Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porVicente Ayala Río Modificado hace 9 años
1
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS
2
The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite class in middle school. AGENDA: Vocabulario- Listening Skills video Journal- Schedule and sentences Workbook handout – Complete
3
Write out your class schedule in Spanish. Copy the chart and provide the information for each class. (If you don’t know a word use the dictionary or translator ) Pg.96 Primera Hora Segunda Hora Tercera Hora Cuarta Hora Quinta Hora Sexta Hora HORACLASEProfesor(a) Use Señor, Señorita or Señora Séptima Hora
4
Describe your classes, write your class that fits the description( Spanish). EXAMPLE Aburrido ( boring)= Mi clase de Ciencia+ es +aburrida. Difícil( difficult)= Divertido(a)( amusing) = Fácil( easy)= Favorito( favorite)= Interesante( interesting)= Práctico-a( practical) =
5
Trabajo Independiente Handout pg 31 and 32 Use textbook pg 96 and 22
6
COPY AND PRACTICE Order of things. Repeat with me Primero ( 1 st ) Segundo ( 2 nd ) Tercero( 3 rd ) Cuarto ( 4 th ) Quinto ( 5 th ) Sexto ( 6 th ) Septimo ( 7 th )
7
Handout practica independiente Pg 31 and 32
8
PARTNER ACTIVITY – PRACTICA With a partner, ask and tell which classes from your schedule you like best and why. Example: Student # 1= ? Te gusta más la clase de ingles o la clase de español? Student # 2= Me gusta mas + clase. Mas que( more than)
10
Hoy es Martes 7 2014 The school day Warm up: Translate in your journal. 1- La clase de Ciencias Sociales 2-La clase de Matemáticas 3- La clase de Historia 4-La clase de Geografía 5-La clase de Ingles
11
Práctica en grupo Listening skills actividad- ( second part of the workbook) 29-30 video Workbook handout pg 31-32 Use textbook pg 96 and 22 ( objects) Pronombres Introduction
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.