La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs 2013-2014 Escola Eduard Marquina.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs 2013-2014 Escola Eduard Marquina."— Transcripción de la presentación:

0 “EL MAR A L’AULA” “MUNTEM UN AQUARI”
Institució de referència INSTITUT DE CIÈNCIES DEL MAR ICM Escoles EDUARD MARQUINA CONCEPCIÓN ARENAL

1 “EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs Escola Eduard Marquina

2 EL SUBMARÍ

3 Dibuixos després de la visita del submarí

4 ELS CIENTÍFICS

5 PROJECTE “MUNTEM UN AQUARI”
2n de Primària Curs Escola Concepción Arenal

6 PROJECTE INTERDISCIPLINAR
MATEMÀTIQUES LLENGÜES CONEIXEMENT DEL MEDI PLÀSTICA

7 MATEMÀTIQUES Resolució de problemes Unitats de mesura: Longitud
Capacitat Temperatura

8 Quant pot mesurar com a màxim l’aquari?
Quant mesura realment l’aquari?

9 Quanta aigua hi ha a l’aquari?
Quantes garrafes? Quants litres?

10 Quants bacteris cal posar?
Quatre gotes per litre.

11 LLENGUA Comprensió lectora.
Elaboració de diferents tipologies de text. Presentació oral

12 Text instructiu

13 Nota

14 Text expositiu

15 Notícia

16 CONEIXEMENT DEL MEDI Com deu ser el fons marí?

17 EL FONS MARÍ Podem baixar al fons marí si ens vestim de submarinistes!
O podem agafar un submarí!

18 Què li entra i què li surt al peix?

19 DISSECCIÓ D’UN VERAT Tenen cor? Com són les brànquies?
Què volem saber? Tenen cor? Com són les brànquies? Tenen ous o peixos a la panxa? Tenen sang vermella?

20 Comprovem les nostres hipòtesis

21 PLÀSTICA Un cop hem disseccionat el verat fem maquetes per explicar què passa quan un peix menja. Representació d’idees i elaboració de nous coneixements.

22 Abans de la dissecció Després de la dissecció

23 Com ser peix i no enfonsar-se?
Experiment flotabilitat Variable pes Variable forma Variable aire

24 Diàleg: Què vol dir surar?
L: Que no va cap a baix, que va cap amunt. M: Si jo pujo cap a informàtica vol dir que estic surant? L: No, No! Dins de l’aigua! H: És estar a dalt de l’aigua. L: Si jo em moro, m’enfonso i si estic viva floto. I també si peses t’enfonses i si no peses sures. M:Les coses que pesen s’enfonsen? A: Sí. M: I un vaixell pesa? A: Ala sí! Per què no s’enfonsa? Per què té un motor? U: No! Les barques de remar no tenen motor i no s’enfonsen. C: Jo crec que depèn de com el posis, com nosaltres a la piscina. Si et tires dret t’enfonses i si et poses “planxat” sures. L: Jo crec que flotem perquè tenim aire, com un globus! A: Jo crec que el vaixell flota perquè el mar és més gran i l’aguanta, té molta força! M: Doncs, si posem el vaixell en un riu petitó s’enfonsarà?

25 Experiència flotabilitat

26 Recollim la informació i traiem conclusions...
- La bola de metall s’enfonsa. - El paper si el poses pla sura i si fem una bola s’enfonsa. - Les coses de plàstic no s’enfonsen. - La plastilina si la poses com un cistell sura i si fas una bola s’enfonsa. - El globus ple d’aigua “sura per sota de l’aigua”. Si està ple d’aire queda quasi tot fora de l’aigua. - Les boles de porex suren totes, les grans i les petites. - Les ampolles que tenien més aire suraven més. Com s’ho fa el peix per surar o enfonsar-se? Si no canvia la seva forma, el pes ni tampoc d’allò que està fet, deu ser… C: Per l’aire!! Agafa oxigen de l’aigua quan respira. M: Tenen un òrgan que es diu bufeta natatòria, s’assembla a un globus...

27 GRÀCIES! Si vols construir un vaixell, no reuneixis la teva gent i els demanis que preparin les eines, la fusta i els assignis feines. Simplement convoca’ls i encomana’ls l’anhel pel mar infinit. Antoine de Saint-Exupéry


Descargar ppt "“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs 2013-2014 Escola Eduard Marquina."

Presentaciones similares


Anuncios Google