La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

© Boardworks Ltd 2006 1 of 32 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 2 Unidad 1.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "© Boardworks Ltd 2006 1 of 32 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 2 Unidad 1."— Transcripción de la presentación:

1 © Boardworks Ltd 2006 1 of 32 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 2 Unidad 1

2 © Boardworks Ltd 2006 2 of 32 ¡HOLA! Contenido ¿Cómo se escribe? Plural of nouns Un and una – el artículo indefinido Genders En la mochila

3 © Boardworks Ltd 2006 3 of 32 Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to ‘Notes Page View’ (PowerPoint 97) or ‘Normal View’ (PowerPoint 2000/2002/2003). This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Normal ViewNotes Page View This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. Teacher’s notes and icons

4 © Boardworks Ltd 2006 4 of 32 ¿Cómo se escribe? 1 Escucha y repite. El alfabeto

5 © Boardworks Ltd 2006 5 of 32 ¿Cómo se escribe? 2 El alfabeto

6 © Boardworks Ltd 2006 6 of 32 ¿Cómo te llamas? Me llamo Fernando. ¿Cómo se escribe? Se escribe F-E-R-N-A-N-D-O. ¿Cómo te llamas? Me llamo Jennifer. Se escribe J-E-N-N-I-F-E-R. Se escribe J-E-N-N-I-F-E-R. ¿Cómo se escribe? ¿Cómo se escribe? 3

7 © Boardworks Ltd 2006 7 of 32 ¿Cómo se escribe? 4 ¿Cómo se pronuncian estos nombres?

8 © Boardworks Ltd 2006 8 of 32 ¿Cómo se escribe? 5

9 © Boardworks Ltd 2006 9 of 32 ¿Cómo se escribe? 6 ¿Cómo se escribe? Deletrea a tu compañero/a los siguientes nombres y apellidos.

10 © Boardworks Ltd 2006 10 of 32 ¿Cómo se escribe? 7

11 © Boardworks Ltd 2006 11 of 32 ¿Cómo se escribe? 8

12 © Boardworks Ltd 2006 12 of 32 GRAMMAR Un and una – el artículo indefinido 1 The singular indefinite article, a or an, has a masculine and a feminine form in Spanish: un and una. Un is used before singular masculine nouns: Un bolígrafo. Un lápiz. Un estuche. Una is used before singular feminine nouns: Una mochila. Una goma. Una regla.

13 © Boardworks Ltd 2006 13 of 32 GRAMMAR Un and una – el artículo indefinido 2 Unos and unas is the form which can be used in the plural to mean some. Unos is used before plural masculine nouns: Unos bolígrafos. Unos lápices. Unos estuches. Unas is used before plural feminine nouns: Unas mochilas. Unas gomas. Unas reglas.

14 © Boardworks Ltd 2006 14 of 32 GRAMMAR Genders 1 A noun is a word used to name a person, animal, place, object, or an abstract idea. For example: Sarah, cat, house, table, hope. In Spanish, all nouns are either masculine or feminine. Bolígrafo Lápiz Rotulador Cuaderno Sacapuntas Estuche Libro Ordenador Carpeta Calculadora Mochila Goma Pluma Regla MASCULINE FEMININE This means that the article (the word in front of the noun) must change depending on the gender of the noun that follows it. El (masculine) / la (feminine), un (m) /una (f).

15 © Boardworks Ltd 2006 15 of 32 GRAMMAR Genders 2 Generally, nouns that end in -o are masculine and nouns that end in -a are feminine. There are, however, some exceptions to this rule! Some nouns that end in -ma*. E.g.: El/un telegrama, el/un crucigrama, el/un panorama, el/un problema, el/un tema. Masculine Nouns that end in -aje, -án, -ambre. E.g.: El/un paisaje, el/un desván, el/un enjambre (swarm). A few nouns that end in -a. E.g.: El/un día, el/un mapa, el/un planeta, el/un sofá, el/un tranvía.

16 © Boardworks Ltd 2006 16 of 32 GRAMMAR Genders 3 Nouns that end in -ista and -ante use the same form for both genders. E.g.: (Un/una; el/la) pianista, (un/una; el/la) artista, (un/una; el/la) ciclista. (Un/una; el/la) estudiante. Nouns that end in -sión, -ción, -dad, -tad, -tud, -umbre, -itis. E.g.: La/una televisión, la estación, la ciudad, la universidad, la libertad, la actitud, la muchedumbre (crowd), la apendicitis. Feminine A few nouns that end in -o. E.g.: La/una mano, la/una radio, la/una foto, la/una moto. Masculine and feminine

17 © Boardworks Ltd 2006 17 of 32 Genders 4 FEMENINO MASCULINO Memoria de elefante Haz tu propia lista con las palabras femeninas y masculinas y escríbelas en el círculo adecuado.

