La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

OBJECTIU Els professors tenim eines al nostre voltant, de les quals no en som conscients. Les TIC ens aporten un gran ventall d’utilitats que si fossin.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "OBJECTIU Els professors tenim eines al nostre voltant, de les quals no en som conscients. Les TIC ens aporten un gran ventall d’utilitats que si fossin."— Transcripción de la presentación:

1 OBJECTIU Els professors tenim eines al nostre voltant, de les quals no en som conscients. Les TIC ens aporten un gran ventall d’utilitats que si fossin conegudes per la gran majoria, del ben cert que serien utilitzades. Ens hem d’assegurar que treballem amb les TIC de la forma correcta, transmeten allò que volem mitjançant els recursos que aquestes ens aporten; és per això que en aquesta proposta parlarem de les TAC. Les TAC (Tecnologia per a l’aprenentatge de la comunicació), com bé descriu (Abella i Ruiz, 2011), no és només saber utilitzar una eina o una nova tecnologia, sinó la utilització d’aquestes per portar a les TIC a un procés d’ensenyança – aprenentatge. L’objectiu d’aquest treball, és aportar una eina pedagògica innovadora, per millorar els processos d’ensenyança – aprenentatge en l’educació física. Al Currículum d’Educació Secundària, dins la matèria d’Educació Física, podem trobar una menció a la competència comunicativa i al tractament de la informació i competència digital. A més a més, en les connexions amb altres matèries, es fa referència a la llengua catalana. Dins les aportacions d’aquesta matèria a les competències bàsiques, es fa una clar menció a les TIC, que ratifica i recolza encara més, la seva utilització, a aplicar la innovació docent mitjançant les noves tecnologies en les activitats d’Ensenyança - Aprenentatge El Dropbox com a eina educativa en Educació Física Albert Català Ferran Antoni Costes Rodríguez REFERÈNCIES ABELLA GARCÍA, V.; RUIZ FRANCO, M. (2011). “Creación de un blog educativo como herramienta TIC e instrumento TAC en el ámbito universitario”. Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información. 12 (4): pàg. 53-70. CONTRERAS JORDÁN, O.R. (2004). Didáctica de la educación física: Un enfoque construtivista. Barcelona: INDE. (Col·lecció La Educación Física en… Reforma). ISBN: 84-87330-97-5. CORRALES SALGUERO, A.R. (2010, maig). “La atención a la diversidad como base para la integración del alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo en el área de educación física”. La Peonza: Revista de Educación Física para la paz [en línea]. Núm. 5: p. 28-43. [Consultat: 19 agost 2012]. ISSN: 1885-124X DROPBOX.COM (2012, 26 de març). Dropbox [en línea]: Simplifica tu vida. San Francisco: Inc. Dropbox. [Consultat: 12 d’agost 2012]. Disponible a Internet: https://www.dropbox.com/ FERNÁNDEZ REVELLES, A. B. (2008). “El tiempo en la clase de educación física: la competencia docente tiempo”. Deporte y actividad física para todos [en línea]. Núm. 4: p.102-120. [Consultat: 19 agost 2012]. ISSN 1578-0546. FLORES I ALARCIA, O. (2010). La utilització de les TIC en els processos d’ensenyament - aprenentatge a la Universitat de Lleida: Valoració i domini de professorat i estudiantat. Del Arco Bravo I.; Gairin Sallán, J. (dir.). Tesi doctoral. Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia. GENERALITAT DE CATALUNYA (juliol, 2010) Informe d’avaluació El projecte eduCAT1x1: Una aproximació en la perspectiva de les directores i directors de centres participants (curs 2009-2010). Barcelona: Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu. Programa per a la reforma del sistema d’avaluació de l’educació no universitària a Catalunya. Disponible a Internet: http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Consell %20superior%20d'avalua/Pdf%20i%20altres/Static%20file/eduCAT1x1.pdf MÈTODE Després d’haver observat les classes d’Educació Física d’un centre, de realitzar les diferents pràctiques del màster i