La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the."— Transcripción de la presentación:

1 I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the plural, by using one of the three rules. change non-scripted question I can explain how sentence structure in Spanish differs from English. I can explain how sentence structure in Spanish differs from English.

2 La Improvisación 2 a Recuerden: 6 preguntas en total… = 3 each person. I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish. Practiquen Uds. con sus compañeros…

3 Each person will ask equal amount of questions. Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells 1 2 3 4 5 6 & 7 8 ¿Cuántas preguntas hay?

4 La interrupción Por ejemplo: C: Disculpe… ¿Cómo estás? ¿De dónde eres? ¿Cúantos años tienes? ¿Cómo te llamas? ¿ Cómo se llama? ¿Cúantos Estudiantes hay en clase? ¿Cúantas sillas hay? ¿Qúe día es hoy? ¿Cúal es la fecha de hoy? ¿Cúal es la bandera de Los Estados Unidos? ¿Cúal es la bandera de Mexico? ¿Cómo se llama él? ¿Cómo se llama ella? I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish.

5 La formación de los plurales Los apuntes de clase

6 En inglés… We usually just add “S” to make a word plural: dog  dogs

7 En español… There are 3 specific rules how to make a word plural. The rules depend on the last letter of the word.

8 1. word ends with a VOWEL add:S

9 pluma  bolígrafo  hombre  plumas bolígrafos hombres

10 2. word ends with a CONSONANT (except for “Z”) add:ES

11 señor  papel  reloj  señores papeles relojes

12 ¡OJO! If the word has an accent mark on the last vowel before the consonant, follow the rule AND DROP the accent mark lección  vacación  pizarrón  lecciones vacaciones pizarrones

13 3. word ends with a Z change the Z to a C then add ES

14 lápiz  luz  lápices luces

15 La entrada:  What are the three “reglas” for changing a Spanish word from singular to plural? 1) If a word ends in a vowel, add an “s”. 2) If a word ends in a consonant, add “es”. 3) If a word ends in a “z”, change to a “c” and add “es”.  Change the following words from Singular to Plural and vice versa – En Español 1)la mesa 2) el lápiz 3) la lección 4) las vacaciones 5) los borradores las mesas los lápiceslas lecciones la vacaciónel borrador

16 LOS ARTÍCULOS THERE ARE 2 TYPES OF ARTÍCULOS: DEFINIDOS (DEFINITE) INDEFINIDOS (INDEFINITE)

17  THERE ARE 4 ARTÍCULOS DEFINIDOS AND INDEFINIDOS  THE ONE USED IS DETERMINED BY NUMBER & GENDER

18 LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS lasla feminino losel masculino pluralsingular

19 SIGNIFICADO  ALL OF THE ARTÍCULOS DEFINIDOS MEAN: THE

20 EJEMPLO: EL LIBRO NOT LA LIBRO O LOS LIBRO

21 LOS ARTÍCULOS INDEFINIDOS unasuna feminino unosun masculino pluralsingular

22 SIGNIFICADO  THE ARTÍCULOS INDEFINIDOS HAVE A DIFFERENT SIGNIFICADO DEPENDING ON THE NUMBER SINGULAR = A / AN PLURAL = SOME

23 UNA PLUMANOT UN PLUMA O UNAS PLUMA

24 SAQUEN LA LISTA DE LOS OBJETOS DE LA CLASE. ¿CÓMO SE DICE…?  AN ERASER  THE PENCIL  A BACKPACK  THE CHAIR  SOME SCISSORS  SOME MAPS ¿QUÉ SIGNIFICA?  UN LIBRO  UNAS CAJAS  LAS PUERTAS  EL PUPITRE un borrador El lápiz Una mochila La silla Unas tijeras Unos mapas A book Some boxes The doors The desk

25 I CAN EXPLAIN HOW SENTENCE STRUCTURE IN SPANISH DIFFERS FROM ENGLISH. MAKE A NOUN PLURAL, USING THE 3 RULES. EXPLAIN THE DIFFERENCE BETWEEN DEFINITE AND IN DEFINITE ARTICLES.

26 La Gente…people

27 El amigo / La amiga Los amigos Las amigas

28

29 Los niños el niño la niña

30 (el chico, el muchacho, el joven) (la chica, la muchacha, la joven) Los chicos, los muchachos, los jóvenes

31 Los novios la novia el novio

32 el hombre (hay dos hombres) la mujer (hay tres mujeres)

33 la señora el perro el señor feo la señorita el joven

34 Los maestros / los profesores el maestro (el profesor) la maestra (la profesora)

35 El director

36 Los estudiantes / los alumnos la estudiante (la alumna) el estudiante (el alumno)

37 La policía el policía la policía

38 Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. 24)¿Cómo se llama él / ella? Él / Ella se llama ______. 25)¿Cómo se llaman ellos / ellas? Ellos / Ellas se llaman ______. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

39

40


Descargar ppt "I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the."

Presentaciones similares


Anuncios Google