Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porDomingo Valverde Macías Modificado hace 8 años
2
LET’S INVESTIGATE: The Scientific Method
3
The Scientific Method? What’s it all about?
4
It is the steps someone takes to identify a question, develop a hypothesis, design and carry out steps or procedures to test the hypothesis, write down data, and draw a conclusion. Son los pasos que alguien necesita para identificar una pregunta, desarrollar una hipótesis, diseñar y llevar a cabo los pasos o procedimientos para poner a prueba la hipótesis, anote datos y llegar a una conclusión
5
In other words, it’s a way to solve a problem. En otras palabras, es una manera de resolver un problema
8
OBSERVE the world around you OBSERVAR el mundo que te rodea
9
Uses one or more of the 5 senses to gather information. Utiliza una o más de la 5 sentidos para reunir información. Observations USED FOR CREATING YOUR HYPOTHESIS AND/OR DURING YOUR EXPERIMENT UTILIZADO PARA CREAR TU HIPÓTESIS Y / O DURANTE SU EXPERIMENTO
10
Find the differences……..
11
How you interpret something based on prior knowledge/experience Cómo interpreta usted algo basado en el conocimiento / experiencia previa. Inferences USED IN CREATING YOUR CONCLUSION UTILIZADO EN LA CREACIÓN DE CONCLUSIÓN
13
Here is an example! Observation: The school fire alarm is going off. Possible inferences: –The school is on fire. –We are having a fire drill. –A student pulled the fire alarm. Observación : La alarma de incendios escuela va fuera. Posibles inferencias: –La escuela está en llamas. –Estamos teniendo un simulacro de incendio. –Un estudiante sacó la alarma de incendios.
14
Observation : – A student is sitting in the main office. Possible inferences????? Observación: – Un estudiante está sentado en la oficina principal. Inferencias posibles ????? You Try! Copy the following into your notebook
15
T- chart ObservationInference
16
Ask a QUESTION or identify a problem. Haz una PREGUNTA o identificar un problema.
17
A question to answer or a problem to solve. Una pregunta para contestar o un problema a resolver. Questions for experiments…..
18
Does water boil faster with salt added? Will a plant grow faster inside or outside? Does sugarless gum produce smaller bubbles? Other examples…… ¿Tiene más rápido con sal añadida hervir el agua ? ¿Será una planta crezca más rápido dentro o fuera ? ¿Tiene chicle sin azúcar producen burbujas más pequeñas ? Questions for experiments…..
19
Question: Create a question you would want to research
20
Question What questions could you investigate about a package of M &Ms?
21
Question How many M & Ms are in a large bag? Which color is there most of?
22
Gather information and form a HYPOTHESIS. Recopilar información y formar una HIPOTESIS
23
A HYPOTHESIS is the same thing as a prediction. Una HIPOTESIS es la misma cosa que una predicción. Example: I think that the metal items will be the best conductors of electricity. Ejemplo : Yo creo que los artículos de metal serán los mejores conductores de electricidad
24
You need to give a reason If I test several conductors then I will discover metal is the best conductor Si pruebo varios conductores entonces yo descubro metal es el mejor conductor
25
What are these two finely dressed children investigating? What QUESTION is being asked? What is their HYPOTHESIS?
26
Question Hypothesis: Create a hypothesis based on your question
27
Hypothesis
29
Questions and Hypothesis https://www.youtube.com/watch?v=PHx vMLoKRWghttps://www.youtube.com/watch?v=PHx vMLoKRWg
30
Create an EXPERIMENT to test your hypothesis. Crear un EXPERIMENTO para probar su hipótesis.
31
The next step scientists take is to create and conduct an experiment to test their hypothesise. El siguiente paso científicos toman es crear y llevar a cabo un experimento para poner a prueba su hipotetizar.
32
I think that the metal items will be the best conductors of electricity because metal is used in wires in my home. Yo creo que los artículos de metal serán los mejores conductores de electricidad porque metal se utiliza en cables en mi casa Creating an Experiment……
33
The variable…. A variable is something that is changed Una variable es algo que se ha cambiado The control/constant A constant, or control, is something that does not change Una constante, o control, es algo que no cambia
34
Controls are NOT being tested Controls are used for COMPARISON CONTROL/CONSTANT Los controles NO se encuentran en evaluación Los controles se utilizan para la COMPARACION.
35
Independent Variable: the one factor that is changed by the person doing the experiment Dependent Variable: the factor which is measured in the experiment VARIABLES. Variable Independiente : el único factor que se cambia por la persona que realiza el experimento Variable dependiente: el factor que se mide en el experimento
36
Example: I will only change the kind of metal used in my experiment to test which is a better conductor of electricity. Ejemplo: Sólo voy a cambiar el tipo de metal usado en mi experimento para probar que es un mejor conductor de la electricidad
37
What are these children investigating? What do you think is their variable? How did they make it a fair test?