amb la meva experiència com alumne, vaig observar que els professors d’aquesta matèria necessitaven de nous recursos que facilitessin i potenciessin la seva tasca. Personalment ja utilitzava el Dropbox per a beneficis propis; però després d’observar a través dels tutorials del proveïdor, de les necessitats que els professors d’aquesta matèria requerien (individualització en les tasques de l’alumnat, augmentar el temps de pràctica escurçant les explicacions,...), i de la pròpia experiència sobre el producte, vaig veure que es podia convertir en una eina potencial. Després de llegir diversos articles relacionats amb la introducció de les noves tecnologies en l’àmbit educatiu i de contrastar la informació rebuda amb l’informe del projecte 1x1, es proposa, utilitzar aquestes noves tecnologies per impartir les classes, individualitzar, proporcionar feedbacks més efectius,... El professor pot preparar les sessions a casa en format electrònic i fer-les un tant més dinàmiques, amb imatges i/o vídeos d’exemples, amb les instruccions i/o passes a seguir i amb els seus corresponents criteris d’èxit. INTRODUCCIÓ Actualment estem vivint en una societat canviant, en una nova societat. Vivim en una època de canvis o en un canvi d’època? Fa no res, a les nostres cases no hi havia ni mòbils, ni ordinadors, ni rentaplats, ni videojocs... Al llarg de la nostra vida, hem anat veient com poc a poc les noves tecnologies anaven entrant a casa, d’una forma o d’una altra, des de la televisió de plasma, al telèfon sense fils, passant per les consoles i les càmeres de vídeo, fent-nos canviar els nostres costums i formes de vida. En aquesta societat, que dia rere dia evoluciona, no podem deixar d’aprendre, no podem deixar de banda les tecnologies que poc a poc ens van envaint. Les persones poc a poc han d’anar aprenent a fer-les servir, a superar- ne el repte que aquestes ens proposen i a extreure’n la seva màxima utilitat; per això hi són no? Els ciutadans estan utilitzant diàriament les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per informar-se i ocupar part del seu temps lliure. Per què llavors, no canviem les nostres formes de vida, d’estudi, d’aprendre, i les incloem? Per què seguim ensenyant amb les mateixes eines amb les que ho fèiem fa més d’una dècada? Quantes vegades ens hem trobat o hem vist la situació d’estar realitzant algun tipus de feina, treball,... d’una forma determinada, de la forma que ens han ensenyat o de la manera amb la que estem més acostumats a fer-ho i ens ha vingut el fill, nebot, company,... i ens ha preguntat que per què ho estàvem fent d’aquella forma tan costosa i no ho utilitzàvem una de les TIC per a fer-ho? Dins el món de l’educació passa més o menys el mateix. La gran majoria dels professors saben que les TIC aporten moltes coses positives, que tenen grans avantatges, però no hi veuen la necessitat d’aplicar-les. Estan arrelats a les anteriors metodologies, a les que s’utilitzaven quan aquestes tecnologies no hi eren, és més la meva generació va aprendre d’aquesta manera. Els professors tenen por al canvi, tenen por d’haver de tornar a aprendre a fer les coses una altra vegada, però no hauria de ser por el que sentissin, sinó ganes per poder-se involucrar en la nova manera de fer i poder donar el millor per als seus alumnes. Hem d’educar a les noves generacions, amb les eines amb les que ells estaran acostumats a viure i a treballar en un futur. No podem educar amb eines que no utilitzaran en les seves futures empreses. Els professors d’avui en dia hem d’utilitzar les noves tecnologies, els nostres alumnes han nascut amb elles i estan dins les seves formes de vida, no els podem educar obviant-les, sinó tot el contrari, elles ens han d’ajudar a ensenyar-los. Hem d’utilitzar les TIC com unes eines que ens facin més competents, ens estalviïn temps útil (perquè també ho fan) i ens permetin ensenyar als alumnes despertant el seu interès. CONCLUSIONS Ens trobem davant d’un projecte que