La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes)."— Transcripción de la presentación:

1 Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).

2 Objetivos  Identify the four seasons in Spanish and respond to questions about the weather during each in Spanish.  Review the irregular “yo-oy” and “yo go” verbs by creating conjugation charts and using these verbs in various sentences.  Create weather forecast skits in Spanish based on a given location.;

3 Las estaciones La primavera El verano El otoño El invierno

4

5

6

7

8 Las estaciones El invierno El otoño La primavera El verano The Seasons Winter Fall Spring Summer

9 El tiempo (The weather) El tiempo ¿Qué tiempo hace en…? Hace buen tiempo Hace mal tiempo Hace sol Hace frío. Hace calor Hace fresco Hace viento Está nublado. Llueve Nieva The weather What is the weather like in…? It is good weather It is bad weather It’s sunny It’s cold It’s hot It’s cool It’s windy It’s cloudy It rains It snows

10 Irregular Stem Changing/Boot Verbs: O  UE JUGAR – to play (a sport) YoJueg o Nosotros(as ) Jugamos TúJuega s Él/Ella / Usted JuegaEllos/Ellas/ Ustedes Juegan Verbs like JUGAR: -Poder (to be able to) - Volver (to return) -- Soñar (to dream) -- Dormir (to sleep)

11 Irregular “Yo Go” Verbs HACER – to do/to make YoHagoNosotros(as ) Hacemos TúHaces Él/ Ella/ Usted HaceEllos/ Ellas/ Ustedes Hacen Verbs like HACER: -Salir (to leave/to go out) -Venir (to come) -Tener (to have) -- Poner (to put/to place) --Traer (to bring)

12 Skits: Reportes del tiempo (Weather Reports)  Work in groups of 2-4 to create a “weather report” that you will perform for the class  You will receive a card with the name of a city written on it. Your forecast must predict weather that would be appropriate for that location  You must create a script for your skit  Each person must have at least four lines  You may create drawings to use during your report

13 Tarea  Write a paragraph in Spanish describing the weather and activities you can do during each season.  You should write at least 8 sentences (2 per season: at least 1 describing the weather and 1 describing an activity).  Consider using the verbs “jugar” and “hacer” when discussing activities you like to do in each season  You may use the following sentence structures: - Durante el/la (estación), hace (tiempo). - En el/la (estación), me gusta (verbo). - Juego el (deporte) en el/la (estación).

14 Evaluaciones Diarias ____ OT1 (On Time) ____ IW (Completed Individual Work) ____ GW (Made meaningful contributions to group work) ____ SS (Spoke Spanish before resorting to English) ____ OT2 (Stayed on Task) Total: _____/5 Because there was no written Hacer Ahora today, you may write your evaluation under your exit ticket from yesterday. Give yourself ONE point for each criteria you met during class.

15 Boleto de salida Responde en frases completas en español. (Respond in complete sentences in Spanish – use vocabulary we discussed in class today)  ?Qué tiempo hace hoy?  ?Qué tiempo hace en Miami?  ?Qué tiempo hace en Canadá?


Descargar ppt "Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes)."

Presentaciones similares


Anuncios Google