Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMartín Sáez Luna Modificado hace 8 años
0
“EL MAR A L’AULA” “MUNTEM UN AQUARI”
Institució de referència INSTITUT DE CIÈNCIES DEL MAR ICM Escoles EDUARD MARQUINA CONCEPCIÓN ARENAL
1
“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs Escola Eduard Marquina
2
EL SUBMARÍ
3
Dibuixos després de la visita del submarí
4
ELS CIENTÍFICS
5
PROJECTE “MUNTEM UN AQUARI”
2n de Primària Curs Escola Concepción Arenal
6
PROJECTE INTERDISCIPLINAR
MATEMÀTIQUES LLENGÜES CONEIXEMENT DEL MEDI PLÀSTICA
7
MATEMÀTIQUES Resolució de problemes Unitats de mesura: Longitud
Capacitat Temperatura
8
Quant pot mesurar com a màxim l’aquari?
Quant mesura realment l’aquari?
9
Quanta aigua hi ha a l’aquari?
Quantes garrafes? Quants litres?
10
Quants bacteris cal posar?
Quatre gotes per litre.
11
LLENGUA Comprensió lectora.
Elaboració de diferents tipologies de text. Presentació oral
12
Text instructiu
13
Nota
14
Text expositiu
15
Notícia
16
CONEIXEMENT DEL MEDI Com deu ser el fons marí?
17
EL FONS MARÍ Podem baixar al fons marí si ens vestim de submarinistes!
O podem agafar un submarí!
18
Què li entra i què li surt al peix?
19
DISSECCIÓ D’UN VERAT Tenen cor? Com són les brànquies?
Què volem saber? Tenen cor? Com són les brànquies? Tenen ous o peixos a la panxa? Tenen sang vermella?
20
Comprovem les nostres hipòtesis
21
PLÀSTICA Un cop hem disseccionat el verat fem maquetes per explicar què passa quan un peix menja. Representació d’idees i elaboració de nous coneixements.
22
Abans de la dissecció Després de la dissecció
23
Com ser peix i no enfonsar-se?
Experiment flotabilitat Variable pes Variable forma Variable aire
24
Diàleg: Què vol dir surar?
L: Que no va cap a baix, que va cap amunt. M: Si jo pujo cap a informàtica vol dir que estic surant? L: No, No! Dins de l’aigua! H: És estar a dalt de l’aigua. L: Si jo em moro, m’enfonso i si estic viva floto. I també si peses t’enfonses i si no peses sures. M:Les coses que pesen s’enfonsen? A: Sí. M: I un vaixell pesa? A: Ala sí! Per què no s’enfonsa? Per què té un motor? U: No! Les barques de remar no tenen motor i no s’enfonsen. C: Jo crec que depèn de com el posis, com nosaltres a la piscina. Si et tires dret t’enfonses i si et poses “planxat” sures. L: Jo crec que flotem perquè tenim aire, com un globus! A: Jo crec que el vaixell flota perquè el mar és més gran i l’aguanta, té molta força! M: Doncs, si posem el vaixell en un riu petitó s’enfonsarà?
25
Experiència flotabilitat
26
Recollim la informació i traiem conclusions...
- La bola de metall s’enfonsa. - El paper si el poses pla sura i si fem una bola s’enfonsa. - Les coses de plàstic no s’enfonsen. - La plastilina si la poses com un cistell sura i si fas una bola s’enfonsa. - El globus ple d’aigua “sura per sota de l’aigua”. Si està ple d’aire queda quasi tot fora de l’aigua. - Les boles de porex suren totes, les grans i les petites. - Les ampolles que tenien més aire suraven més. Com s’ho fa el peix per surar o enfonsar-se? Si no canvia la seva forma, el pes ni tampoc d’allò que està fet, deu ser… C: Per l’aire!! Agafa oxigen de l’aigua quan respira. M: Tenen un òrgan que es diu bufeta natatòria, s’assembla a un globus...
27
GRÀCIES! Si vols construir un vaixell, no reuneixis la teva gent i els demanis que preparin les eines, la fusta i els assignis feines. Simplement convoca’ls i encomana’ls l’anhel pel mar infinit. Antoine de Saint-Exupéry
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.