La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Trastorn Generalitzat del desenvolupament

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Trastorn Generalitzat del desenvolupament"— Transcripción de la presentación:

1 Trastorn Generalitzat del desenvolupament
Trastorns de l’Espectre Autista

2 TGD / TEA DSM / CIE – parlen de TGD, encara que no coincidents
Autisme Asperger Trastorn desintegratiu infantil TGD no especificat Síndrome de Rett Reserves a la denominació: El desenvolupament no es veu afectat de manera generalitzada

3 Trastorns de l’Espectre Autista / TEA
Gran variabilitat en l’expressió d’aquests trastorns Quadre clínic no uniforme, oscil·lant d’un espectre de major a manor afectació. Dimensional, no categorial. Influència de factors com el grau de capacitat intel·lectual, variabilitat en el temps. Inclou els trastorns integrats en els TGD, llevat de la Síndrome de Rett, que es considera una realitat diferent a l’univers de l’autisme.

4 Com es diagnostica l’autisme ?
Es manifesta en els tres primers anys de vida i es caracteritza perquè no apareixen – o ho fan de forma desviada- alguns aspectes normals del desenvolupa-ment com les competències habituals per relacionar-se, comunicar-se i jugar amb els altres. No hi ha cap test o prova específica per a l’autisme. El diagnòstic s’estableix observant la conducta de la persona, explorant el seu historial de desenvolupa-ment i aplicant proves mèdiques i psicològiques per detectar la presència de signes i símptomes.

5 Simptomatologia més freqüent
Alteració qualitativa de la interacció social Patrons de comportament i interessos restringits Alteració qualitativa de la comunicació: Retard o absència de llenguatge Ús estereotips, repeticions... Absència de joc imitatiu

6 Autisme i Síndrome d’Asperger
Per establir un diagnòstic d’Asperger no hi ha d’haver-hi retard en l’adquisició del llenguatge, i el seu QI s’ha de situar en els límits de la normalitat. Ambdós aspectes són essencials per al diagnòstic, i diferencien l’ Asperger de la resta dels TEA. Normalment s’utilitza el terme per a les persones amb autisme i intel·ligència límit o per les que –sense discapacitat intel·lectual- presenten retard de llenguatge.

7 Trastorn desintegratiu infantil
Desenvolupament aparentment normal durant els dos primers anys de vida Pèrdua clínicament significativa d’habilitats prèviament adquirides (abans dels 10 anys) i en almenys dues de les següents àrees: Llenguatge Habilitats socials Control intestinal o vesical Joc Habilitats motrius

8 Síndrome de Rett Desenvolupament aparentment normal durant els cinc primers mesos. Desacceleració del creixement cefàlic 5m- 4a. i pèrdua de les capacitats motrius adquirides. Alteració de la comunicació i les relacions socials Greu alteració del llenguatge expressiu i receptiu i greu retard psicomotor. Moviments estereotípics amb les mans. Prevalença: 1 / – 1/ nenes

9 Com ajudar ? Interacció social
Implementar HHSS simples, no castigar els “errors socials” Interessos restringits Expandir interessos, buscar àrees d’interès Dèficit comunicacional verbal i no verbal Identificar habilitats comunicatives que el nen/a necessita. No castigar els errors. Problemes motricitat fina i grossa Ajudar i supervisar en les activitats físiques. Treballar tasques motrius Dif. comprensió informació sensorial Ajudar-lo a usar descripcions en termes sensorials

10 ... i com ajudar ? Dificultats activitats imaginatives
Anticipar els canvis. Dificultats funcions executives (Planificació) Usar codis de colors, rutines que es puguin memoritzar, reforçar els èxits Dificultats coherència Donar-li més temps per a processar els estímuls. Reduir-los, anticipar-se ensenyar habilitats. Problemes en ToM Descriure els sentiments de les altres persones relacionant-les amb les experiències del nen/a

11 Bibliografia HADDON, M (2004) El curiós incident de gos a mitjanit BCN: Ed. La Magrana GRANDIN, T. (2006) Pensar en imágenes. Mi vida con el autismo BCN: Alba Ed. GREENSPAN, S. (2009) Comprender el Autismo: Un recorrido por los transtornos del espectro autista y el Síndrome de Asperger a lo largo de todas las etapas escolares hasta la edad adulta. Barcelona: RBA Libros STANTON, M. (2002) Convivir con el autismo: Una orientación para padres y educadores. Barcelona: Paidós Ibérica RIVIERE, A (2001) Autismo: Orientaciones para la intervención educativa Madrid: Trotta BARON-COHEN S., BOLTON P. (2003) Autismo: una guía para padres Madrid: Alianza Ed GONZALEZ A., LABAT V. (2005) Mi hermano tiene autismo. Un libro explicativo para niños entre 4 y 5 años. Madrid: MTAS


Descargar ppt "Trastorn Generalitzat del desenvolupament"

Presentaciones similares


Anuncios Google