La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CAPíTULO 2 A CONOCERNOS. Warm-Up Find the logical response for each. 1.Hola. ¿Còmo estàs? 2.¿Còmo te llamas? 3.¿De dònde eres? 4.Éste es Juan. 5.Nos vemos.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CAPíTULO 2 A CONOCERNOS. Warm-Up Find the logical response for each. 1.Hola. ¿Còmo estàs? 2.¿Còmo te llamas? 3.¿De dònde eres? 4.Éste es Juan. 5.Nos vemos."— Transcripción de la presentación:

1 CAPíTULO 2 A CONOCERNOS

2 Warm-Up Find the logical response for each. 1.Hola. ¿Còmo estàs? 2.¿Còmo te llamas? 3.¿De dònde eres? 4.Éste es Juan. 5.Nos vemos. a.Soy de Colombia. b.Encantado. c.Adiòs. d.Estoy bien,gracias. e.Me llamo Eduardo.

3 At the end of this lesson you will be able to…  Identify the objectives for this chapter  Identify and use the vocabulary for the first part of this chapter  Describe someone in Spanish using the new vocabulary

4 Capìtulo 2  Abren los libros de las paginas 42-43.  ¿Què ves en la foto?  ¿De dònde son estas personas?  ¿Què hora es?

5  The photo shows some young Puerto Rican students sitting outside the walls of El Morro.  El Morro was built by the Spanish Empire in 1589 to protect San Juan from a sea attack.  The term morro means promontory.

6 OBJETIVOS  In this chapter we will learn to… –Describe people –Ask someone’s age and birthday –Talk about what you and others like –Describe things  And we will use… –Ser with adjectives –Gender and adjective agreement –Questions –Nouns and definite articles –Gustar, ¿por què?, and porque –The preposition de

7 Vocabulario en Acciòn 1

8 Moreno(a) El muchacho es moreno.La muchacha es morena. El muchacho es moreno.La muchacha es morena. dark hair

9 Rubio(a) Juan es rubio.Carmen es rubia. Juan es rubio.Carmen es rubia.blonde

10 Pelirrojo(a) Jorge es pelirrojo. Angela es pelirroja. red-haired red-haired

11 Alto(a)/ Bajo(a) El jugador es muy alto. Thumblina es muy baja. tall/ short tall/ short

12 Intelectual/ inteligente Mi profesor es muy inteligente. Es un intelectual. Mi profesor es muy inteligente. Es un intelectual. intelligent/ intellectual

13 Serio(a)/ Tonto(a) Este cara es muy seria pero el muchacho es muy tonto. Este cara es muy seria pero el muchacho es muy tonto. serious/ silly

14 Romàntico(a) Este pelicula es muy romàntica. Este pelicula es muy romàntica. romantic romantic

15 Tìmido(a)/Extrovertido(a) La chica es muy timida.Las chicas son muy No se gusta la foto.extrovertidas. shy/ outgoing

16 Atlètico(a)/ perezoso(a) La jugadora es muyEl animal es muy atlètica.perezoso. athletic/ lazy

17 Bonito(a)/ Guapo(a) Las flores son muy El chico es muy bonitas. guapo. pretty/ handsome (good-looking)

18 Trabajador(a) La chica es una trabajadora. hard-working hard-working

19 Simpàtico(a)/ antipàtico(a) Casper es simpàtico.El oso es muy antipàtico. friendly/ unfriendly

20 Aburrido(a)/ activo(a) El bebe es muy aburrido.Los estudiantes son activos. boring/ active

21 Còmico(a) Los payasos son muy còmicos. Los payasos son muy còmicos.funny

22 Practica  Abren los libros de la pagina 46  Leen Una Nota Cultura y contestan.  Escribe 2-3 frases acerca de un estudiante en este clase usando el vocabulario nuevo.

23 Wrap-Up  Can you… –Identify the objectives for this chapter –Identify and use the vocabulary for the first part of this chapter –Describe someone in Spanish using the new vocabulary

24 Next Class  Practican las palabras de Vocabulario 1.

25 Day 2

26 Warm-Up Completan actividad 2, pg. 46.

27 At the end of the lesson you will be able to…  Use the vocabulary from the chapter correctly to describe someone in Spanish.  Ask someone’s age.  Ask someone’s birthday.

28 Escribe 2-3 frases acerca de un estudiante en este clase usando el vocabulario nuevo.

29 Los Numeros  30  40  50  60  70  80  90  100  Treinta  Cuarenta  Cincuenta  Sesenta  Setenta  Ochenta  Noventa  Cien (to)

30 ¡Exprèsate!  ¿Cuàntos años tienes? –Tengo ____________ años.  ¿Cuàndo es tu cumpleaños? –Mi cumpleaños es el _____ de _______.

31 ¿Quièn es? Actividad

32 Wrap-Up  Completan Cuaderno de Vocabulario y Gràmatica pg. 13

33 Next Class- We will continue our discussion of chapter 1 vocabulary.

34 Day 3

35 Warm-Up 1.Josè no es alto. Es _______. 2.Teodoro no es serio. Es ______. 3.Brenda es rubia. No es _______. 4.Angelica es muy intelectual. Es ______. A.Gracioso B.Bajo C.Morena D.Activa E.inteligente

36 At the end of the lesson you will be able to…  Use the vocabulary from the chapter correctly to describe someone in Spanish.  Ask someone’s age.  Ask someone’s birthday.

37 Miran La Tarea.

38 ¿Cuàndo es tu cumpleaños? ¿Cuàntos años tienes? Digame 3 frases acerca de tù.

