Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMarta Córdoba Aguilera Modificado hace 8 años
1
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the plural, by using one of the three rules. change non-scripted question I can explain how sentence structure in Spanish differs from English. I can explain how sentence structure in Spanish differs from English.
2
La Improvisación 2 a Recuerden: 6 preguntas en total… = 3 each person. I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish. Practiquen Uds. con sus compañeros…
3
Each person will ask equal amount of questions. Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells 1 2 3 4 5 6 & 7 8 ¿Cuántas preguntas hay?
4
La interrupción Por ejemplo: C: Disculpe… ¿Cómo estás? ¿De dónde eres? ¿Cúantos años tienes? ¿Cómo te llamas? ¿ Cómo se llama? ¿Cúantos Estudiantes hay en clase? ¿Cúantas sillas hay? ¿Qúe día es hoy? ¿Cúal es la fecha de hoy? ¿Cúal es la bandera de Los Estados Unidos? ¿Cúal es la bandera de Mexico? ¿Cómo se llama él? ¿Cómo se llama ella? I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish.
5
La formación de los plurales Los apuntes de clase
6
En inglés… We usually just add “S” to make a word plural: dog dogs
7
En español… There are 3 specific rules how to make a word plural. The rules depend on the last letter of the word.
8
1. word ends with a VOWEL add:S
9
pluma bolígrafo hombre plumas bolígrafos hombres
10
2. word ends with a CONSONANT (except for “Z”) add:ES
11
señor papel reloj señores papeles relojes
12
¡OJO! If the word has an accent mark on the last vowel before the consonant, follow the rule AND DROP the accent mark lección vacación pizarrón lecciones vacaciones pizarrones
13
3. word ends with a Z change the Z to a C then add ES
14
lápiz luz lápices luces
15
La entrada: What are the three “reglas” for changing a Spanish word from singular to plural? 1) If a word ends in a vowel, add an “s”. 2) If a word ends in a consonant, add “es”. 3) If a word ends in a “z”, change to a “c” and add “es”. Change the following words from Singular to Plural and vice versa – En Español 1)la mesa 2) el lápiz 3) la lección 4) las vacaciones 5) los borradores las mesas los lápiceslas lecciones la vacaciónel borrador
16
LOS ARTÍCULOS THERE ARE 2 TYPES OF ARTÍCULOS: DEFINIDOS (DEFINITE) INDEFINIDOS (INDEFINITE)
17
THERE ARE 4 ARTÍCULOS DEFINIDOS AND INDEFINIDOS THE ONE USED IS DETERMINED BY NUMBER & GENDER
18
LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS lasla feminino losel masculino pluralsingular
19
SIGNIFICADO ALL OF THE ARTÍCULOS DEFINIDOS MEAN: THE
20
EJEMPLO: EL LIBRO NOT LA LIBRO O LOS LIBRO
21
LOS ARTÍCULOS INDEFINIDOS unasuna feminino unosun masculino pluralsingular
22
SIGNIFICADO THE ARTÍCULOS INDEFINIDOS HAVE A DIFFERENT SIGNIFICADO DEPENDING ON THE NUMBER SINGULAR = A / AN PLURAL = SOME
23
UNA PLUMANOT UN PLUMA O UNAS PLUMA
24
SAQUEN LA LISTA DE LOS OBJETOS DE LA CLASE. ¿CÓMO SE DICE…? AN ERASER THE PENCIL A BACKPACK THE CHAIR SOME SCISSORS SOME MAPS ¿QUÉ SIGNIFICA? UN LIBRO UNAS CAJAS LAS PUERTAS EL PUPITRE un borrador El lápiz Una mochila La silla Unas tijeras Unos mapas A book Some boxes The doors The desk
25
I CAN EXPLAIN HOW SENTENCE STRUCTURE IN SPANISH DIFFERS FROM ENGLISH. MAKE A NOUN PLURAL, USING THE 3 RULES. EXPLAIN THE DIFFERENCE BETWEEN DEFINITE AND IN DEFINITE ARTICLES.
26
La Gente…people
27
El amigo / La amiga Los amigos Las amigas
29
Los niños el niño la niña
30
(el chico, el muchacho, el joven) (la chica, la muchacha, la joven) Los chicos, los muchachos, los jóvenes
31
Los novios la novia el novio
32
el hombre (hay dos hombres) la mujer (hay tres mujeres)
33
la señora el perro el señor feo la señorita el joven
34
Los maestros / los profesores el maestro (el profesor) la maestra (la profesora)
35
El director
36
Los estudiantes / los alumnos la estudiante (la alumna) el estudiante (el alumno)
37
La policía el policía la policía
38
Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. 24)¿Cómo se llama él / ella? Él / Ella se llama ______. 25)¿Cómo se llaman ellos / ellas? Ellos / Ellas se llaman ______. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.