La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Using adjectives to describe people and things

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Using adjectives to describe people and things"— Transcripción de la presentación:

1 Using adjectives to describe people and things
Los Adjetivos Using adjectives to describe people and things

2 Exploring various types of adjectives and their uses:
Quantitative Adjectives: special “non-specific” adjectives that are used to describe the quantity of things we don’t or can’t count in terms of a specific number Mucho = a lot, much, many ¿Cuánto? = how much / how many

3 Gramática: Regla: like all adjs. (used to describe a noun) – these two adjs. agree in number & gender with the noun (go before the noun) Endings for adjectives: Mas. Fem. Sing.: o a Plural: os as

4 Ejemplos y usos: Mucho – a lot, much, many Ej: (tarea) Tengo mucha tarea. Ej: (dinero) Quiero mucho dinero. Ej: (estudiantes) Hay muchos estudiantes en esta clase. Ej: (plumas) Necesito muchas plumas para las clases.

5 Ejemplos y usos: ¿Cuánto? = how much / how many (*will only be used in question form to modify a noun) Ej: (papel) ¿Cuánto papel tienes? Ej: (lápices) ¿Cuántos lápices necesitas? Ej: (ropa) ¿Cuánta ropa quieres? Ej: (carpetas) ¿Cuántas carpetas hay en tu mochila?

6 Exceptions: *Mucho when used as an adverb (to describe a verb) it doesn’t change forms – remains masculine singular and goes after verb Ej: *used to ask & describe cost ¿Cuánto cuesta? Cuesta mucho. Ej: *used to state a lot with a verb (goes after verb to modify a lot) Me gusta mucho jugar deportes. Me gusta mucho la pizza. Tengo mucho que hacer esta noche.

7 Practicamos: I. Your Spanish pen pal has many questions about your school. Form a question with cuanto and answer with mucho; ask your partner to answer your question and record his/her answer: Carteles en la clase de espanol Tarea en la clase de ingles Televisores en el colegio Sillas en la cafeteria Libros en la biblioteca Papel en tu mochila Profesoras en la escuela

8 II. ¿Cuántas cosas tengo
II. ¿Cuántas cosas tengo? Patricia has just moved here and her new friend David wants to know more about her. Fill in their conversation with the correct forms of either cuánto or mucho.

9 Practicamos: Traduzcan las frases en espanol: We attend many classes every day. How much money do you receive for your birthday? I intend to go to many baseball games this summer. I like to watch television a lot. How many students prefer to play sports? Do you have much homework tonight?

10 ¿Cómo eres? Describing people & things
II. Descriptive Adjectives: These adjectives are used to find out (describe) what people & things are like. *They agree in number & gender with the noun & go after the noun *These adjectives are used with the verb SER to form a complete sentence

11 Ser - To Be (permanent) Yo soy Tú eres él, ella, Ud. es Nostros somos
ellos, ellas son Uds. I am You are He/she is/ you are We are They are You all are

12 Los adjetivos del aspecto físico:
alto # bajo gordo # delgado guapo/bonito# feo joven # viejo moreno # rubio calvo # peloso Tall # short Fat # thin Handsome/pretty # ugly Young # old Dark # blond Bald # hairy

13 Los adjetivos del aspecto moral y social:
Poor # rich Strong # weak Good # bad Smart/clever # dumb Active/athletic # lazy Fun/interesting # boring Funny # serious Nice # mean Pobre # rico Fuerte # debil Bueno # malo Inteligente/listo # estúpido Activo(atlético) # perezoso Divertido/interesante # aburrido Cómico # serio Simpático # antipático

14 Mas vocabulario: Difícil # fácil Difficult # easy
Paciente # impaciente Generoso # egoísta Grande # pequeño Artístico / Creativo Tímido # extrovertido Responsable Romántico Leal / honesto Difficult # easy Patient # impatient Generous # selfish Big # small Artistic / Creative Shy # outgoing Responsible Romantic Loyal / honest

15

16 Adjective Agreement: O OS A AS ES Gender Masculine Feminine
Adjective ending Singular Plural O/A O OS A AS E ES

17 Practicamos: Make the following adjectives agree with the noun and translate to English:
Ex: alumna / listo = la alumna lista Fotografía / feo Familia / simpático Cuarto / grande Chicos / guapo profesoras / inteligente Casas / lindo Amigos / divertido Tarea / aburrido

18 Identify each of the following persons using a descriptive adjective.

19 Key Ques. to describe yourself
¿Cómo eres? What are you like? Yo soy bajo, moreno, I am short, dark simpático y creativo haired, nice, and creative.

20 Describing Others/Things:
¿Cómo es tu compañero/a (él o ella)? What is your classmate like (he/she)? ¿Cómo es la clase de historia? Ej: Juan es alto y activo. Luisa es bonita, joven y inteligente. La clase de historia es difícil.

21 Describing more than 2+ persons/things:
¿Cómo son ellos? What are they like? ¿Cómo son los profesores? What are the teachers like? Ej: Pedro y Marta son buenos. Maria y Anita son rubias. Los profesores son divertidos y interesantes.

22 Practicamos: Write a complete sentence describing each thing or person below.
Ex: profesores/intelligent = Los profesores son inteligentes. Comida del restaurante / bad Matematicas / interesting Amigos / nice Libro en la clase de ingles/ boring Director / strict Colegio / big Mis hermanas / funny Homework / hard

23 Form a question asking what someone or something is like
Form a question asking what someone or something is like. Interview different classmates and record his/her answer in el/ella form. Use atleast 2 different adjs. in your answers: Ex: tu casa: ¿Cómo es tu casa? Mi casa es grande y cómoda. tu profesor / a de ingles tus amigos / as 3. tú tus clases tu madre la tarea de matematicas los partidos en la escuela

24 La clase de historia es aburrida. Texas es pequeño.
Practicamos: Al contrario! Your friend is talking but everything he says is wrong. Change each statement to the opposite of what your friend says: Ex: Fernando es moreno. No, no es moreno. Es rubio. 1. Mis clases son fáciles. La clase de historia es aburrida. Texas es pequeño. Las profesoras son antipáticas. Alberto es alto. Mis amigos son malos. Soy gorda. Ana es vieja. Somos pobres.

25 Directions: La carta de Claudia
Directions: La carta de Claudia. Claudia is writing a letter to her cousin Marisa, telling her about her new school and friends there. Complete her letter with the correct form of an appropriate adjective and use each adjective only once.

26 ¿Cómo eres? Yo soy delgado.

27 ¿Cómo eres? Yo soy rico.

28 ¿Cómo es Miguel? Miguel es viejo.

29 ¿Cómo es Ana? Ella es joven.

30 ¿Cómo es el libro? El libro es interesante y cómico.

31 ¿Cómo es la clase de ciencias?
La clase es aburrida.

32 ¿Cómo es la clase de español?
La clase es divertida porque hablamos mucho en español.

33 ¿Cómo son ellos? Son gordos.

34 ¿Cómo son las chicas? Ellas son feas y malas.


Descargar ppt "Using adjectives to describe people and things"

Presentaciones similares


Anuncios Google