La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

4/114/12 A- Write the following times in Spanish. 1.Its 1:30. 2.Its 4:10. 3.Its 6:40. B- Translate: 1.The food is spicy. 2.I would like hot soup please.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "4/114/12 A- Write the following times in Spanish. 1.Its 1:30. 2.Its 4:10. 3.Its 6:40. B- Translate: 1.The food is spicy. 2.I would like hot soup please."— Transcripción de la presentación:

1 4/114/12 A- Write the following times in Spanish. 1.Its 1:30. 2.Its 4:10. 3.Its 6:40. B- Translate: 1.The food is spicy. 2.I would like hot soup please. 3.I like salads, but I do not like dessert.

2 A- Answer in complete sentences. 1.¿Qué hora es? 2.¿A qué hora llegas a la escuela? 3.¿A qué hora miras la televisión? B- Traduzca. 1.How sweet! 2.How hot! 3.You went to the movie theater?

3 4/15 A- Answer: 1.When a and el are next to each in a sentence, what do you do? 2. When saying At 5, do you say A cinco or A las cinco? 3. ¿A qué hora trabajas en la tarea? B- Traduzca: 1.¿Me trae una bebida y una cuchara por favor? 2.Quisiera una ensalada con lechuga y tomate. 3. El restaurante sirve comida rica.

4 A- Answer in complete sentences: 1.¿Tú vas a muchos restaurantes? 2. Conjugate and define: Ir--> B- Conjugate and define: Pedir--> Servir-->

5 4/26 A- 1.What does ¿Dónde están las plumas? mean? 2. What is the difference between Dónde and Adónde? 3. What is the difference between Qué horaand A qué hora? B- 1.¿Adónde fuiste durante el fin de semana? (Use PLEAD)

6 4/27 A- Traduzca. 1.Ella siempre termina su tarea. 2.Nosotros compramos zapatos amarillos. 3.Me gusta descansar en las tardes. B- Traduzca. 1.I bring something to my teacher. 2.They serve a lot of coffee here. 3.No one orders spicy food in my family.

7 4/28 A- Traduzca. 1.Do you want to drink a pop? 2.I want to eat a snack. 3.I do not want a sandwich. B- Write the opposite. 1.Algo 2.Alguien 3.Ningún 4.También

8 4/29 A- Ustedes tienen 5 minutos para estudiar en SILENCIO. B- Change these to negatives. 1.Paula patina con alguien. 2.Ellos trabajan en algo. 3.Liliana tiene algunos sueteres.

9 5/2 ¡Feliz Mayo! A- Conjugate and define: 1.Tomar--> 2. Comprar--> B- Traduzca. 1.Set the table. 2.Put the fork to the left of the plate. 3.Put the cup in front of the spoon.

10 5/3 B- ¿Qué bebida pides cuando…? 1.Estás enfermo 2.Desayunas 3.Tienes sed 4.Comes en un restaurante 5.Tienes frío 6.Tienes calor 7.Estás con amigos Word Bank: Agua Café Té Refresco Chocolate caliente limonada

11 5/4 A- 1.What were the 2 main reasons Cinco de Mayo was an important date? 2. When is Mexico's independence day? B- 1.When ordering food today, how do you say "I would like"? (2 ways) 2. How do you say "please" and "thank you" in Spanish? (Hint: do that today!)

12 5/9 1. Yo uso los______ para comer. 2. Los ________ son para caminar. 3. Yo uso mis ______ para ver. 4. Para correr uso las ______. 5. Yo uso mi ______ para pensar y estudiar. 6. Yo uso la ______ para hablar. 7. Cuando escribo, yo uso mi _______. 8. Después de comer hay comida en mi ___. 9. Yo uso mis _______ para abrazar. 10. Mi _______ es para oler las flores.

13 5/10 A- Usa tus apuntos para traducir. 1.Usted cuida al pájaro. 2.Ellas andan en bicicleta. 3.Nosotros cenamos con nuestra familia. B- Traduzca. 1.Nos lavamos las manos. 2.Él se pone la ropa. 3.Me ducho en las noches. 4.Te maquillas todos los días.

14 5/12 A- Fill in the blank and translate. 1.Nosotros (escribir) _______ poesía. 2.Mis padres y yo (comer) ________ una torta. 3. Alicia y Paco (aprender) ________ español. 4. El señor Vargas (vender) ________ las revistas. B- Conjugate and define. 1. afeitarse2. Despertarse

15 A- Ask your partners aloud (no writing): 1.¿Tú comes en muchos restaurantes? 2.¿Tú ves amigos en los sábados? 3.¿Te gusta vivir en Oak Forest? 4.¿Te gusta aprender poesía? B. Ask your partner aloud (no writing): 1.¿Cuándo te acuestas? 2.¿A qué hora te despiertas? 3.¿Te duchas en las mañana o en las noches? 5/13

16 5/16 A- Conjugate and define: 1.Aprender--> 2. Recibir--> B- Traduzca: 1.I wake up at 5:50. 2.She showers in the night. 3.They fall asleep at 10: How would you describe a reflexive verb?

17 A- Traduzca: 1.I make dinner. 2.We learn to read in school. 3.I see friends at the park. B- Responden. 1.¿Haces tu cama todos los días? 2.¿Qué oyes en un parque? 3.¿Prefieres limpiar tu cuarto o lavar los platos? 5/17

18 5/18 A- 1.What two forms are different from each other in the er and ir forms? 2. What two verbs have irregular yo forms? What are the yo forms in those verbs? 3. ¿Qué haces tú en la escuela? B- 1.¿Usas el despertador en el verano? 2.¿Cuántos espejos hay en tu casa? 3.¿Con qué parte del cuerpo oyes?


Descargar ppt "4/114/12 A- Write the following times in Spanish. 1.Its 1:30. 2.Its 4:10. 3.Its 6:40. B- Translate: 1.The food is spicy. 2.I would like hot soup please."

Presentaciones similares


Anuncios Google