38
Spongebob Squarepants Controls and variables
40
Question Hypothesis Experiment: How would you test your hypothesis?
41
Experiment
42
Back to Scientific Method…
43
Collect DATARecolectar DATOS
44
Gathering information or data is very important. Write it down so it is readable and makes sense to other people who read it. La recopilación de información o los datos es muy importante. Anótelo por lo que es fácil de leer y tiene sentido para otras personas que lo leen
45
DO NOW Which of the following best describes a hypothesis? –A. a gland in the body –B. an educated guess/prediction –C. something to do with a hippo HOMEWORK: Complete your individual graph data
46
Review Variables https://www.youtube.com/watch?v=jIodd S_uTbchttps://www.youtube.com/watch?v=jIodd S_uTbc
47
Quantitative Data Quantitative data measures an outcome. “Quantitative” = quantity (numerical) Datos cuantitativos mide un resultado "Cuantitativa " = cantidad (numérica )
48
Quantitative Data Example: There are 12 boys and 9 girls in the classroom. Example: The plant grew 3 inches. Ejemplo: Hay 12 niños y 9 niñas en el aula. Ejemplo: La planta creció 3 pulgadas.
49
Qualitative Data Qualitative data describes the results “Qualitative” = quality (descriptive) Los datos cualitativos se describen los resultados. "Cualitativa " = calidad (descriptiva )
50
Qualitative Data Example: The plant bloomed white flowers. Example: There were more red Skittles. Ejemplo: La planta floreció flores blancas. Ejemplo: Había más Skittles rojos.
51
Collect data…… 5 qualitative, 2 quantitative
52
QuestionHypothesis Experiment Collect Data: What data would you collect??
53
Data
58
Draw a CONCLUSION. Sacar una CONCLUSION.
59
After the experiment, you need to write in detail what happened in your experiment. Después del experimento, es necesario escribir en detalle lo que sucedió en tu experimento
60
Example: What happened? The materials that were made out of metal made the bulb light up brightly. However, the materials that were not made out of metal did not make the bulb light at all. Ejemplo : ¿Qué pasó ? Los materiales que se hicieron fuera del metal hicieron la bombilla brillantemente. Sin embargo, los materiales que no fueron hechas de metal no hicieron la bombilla en absoluto
61
You need to look back at your HYPOTHESIS and see if you were correct! Usted tiene que mirar hacia atrás en su HIPÓTESIS y ver si usted era correcta! Your hypothesis does not have to be correct!! Su hipótesis no tiene que Ser correcta !!
62
Are your results what you predicted? Yes, I thought that metals would be the best conductors of electricity and the results of my experiment proved that this was true. ¿Son sus resultados lo que previstas? Sí, pensé que los metales serían los mejores conductores de la electricidad y los resultados de mi experimento demostró que esto era cierto
63
You need to explain (give reasons why) your hypothesis was right or wrong. Es necesario explicar (dar razones por) su hipótesis era correcta o incorrecta
64
Example: All of the materials that were metal made the bulbs light. All of the materials that weren’t metal did not, except for the pencil lead. Ejemplo: Todos los materiales que eran de metal hizo la luz bombillas. Todos los materiales que no eran de metal no lo hicieron, a excepción de la mina de lápiz
65
QuestionHypothesis Experiment Collect Data: What data would you collect?? Write your conclusion. Was your hypothesis correct?
66
Conclusion
67
Once a scientist completes an experiment, they often repeat it to see if they get the same findings and results. Una vez que un científico se completa un experimento, a menudo se repiten para ver si tienen las mismas conclusiones y resultados.
68
This is really what we call verification, or checking things out to make sure everything is valid and will happen again and again. Esto es realmente lo que llamamos la verificación o comprobación de las cosas para asegurarse de que todo es válido y vuelva a suceder una y otra vez
69
QuestionHypothesis Experiment Collect Data: What data would you collect?? Write your conclusion. Was your hypothesis correct? Can your experiment be duplicated??
70
Repeat
71
SHARE your findings. COMPARTIR sus hallazgos
72
Scientists can learn from each other and often use someone else’s experiences to help them with what they are studying or doing. Los científicos pueden aprender unos de otros y, a menudo utilizar las experiencias de otra persona para ayudarles con lo que están estudiando o haciendo
73
QuestionHypothesis Experiment Collect Data: What data would you collect?? Write your conclusion. Was your hypothesis correct? Can your experiment be duplicated?? Share your results.
74
Share
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.