39 Mira GramaVisiòn.

40 Wrap-Up  Completan la Prueba:Vocabulario 1.

41 Next Class- Ser with adjectives

42 Day 3 prt 2 Fog delay

43 Warm-Up Contesta en los frases completas. ¿Cuàndo es tu cumpleaños? ¿Cuàntos años tienes?

44 At the end of the lesson you will be able to…  Use the vocabulary from the chapter correctly to describe someone in Spanish.  Ask someone’s age.  Ask someone’s birthday.

45 Digame 3 frases acerca de tù.

46 Wrap-Up  Completan la Prueba:Vocabulario 1.

47 Next Class- Ser with adjectives

48 Day 4

49 Warm-Up Escribe en español. 1.Jose is tall. 2.You are blonde. 3.I am intelligent. 4.We are not lazy. 5.Pedro and Paco are silly. Jose es alto. Tù eres rubio. Yo soy inteligente. Nosotros no somos perezosos. Pedro y Paco son comicos.

50 At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.

51 Ser- to be soy somos soy somos eres sois es son yo yonosotros(as)tùvosotros(as) èlellos èlellos ella ellas ella ellas ustedustedes ustedustedes

52 Ser with Adjectives 1.Adjectives are words that describe people or things. - alto, bajo, rubia, morena 2.In Spanish, you don’t need the subject pronoun if you know who the subject is. - Juan es bajo.- Es bajo. ( es- singular form of Ser- box 3) 3.To say what someone is not like put no in front of the verb. - Juan no es alto.

53 Mira GramaVisiòn.

54 Wrap-Up  Completan actividad 7, pg. 48.  Next Class- continue with Ser and adjectives

55 Day 4 #2

56 Warm-Up Completan con el verbo SER. 1.Javier ___________ extrovertido. 2.Julia y Jaime no _______ atlèticos. 3.Yo _______ inteligente. 4.Nosotros __________ còmicos. 5.Tù _________ trabajador.

57 At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.  Formulate the adjectives to agree with the subject.

58 Completan actividad 8 pg. 49.

59 Gender and Adjective Agreement 1.Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders. -masculine (alto) or feminine (alta) -singular (alto/a) or plural (altos/as) 2.Adjectives describe nouns. They must match the gender of the noun or pronoun.

60 Masculine singular Feminine singular Masculine plural Feminine plural -o-os -a -as

61  An adjective that ends in an –e like (inteligente) has the same masculine and feminine forms. To make both of these plural just add an –s (inteligentes).  Adjectives that end in consonants do not add an –a unless they end in –or or are adjectives of nationality. ( trabajador- trabajadora) (intelectual) These are made plural by adding an –es (intelectuales)

62 Mira GramaVisiòn.

63 Completan actividad 12, pg. 51.

64 Wrap-Up  Completan Cuaderno de Vocabulario y Gràmatica pg. 16-17.  Next Class- Question formations

65 Day 5

66 Warm-Up Escribe una frase completa. 1.es / Elena/ atlètico 2.Juana / extrovertido / Carmen / son / y 3.Paco / gracioso / es 4.no / intelectual / somos / nosotros 5.Guillermo / tìmido / y / son / Almudena

67 At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.  Formulate the adjectives to agree with the subject.  Identify and use question words correctly.

68 ¿Preguntas? 1.To ask a question that can be answered si or no, just raise the pitch of you voice at the end of the question. The subject can go before or after the verb. -¿La profesora es simpàtica? 2.To answer yes just say sì then your response. -Sì, la profesora es simpàtica. 3.To answer no you say the word no twice in your response. Once to mean no and the other to mean not. -No, la profesora no es simpàtica.

69 ¿Preguntas?  Còmo  Cuàndo  Quièn  Quiènes  Què  De dònde  Cuàl  How or what  When  Who is  Who are  What  Where (from)  Which or what

70 1.¿Còmo es Paco? - What is Paco like? (How is Paco like?) 2.¿Cuàndo es tu cumpleaños? -When is your birthday? 3.¿Quièn es? - Who is he? 4.¿Quiènes son? - Who are they? 5.¿Què dìa es hoy? - What day is today? 6.¿De dònde eres? - Where are you from? 7.¿Cuàl es tu telèfono? What is your phone number? (Which is)

71  ¿Còmo estas?- How are you? (feelings)  ¿Còmo es?- How are you? (characteristics)

72 Mira GramaVisiòn. La Pregunta Song

73 Completan actividad 16, pg. 52. Leen La Nota Cultural, pg. 53.

74 Next Class- Review of all grammar concepts for this chapter

75 Day 6

76 Warm-Up Escribe una pregunta usando… 1.Què 2.Còmo 3.Cuàndo 4.Quièn 5.De dònde 6.Cùal

77 At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.  Formulate the adjectives to agree with the subject.  Identify and use question words correctly.

78 Ser

79 Masculine singular Feminine singular Masculine plural Feminine plural

80 Completan La Prueba Gramàtica 1.

81 Wrap-Up  Juegan Veinte Preguntas. 1. Sabes una persona en este escuela o una persona famosa. 2. La clase pregunta veinte preguntas a llamar tu persona.

82 Next Class- Vocabulario 2


Descargar ppt "CAPíTULO 2 A CONOCERNOS. Warm-Up Find the logical response for each. 1.Hola. ¿Còmo estàs? 2.¿Còmo te llamas? 3.¿De dònde eres? 4.Éste es Juan. 5.Nos vemos."

Presentaciones similares


Anuncios Google