La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Responde las preguntas (Answer the questions the phrases) 1. What is a cognate? ________________________________________ 2. Write down and read 5 examples.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Responde las preguntas (Answer the questions the phrases) 1. What is a cognate? ________________________________________ 2. Write down and read 5 examples."— Transcripción de la presentación:

1 Responde las preguntas (Answer the questions the phrases) 1. What is a cognate? ________________________________________ 2. Write down and read 5 examples of cognate words from school subjects. _________________________________________ 3. Verdadero o falso: A cognate can never be an adjective ________________________________________ Hoy es lunes, el veintinueve de septiembre Word that looks alike and has same meaning música, religión, matemáticas, arte, ciencias. Falso, cognates can be adjectives, adverbs, etc.

2 Tarea 8 sentences with classes + negative form + verb ser + adjectives Examples: La clase de francés no es aburrida, es interesante La clase de alemán no es independiente, es cooperativa

3 ¿Cómo es el curso? (How is the course/subject like?)

4 Diálogo A: ¿Cómo es el curso de…? (How is the course/subject of…like?) B: El curso de… es… (The class of … is)

5 fácil (easy)

6 difícil (difficult)

7 interesante (interesting)

8 aburrido (boring)

9 actualizado (up-to-date)

10 desactualizado (outdated)

11 teórico (theoretical)

12 práctico (practical)

13 significativo (meaningful)

14 memorístico (rote)

15 activo (active)

16 pasivo (passive)

17 obligatorio (mandatory)

18 electivo (elective)

19 cooperativo (cooperative)

20 independiente (independent)

21 A: ¿Cómo es el curso, fácil o difícil? B: El curso es ________ (difícil/fácil) difícil

22 A: ¿Cómo es el curso, teórico o práctico? B: El curso es ________ y ________(teórico/práctico) teórico práctico

23 A: ¿Cómo es el curso, aburrido o interesante? B: El curso es ___________ (aburrido/interesante) interesante

24 A: ¿Cómo es el curso, obligatorio o electivo? B: El curso es ___________ (obligatorio/electivo) obligatorio

25 A: ¿Cómo es el curso, activo o pasivo? B: El curso es ______ y ________ (activo/pasivo) activo pasivo

26 A: ¿Cómo es el curso, atualizado o desactualizado? B: El curso es ___________ (desactualizado/actualizado) actualizado

27 In-class assignment 16 flashcards with vocabulary list ¿Cómo es el curso? (How is the subject like?) If you make them on quizlet make sure you include the accents for some words in Spanish

28 ¿Cómo se dice en inglés? (How do you say in English?) 1. Me gusta = _______ 2. No me gusta = ___________ 3. Me encanta = ____________ 4. En mi opinión = ________________ Hoy es martes, el treinta de septiembre I like I love I don’t like In my opinion

29 In-class assignment Write 8 sentences in Spanish to talk about the classes you like and the reasons for your choice. Include at least two reasons using your adjectives vocabulary.

30 Examples (use only as a reference) Me gusta la clase de francés porque es una clase activa y cooperativa. (I like French class because it is an active and cooperative class).

31 Examples (use only as a reference) Me gusta la clase de portugués porque es una clase teórica y práctica. (I like Portuguese class because it is a theoretical and practical class).

32 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. I like French class because it is an active and interesting class 2. I do not like German class because it is a difficult and passive class. Hoy es miércoles, el primero de octubre Me gusta la clase de francés porque es una clase interesante y activa. No me gusta la clase de alemán porque es una clase difícil y pasiva.

33 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. French class is an active and practical class. 2. I like technology class because it is an up-to-date class. Hoy es miércoles, el primero de octubre La clase de francés es una clase interesante y activa. Me gusta la clase de informática porque es una clase actualizada.

34 USEFUL PHRASES SpanishEnglish y and pero but porquebecause también also/too siempre always

35 USEFUL PHRASES SpanishEnglish nunca never a veces sometimes rara vez seldom sin embargo however de vez en cuando every once in a while

36 USEFUL PHRASES SpanishEnglish todos los días every day En mi opiniónIn my opinion aunque although tampoco neither a menudo often

37 Dialogue presentation You and an assigned partner will play the parts of two students talking about their classes at school and you will create a dialogue based on this topic. You will talk about your favorite classes, times and days when you have them and reasons for your choice. Grades are individual for each student of the group.

