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COMERCIALIZACION JUAN ARRIETA O. Martes 13 de diciembre, 2005.

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Presentación del tema: "COMERCIALIZACION JUAN ARRIETA O. Martes 13 de diciembre, 2005."— Transcripción de la presentación:

1 COMERCIALIZACION JUAN ARRIETA O. Martes 13 de diciembre, 2005

2 IMPORTACIONES ALGODÓN - 2004 NºOrigin Nº Total Net Kg. Total US$ CFR Trans. 1 UNITED STAT 53923,969,51843,355,014 71.45% IMPORTACIONES DE MAIZ AMARILLO DURO – 2004 NºOrigin Nº Total Net Kg. Total US$ CFR Trans. 2 UNITED STAT 92230,214,50831,999,539 20.82% IMPORTACIONES DE ESTADOS UNIDOS IMPORTACIONES ARROZ - 2004 NºOrigin Nº Total Net Kg. Total US$ CFR Trans. 2UNITED STAT 11814,432,3095,539,505 18.11 % IMPORTACIONES DE SOYA - 2004 NºOriginNºTotal Net Kg.Total US$ CFR Trans. 4 UNITED STAT 12980,628,97937,262,108 11.60% IMPORTACIONES AZUCAR - 2004 NºOrigin Nº Total Net Kg. Total US$ CFR Trans. 6UNITED STAT 274,8405,645 0.01% IMPORTACIONES DE TRIGO - 2004 NºOriginNºTotal Net Kg.Total US$ CFR Trans. 1 UNITED STAT 1002855,717,884158,054,259 60.33% IMPORTACIONES DE LECHE - 2004 NºOrigin Nº Total Net Kg. Total US$ CFR Trans. 12UNITED STAT 26430,289989,906 2.13% IMPORTACIONES DE CEBADA - 2004 NºOrigin Nº Total Net Kg. Total US$ CFR Trans. 5 UNITED STAT 95,4195,309 0.03%

3 Fresh Produce Trends NORTH AMERICA

4 North America: fresh produce trends Changes in consumption Demographic changes Concentration in food retaiing Growing level of imports More government regulation Impact of food safety

5 GLOBAL GROCERY RETAILING

6 Top 10 Grocery Retailers (USD mn), 2004 (Retail Banner Salees, USD mn)

7 Top 10 Grocery Retailers (USD mn), 2009 (Retail Banner Salees, USD mn)

8 Channel Development for Key Grocery Formats, 2004 & 2009 (Retail Banner Sales USD mn)

9 To Sum up Wal-Mart leads the way accounting for 15% of retail banner sales, leadership that the giant: will expand to 17% by 2009 The Top 10 retailers in North America account for just over 40% of MGD in the region, while by 2009 will increase its share to 42% Local retailers in the region will intensify their sominanace in the years to come Hypermarkets and supercenters account for more than 50% of the sales, percentage that is bound to increase in the next years

10 CONSUMIDOR PRECIO CASH RICH TIME POOR… NO TIENEN TIEMPO!!! DISPONIBILIDAD ANUAL CONSUMO FUERA DEL HOGAR PROMOCIONES CAMBIOS GENERACIONALES INMIGRACION SANIDAD Y SEGURIDAD

11 TAREAS INSTITUCIONALIDAD ASOCIATIVIDAD EDUACION Y CAPACITACION PROMOCION TLC TLCs

12 Muchas Gracias JUAN ARRIETA O. Martes 13 de diciembre, 2005


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