Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porLidia Bustos Lara Modificado hace 8 años
1
Capítulo 2 ESPAÑOL 3
2
Bellwork 1.3
3
Objetivos Talk about what people do for a living Introduce people and respond to introductions Describe a house Say what needs to be done and complain
4
Saca una hoja de papel (“Vocabulario-Cápitulo 2”) Objetivo: Talking about professions El secretario/la secretaria secretary El mecánico/la mecánico mechanic El abogado/la abogada lawyer El bombero/la bombera firefighter El carpintero/la carpintera carpenter El cocinero/la cocinera cook El comerciante/la comerciante merchant El conductor/la conductora driver El dentista/la dentista dentist El enfermero/la enfermera nurse El ingeniero/la ingeniera engineer El médico/la médica doctor El banquero/la banquera banker El policía/la mujer policía policeman/policewoman El peluquero/la peluquera hairdresser El periodista/la periodista journalist El programador/la programadora programmer El trabajador social/la trabajadora social social worker
6
Talking about las profesiones ¿A qué se dedica tu madre/padre? Mi padre es ingeniero. Sabe construir las partes para los cohetes. ¿Qué clase de trabajo realiza la Profesora Cross? Es profesora de español.
7
Con compañero/a, contesta las siguientes preguntas: ¿A qué se dedica tu madre/padre? (escoge uno) ¿Qué clase de trabajo quieres realizar tú en el futuro? Quiero ser…
8
¿Cuál profesión? I will read a description of a profession. Based on the description, decide the profession. Pay attention to the gender of the person! 1. María sabe mucho de computadoras y diseña páginas Web mejor que nadie. 2. Pablo cuida a los pacientes con enfermedades y trabaja en el hospital. 3. Marisa trabaja con dinero y sabe todo de los tipos de cuentas. 4. Antonio escribe historias sobre los eventos pasando en el mundo. 5. Laura les pinta y corta el pelo de sus clientes. 6. Jaime prepara comidas diferentes cada día. 7. Linda apaga los incendios. Es una profesión muy peligrosa.
9
Acertijo How many months have 28 days? Answer? All of them!
10
Saca una hoja “Gramática: Capítulo 2” Direct objects – nouns directly affected by the verb In English: Josh bought flowers. What did Josh buy? Flowers direct object We can change flowers to _____________. Josh bought them. Identify the direct object in these sentences: 1. The banker counted the money. 2. My grandmother gave me a birthday present. 3. The secretary took a message for the boss.
11
Direct Object Pronouns in Spanish Find the direct object in each sentence El policía arrestó al criminal. El conductor maneja el autobus. La abogada me da buenos consejos. La banquera le presta dinero a José. El mecánico arregla los coches.
12
What direct object pronouns do we use in Spanish? If “I” am the direct object use me “you” te “him” or “it” (masculine and singular) lo “her” or “it” (feminine and singular) la “you” (formal) lo/la (depending on gender) “we” nos “they” or “them” (masculine and plural) los “they” or “them” (feminine and plural) las “you all” los/las (depending on gender)
13
How would you change those direct objects to pronouns? El policía arrestó al criminal. El conductor maneja el autobus. La abogada me da buenos consejos. La banquera le presta dinero a José. El mecánico arregla los coches.
14
Now, where does it go? Move the direct object pronoun to right BEFORE the verb! El policía arrestó al criminal. El policía lo arrestó. Rewrite the sentences, with the DO pronoun in the right place El conductor maneja el autobus. La abogada me da buenos consejos. La banquera le presta dinero a José. El mecánico arregla los coches.
15
A repasar Step 1: Identify the direct object Step 2: Replace the direct object with the correct pronoun Me Te Lo/la Nos Los/las Step 3: Move the pronoun to right before the verb
16
¡Practiquemos! https://personal.colby.edu/~bknelson/SLC/DO1.php
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.