38 Dialogue presentation Your dialogue must have: 1.One sentence with a greeting (Buenos días, ¿cómo estás? ¿qué tal?) 2. One sentence with a goodbye (Hasta luego, hasta pronto, hasta mañana) 3. One question to ask how is the other person doing and an answer

39 4.One question asking about the class or classes you like 5.One sentence with classes you like and two reasons for your choice (You must use adjectives vocabulary) 6. One sentence with times and days when you have the class you like (You must use the words for morning, afternoon in Spanish)

40 7.Useful phrases in Spanish. 8.Accent marks in Spanish. Important information Each student must have his or her own written copy of the dialogue. Presentations due: ________________________.

41 Dialogue preparation dates: __________ Each student will get an individual grade based on the following criteria: group work in classroom, correct grammar use and dialogue presentation. A rubric is posted online to show criteria with which the assessment is graded.

42 All groups must be prepared by next Tuesday, groups will be called randomly. Remember that each student is responsible for his or her work when preparing the dialogue. Uncooperative students will be completing their work downstairs.

43 A: Buenos días, ¿cómo estás tú? B: Yo estoy bien, gracias, y tú ¿cómo estás? A: Yo estoy un poco cansado porque tengo un examen hoy en mi colegio. (I am a little tired because I have a test today at school).

44 B: ¿Hoy? Lo siento. En mi colegio nosotros ____ (tener) un proyecto de internet para la clase de portugués. (I like) ______ la clase de portugués porque es una clase _____ y _____. ¿Y tú, qué clase te gusta? A: ______ la clase de ______ porque es una clase ____ y ____. Nosotros _____ videos en la clase de _____.

45 B: ¡Qué interesante! When is the class of ______? A: The class of ____ is on _____(days of the week) at _____ (times of the day) B: In my opinion, I have a lot of homework A: I have homework every day from Monday to Friday.

46 B:¿Qué hora es? ¿Son las ocho y veinte? Today I have technology class at eight thirty in the morning. Hasta luego. B: Hasta pronto.

47 My favorite day is Friday. 1 23 El día de la madre es en el mes de…. 4 ¿Qué mes es el Día de Acción de Gracias? 5 February is my favorite month. 6 My favorite days are Monday and Tuesday. 7 Christmas is December 25 th. 8 910 11 I am ten years old. 12 Today is my birthday. 13 May I have a drink of water? 14 15 El día de los muertos es en el mes de… 16 17 Welcome to the Spanish class 18 19 El Día de la independencia es el... 20 El día de brujas es en el mes de…. 21 22 May I go to the lavatory? 23 24 25

48 Copia y traduce las frases en español: (Copy and translate the phrases into Spanish) 1. ¿Cuál es tu clase favorita? _________________________________ 2. ¿Qué clases tienes hoy en la mañana?) _______________________________ 3. ¿Cuántas clases tienes hoy viernes? ____________________________________ Tarea: 8 sentences with verb tener + school classes + different personal pronouns Hoy es viernes, el veintiséis de septiembre Mi clase favorita es… Yo tengo… Hoy viernes yo tengo

49 TENER = TO HAVE Yo Nosotros Tú Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes One objectMore than one object tengo tienes tiene tenemos tienen tienetienen

50 ACTIVIDAD Use the correct form of the verb tener to complete the following sentences:

51 ¿Qué clase tienen ustedes? Nosotros ________ (tengo/tienes) la clase de _________ tenemos religión

52 ¿Qué clase tienes tú? Yo ______ (tenemos/tienes) el ____________________ tengo taller de composición

53 ¿Qué clase tienen Mario y Juan? Mario y Juan ________ (tienes/tienen) la clase de _______________ tienen matemáticas

54 ¿Qué clase tenemos nosotros? Nosotros _________ (tenemos/tienes) la clase de _________________ tenemos ciencias sociales


Descargar ppt "Responde las preguntas (Answer the questions the phrases) 1. What is a cognate? ________________________________________ 2. Write down and read 5 examples."

Presentaciones similares


Anuncios Google