Move the direct object pronoun to right BEFORE the verb!  El policía arrestó al criminal.  El policía lo arrestó.  Rewrite the sentences, with the DO pronoun in the right place  El conductor maneja el autobus.  La abogada me da buenos consejos.  La banquera le presta dinero a José.  El mecánico arregla los coches.

15 A repasar  Step 1: Identify the direct object  Step 2: Replace the direct object with the correct pronoun  Me  Te  Lo/la  Nos  Los/las  Step 3: Move the pronoun to right before the verb

16 ¡Practiquemos!  https://personal.colby.edu/~bknelson/SLC/DO1.php


Descargar ppt "Capítulo 2 ESPAÑOL 3. Bellwork 1.3 Objetivos  Talk about what people do for a living  Introduce people and respond to introductions  Describe a house."

Presentaciones similares


Anuncios Google