18 © Boardworks Ltd 2006 18 of 32 En la mochila 1

19 © Boardworks Ltd 2006 19 of 32 En la mochila 2 ¿Qué es?

20 © Boardworks Ltd 2006 20 of 32 En la mochila 3 El tetris de las palabras

21 © Boardworks Ltd 2006 21 of 32 En la mochila 4 Con tus compañeros/as ¿Qué es esto? Regla Bolígrafo Lápiz Rotulador Cuaderno Sacapuntas Estuche Libro Ordenador Carpeta Calculadora Mochila Goma Pluma

22 © Boardworks Ltd 2006 22 of 32 En mi mochila tengo ¿Qué tienes en tu mochila? agenda bolígrafo carpeta cuaderno diccionario estuche goma lápiz libro mochila pluma regla sacapuntas agenda bolígrafo carpeta cuaderno diccionario estuche goma lápiz libro mochila pluma regla sacapuntas un una un una En la mochila 5

23 © Boardworks Ltd 2006 23 of 32 En mi mochila tengo un libro, dos cuadernos, cuatro bolígrafos, una goma, dos lápices pero no tengo un sacapuntas. Tengo una pluma pero necesito una calculadora y dos carpetas. ¿Qué tienes en tu mochila? En la mochila 6 En mi mochila tengo un libro, un cuaderno, tres bolígrafos pero no tengo un lápiz. Tengo cinco rotuladores y una pluma pero necesito un estuche y un sacapuntas. A A B B A A B B

24 © Boardworks Ltd 2006 24 of 32 En la mochila 7

25 © Boardworks Ltd 2006 25 of 32 Solo/a o con tu compañero/a ¿Qué tienes? Contesta y escribe en tu cuaderno. ¿Tienes una goma? Sí, tengo una goma. No necesito una goma. Sí, tengo una goma. No necesito una goma. No, no tengo… Necesito un bolígrafo. No, no tengo… Necesito un bolígrafo. ¿Tienes una…? En la mochila 8

26 © Boardworks Ltd 2006 26 of 32 GRAMMAR Plural of nouns 1 The general rule to form the plural of the nouns is to add a -s if the word finishes in a vowel and -es if it is a consonant. Cuaderno / cuadernosordenador / ordenadores Estuche / estuchesrotulador / rotuladores Libro / libros Some words, however have the following spelling changes when they become plural: Words that end in -z change to -ces. Lápiz / lápices Words that end in -ión, -ón, -és, -án, -én add -es and lose the written accent. Televisión/televisiones, cajón/cajones, francés/franceses, alemán/alemanes, andén/andenes

27 © Boardworks Ltd 2006 27 of 32 GRAMMAR Plural of nouns 2 When the plural refers to two or more nouns of different genders, the use of the masculine plural is preferred. 2 hermanos + 2 hermanas = 4 hermanos (not hermanas) Most words that end in -is, -es (no written accent) do not change. La crisis/las crisis, el martes/los martes A few compound words (formed by combining two words into one nouns) do not change*. El sacapuntas / los sacapuntas

28 © Boardworks Ltd 2006 28 of 32 En la mochila 9 El juego de los plurales

29 © Boardworks Ltd 2006 29 of 32 mochila En la mochila 10 -ces -s ø -es Señala el plural de las siguientes palabras. lápiz rotuladormartes cuaderno -s ø -es ordenadorsacapuntas libro -s ø miércoles mochila -s ø jueves goma -s regla -s bolígrafo

30 © Boardworks Ltd 2006 30 of 32 Repaso 1 The following grid tells you which of the words you have learnt are masculine and which are feminine. Bolígrafo Lápiz Rotulador Cuaderno Sacapuntas Estuche Libro Ordenador Carpeta Calculadora Mochila Goma Pluma Regla MASCULINE FEMININE

31 © Boardworks Ltd 2006 31 of 32 Nouns that end in -o are generally masculine. Nouns that end in -a are generally feminine. Some nouns that end in -ma are masculine. Nouns that end in -aje, -án, -ambre are masculine. A few nouns that end in -a are masculine. Nouns that end in -sión, -ción, -dad, -tad, -umbre, -itis are feminine. A few nouns that end in -o are feminine. Nouns that end in -ista and -ante use the same form for both masculine and feminine. Repaso 2 Genders

32 © Boardworks Ltd 2006 32 of 32 Nouns that end in a vowel add -s. Nouns that end in a consonant add -es. Nouns that end in -z change to -ces. Nouns that end in -ión, -ón, -és, -án, -én add es and lose the accent. Nouns that end in -is, -es do not change. Compound nouns do not change. When plural refers to a mixed group, use the masculine. Plural of nouns Repaso 3


Descargar ppt "© Boardworks Ltd 2006 1 of 32 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 2 Unidad 1."

Presentaciones similares


Anuncios Google