proposa una metodologia que podria crear un abans i un després en l’educació actual. Tot i tenir els seus inconvenients com molts dels projectes innovadors, també té la seva part positiva amb els seus beneficis corresponents, que mostren com pot potenciar l’aprenentatge dels nostres alumnes. Durant el desenvolupament d’aquesta metodologia ens han anat sorgint diferents tipus d’inconvenients i beneficis que limiten i/o potencien aquesta nova eina. A continuació, es detallen els considerats més rellevants:  Beneficis o Individualització o Augment de temps de pràctica o Eina motivadora o Aprendre fent  Inconvenients o Infraestructures i Finançament o Eina de treball i no d’oci o Canvi de metodologia o Falta de formació Una nova eina innovadora dins de l’àmbit de l’educació, que pot marcar una nova forma d’ensenyar o si més no, pot plantejar marcar un canvi en els estils educatius actuals, fent un pas endavant i evolucionar, de la mateixa manera que ho fa la nostra societat i els nostres estils de vida. GENERALITAT DE CATALUNYA (setembre, 2005). Equipament i ús de les tecnologies de la informació i la comunicació [en línea]: Àrees territorials de Catalunya 2004. Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Inforamció; Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació. Barcelona: Observatori de la Societat de la Informació. Disponible a Internet: http://www10.gencat.net/dursi/pdf/si/ observatori/TIC%20%202004-vegueries-CORR.pdf GENERALITAT DE CATALUNYA DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ (2006). Educació, currículum, educació secundària obligatòria. 373.5 (467.1). Catalunya: Servei de Comunicació, Difusió i Publicacions. MARQUÉS GRAELLS, P. (2011). Tecnologia Educativa: Web Pere Marquès. Universidad Autònoma de Barcelona: Facultat d’Educació; Departament de Pedagogia Aplicada. Disponible a Internet: http://www.peremarques.net [Última consulta: 20/08/2012] MÒDOL IBÁÑEZ, M. (2011). Implantació de les TIC en un institut d’educació secundària. Perdrix Sapiña, F. (dir.). Treball final de carrera. Universitat de Lleida. Escola Politècnica Superior Enginyeria en Informàtica. PÉREZ FERNÁNDEZ, F. (2007, octubre). El vídeo digital en la clase de educación física. Escuela Abierta èn línea]. Núm. 10: p.195-212. [Consultat: 20 agost 2012]. ISSN: 1138-6908. SEBASTIANI OBRADOR, E.M. (2007). Les competències professionals del profesor d’Educació Físca de Secundària a Catalunya: Una proposta de categories per a la seva anàlisi. D. Blázquez Sánchez (Dir.). M. Castelló i Badia (Tut.). Barcelona: Universitat Ramon Llull. Tesi doctoral. Universitat Ramon Llull. VARIS (2003) Los Desafíos de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la Educación. Madrid: Ministerio de educación cultura y deporte y Organización para la cooperación y el desarrollo económico. VARIS (2009, abril). “El feedback en la actividad física: Gestión de la información a través de un sistema de razonamiento basado en casos con acelerómetro como instrumento de medida. Revista de Investigación en Educación [en línea]. Núm. 6: p.43-49. [Consultat: 20 agost 2012]. ISSN: 1697-5200. VILASECA I REQUENA, J.; TORRENT I SELLENS, J. (2004). Les tic i les transformacions de l’empresa catalana. 1a Edició. Barcelona: Generalitat de Catalunya (CIDEM). (Col·lecció d’estudis, Informe d’investigació II). ISBN: 84- 393-6523-3 El que es proposa és la utilització de l’aplicació gratuïta DropBox, com una eina innovadora a ser aplicada com a nova tecnologia dins les sessions d’Educació Física. Es busca crear un nova metodologia per impartir els continguts d’aquesta assignatura a partir de la utilització de les TAC. Poder millorar i facilitar la funció del professor, on l’objectiu final sempre serà l’aprenentatge dels alumnes.


Descargar ppt "OBJECTIU Els professors tenim eines al nostre voltant, de les quals no en som conscients. Les TIC ens aporten un gran ventall d’utilitats que si fossin."

Presentaciones similares


Anuncios Google