La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?"— Transcripción de la presentación:

1 Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?

2 Vamos a resolver problemas más / y menos (multiplicado) por dividido por es cero/es uno son dos (any number greater than 1) es igual a (any number)

3 Resuelvan los problemas en español. 2 2 = 4 20 10 = 10 11 3 = 33 Dos más/y dos son cuatro. Dos más/y dos es igual a cuatro. Veinte menos diez son diez. Veinte menos diez es igual a diez. Once (multiplicado) por tres son treinta y tres. Once (multiplicado) por tres es igual a treinta y tres.

4 100 2 = 50 40 40 = 0 0 1 = 1 Cien dividido por dos son cincuenta. Cien dividido por dos es igual a cincuenta. Cuarenta menos cuarenta es cero. Cuarenta menos cuarenta es igual a cero. Cero más /y uno es uno. Cero más/y uno es igual a uno.

5 De antemano (Beforehand) Before we can start to talk about the quantity of people and things, we must learn the expressions: – Hay – No hay

6 Existence In a statement, the word “Hay” means: – There is – There are In a question the word “¿Hay?” means: – Is there? – Are there?

7 Non-existence In a statement, the phrase “No hay” means: – There is not/There isn’t – There are not/ There aren’t In a question the phrase “¿No hay?” means: – Isn’t there? /Is there not? – Aren’t there? / Are there not?

8 ¡OJO! In questions and in negative statements with “hay” we don’t use un/una before the noun unless we mean the number “one.” ¿Hay una computadora en la clase? Is there one computer in the class? Sí, hay una computadora. Yes, there is one computer. No, hay dos computadoras. No, there are two computers. ¿ Hay computadora en la clase? Is there a computer in the class? Sí, hay computadora en la clase. No, no hay computadora en la clase.

9 Questioning and answering about existence ¿Hay tarea? Is there homework? Sí, hay tarea. Yes, there is homework. No, no hay tarea. No, there is no homework. ¿ Hay chicos en la fotografía? Are there boys in the photograph? Sí, hay chicos en la fotografía. Yes, there are boys in the photograph. No, no hay chicos en la fotografía. No, there are no boys in the photograph.

10 Ask and answer in pairs… (en la escuela/en la clase) Are there students in the school? (Sí) Is there a computer in the class? (No) ¿ Hay estudiantes en la escuela? -Sí, hay estudiantes en la escuela. ¿ Hay computadora en la clase? No, no hay computadora en la clase.

11 To ask the quantity ¿Cuánto?/ ¿ Cuánta? = How much? ¿ Cuántos?/ ¿ Cuántas? = How many? The interrogative word to inquire about the quantity of people and things works as an adjective. It must agree with the noun being modified in gender (masculine/feminine) and number (singular/plural).

12 How much? ¿Cuánto + masculine singular noun + hay? ¿Cuánto dinero hay? How much money is there? ¿Cuánta + feminine singular noun + hay? ¿Cuánta tarea hay? How much homework is there?

13 How many? ¿Cuántos + masculine plural noun + hay? ¿ Cuántos chicos hay? How many boys are there? ¿ Cuántas + feminine plural noun + hay? ¿ Cuántas computadoras hay? How many computers are there?

14 Using numbers to answer “How many?” When someone asks the question “How many?” it calls for the use of numbers. When numbers are used as adjectives, they come before the noun.

15 Numbers from 0-100 do not change to agree with the noun, except for those ending in the number “one.” The word “uno” is not used as an adjective. The following numbers contain the number “one” and must agree in gender with the noun being modified. (1, 21, 31, 41, 51, 61, 71, 81, 91) If the noun being counted is masculine, uno becomes un. If the noun being counted is feminine, uno becomes una.

16 Por ejemplo…For example… 1 boyun chico 1 girl una chica 21 boysveinte y un chicos (veintiún) 21 girlsveinte y una chicas (veintiuna) 31 notebooks treinta y un cuadernos 31 thingstreinta y una cosas The numbers 41, 51, 61, 71, 81, 91 would all follow the same rule.

17 Ask how many and tell how many in pairs… 3 boys 2 girls 5 notebooks ¿Cuántos chicos hay? Hay tres chicos. ¿ Cuántas chicas hay? Hay dos chicas. ¿ Cuántos cuadernos hay? Hay cinco cuadernos.

18 41 men 31 women 12 students ¿Cuántos hombres hay? Hay cuarenta y un hombres. ¿Cuántas mujeres hay? Hay treinta y una mujeres. ¿Cuántos estudiantes hay? Hay doce estudiantes.

19 11 pencils 9 computers 65 passengers ¿Cuántos lápices hay? Hay once lápices. ¿Cuántas computadoras hay? Hay nueve computadoras. ¿Cuántos pasajeros hay? Hay sesenta y cinco pasajeros.


Descargar ppt "Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?"

Presentaciones similares


Anuncios Google