La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Buenos días 1.¿Preguntas sobre el curso? 2. Tu progreso 3. La matrícula 4. C1 la prueba, VT, conceptos 5. El examen 1 en conferencia.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Buenos días 1.¿Preguntas sobre el curso? 2. Tu progreso 3. La matrícula 4. C1 la prueba, VT, conceptos 5. El examen 1 en conferencia."— Transcripción de la presentación:

1 Buenos días 1.¿Preguntas sobre el curso? 2. Tu progreso 3. La matrícula 4. C1 la prueba, VT, conceptos 5. El examen 1 en conferencia

2 ARTICLES Definite Articles THE el la los las Indefinite Articles A, AN un una unos unas

3 Singular Nouns: Gender and Articles Identifying People, Places, and Things Singular Nouns: Gender and Articles Masculine NounsFeminine Nouns Definiteel hombrethe manla mujerthe woman Articlesel librothe bookla mesathe table Indefiniteun hombrea (one) manuna mujera (one) woman Articlesun libroa (one) bookuna mesaa (one) table 1

4 A. Nouns that refer to male beings and most nouns ending in-o are masculine. B. Nouns that refer to female beings and most nouns ending in -a,-ción,-tad,-dad are feminine. C. Nouns with other endings, not referring to male or female beings may be M/F-just memorize. Gender

5 D. Many nouns that refer to persons indicate gender by 1. Changing the last vowel : el compañero--> la compañera 2. Adding -a : el profesor--> la profesora E. One form for M/F -only article changes: el cliente--> la cliente Exceptions: end in -e, change to -a el presidente--> la presidenta *Exceptions :el día -ma el programa, el problema, el sistema Gender

6 Nouns and Articles: Plural Forms Identifying People, Places, and Things Nouns and Articles: Plural Forms SingularPlural el librolos librosthe books Nouns Ending la mesalas mesas in a Vowel un librounos librossome books una mesaunas mesas Nouns Endingla universidadlas universidadesthe universities in a Consonantun papelunos papelessome papers 2

7 How do we make nouns plural? 1. vowels día clase persona teatro 2. consonants profesor universidad nación 3. z --> ces actriz lápiz

8 nosotros/nosotras we vosotros/vosotras you (fam. Sp.) ustedes (Uds.)you (form.) ellos/ellasthey Subject Pronouns Expressing Actions Subject Pronouns yoI túyou (fam.) usted (Ud.)you (form.) élhe ellashe SingularPlural 3

9 Which subject pronoun do you use to talk about this person? yourselfJuanitoJuanita y Adolfo El profesorJuanitaTú y yo Magdalena y Margarita David y PedroTú y Elena

10 Which subject pronoun do you use to talk to this person?(addressing him/her) MartaAna, Inés y Luis Two judgesTus padres Profesora BustamanteA group of friends Spain: Latin America:

11 Present Tense of -ar Verbs Expressing Actions Present Tense of -ar Verbs hablar (to speak) : habl- SingularPlural (yo)hablo(nosotros)hablamos (nosotras) (tú)hablas(vosotros)habláis (vosotras) (Ud.)(Uds.) (él)habla (ellos) hablan (ella)(ellas) 3

12 Negation Expressing Actions Negation Place no before the conjugated verb to make a negative sentence. El estudiante no habla español. The student doesn’t speak Spanish. No, no necesito dinero. No, I don’t need money. 3

13 Asking Yes/No Questions (Part 1) Getting Information Asking Yes/No Questions (Part 1) Make your voice rise at the end of the question. STATEMENT: Ud. trabaja aquí todos los días. You work here every day. Arturo regresa a casa hoy. Arturo is returning home today. QUESTION: ¿Ud. trabaja aquí todos los días? Do you work here every day? ¿Arturo regresa a casa hoy? Is Arturo returning home today? There is no Spanish equivalent to English do or does in questions. Note also the use of an inverted question mark (¿) at the beginning of a question. OJOOJO Rising Intonation 4

14 Asking Yes/No Questions (Part 2) Getting Information Asking Yes/No Questions (Part 2) Invert the subject and verb, in addition to making your voice rise at the end of the question. STATEMENT: Ud. trabaja aquí todos los días. QUESTION: ¿Trabaja Ud. aquí todos los días? STATEMENT: Arturo regresa a casa hoy. QUESTION: ¿Regresa Arturo a casa hoy? Inversion 4

15 EXAMEN 1 Wed. Sep 8th Format Content: AT 1y 2, C1 Correction Tips

16 Exámenes 1. Arrive on time-don’t disturb others! 2. Pace yourself-look it over-50 minutes. 3. Read the instructions. 4. Write clearly. 5. Check it over. 6. No translation. 7. Learning disabilities ?? 8. Code of Academic Integrity

17 Blog-Argentina My nephew is on a Fulbright Program in Argentina. He said I could share his blog so you can learn about Argentinian culture. http://inpursuitofponchos.blogspot.com/ 2010/08/andean-adventures.html


Descargar ppt "Buenos días 1.¿Preguntas sobre el curso? 2. Tu progreso 3. La matrícula 4. C1 la prueba, VT, conceptos 5. El examen 1 en conferencia."

Presentaciones similares


Anuncios Google