Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porTeresa Landin Modificado hace 10 años
2
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has a primetime sitcom at the moment 3.First Mexican actress to be nominated for an Academy Award for Best Actress 4.Mexican American male who fought for migrant laborers rights 5.First female Mexican American singer whose album achieved gold status.
3
Fecha de Hoy 1st hour: Lancea 3rd hour: Tyran 5th hour: Tim 6th hour: Khadijah 7th hour: Carlton 2
4
Objetivo TSWBAT define classroom vocabulary words. TSW compose mini in-class project as a group. 3
5
AGENDA Topic: Classroom Vocabulary & Hispanic American Project Continued Cinco Minutos: Guess the Hispanic American based on hints. Teacher Instruction: Slideshow with visual and written vocabulary words. Guided Practice: Label classroom items, create class set of vocabulary note cards, and make posters. Closure: Continue to detail instructions and expectations of Hispanic American project. 4
6
5 ¿Cuál es?
7
6 El profesor El escritorio El cuaderno La pizarra El libro La puerta
8
7 El papel El lápiz La basura La ventana La regla El reloj
9
8 El mapa El periódico El estudiante La silla El sacapuntas El borrador
10
Los sustantivos: Noun: person, place, thing, idea En español, nouns have gender Sustantivos masculinos / Sustantivos femeninos Noun: person, place, thing, idea En español, nouns have gender Sustantivos masculinos / Sustantivos femeninos 9
11
Cinco minutos Translate the sentences: 1. El gato come el pescado. 2. Yo quiero comer el pescado en la mesa. 3. El muchacho quiere el sacapuntas para su lápiz. 4. La profesora tiene la regla en su escritorio. 5. El cuaderno y la tiza están en la mesa. 6. El gato agarra el pescado. 10
12
Objetivo 11 TSW apply classroom vocabulary words.
13
Agenda 12 Topic: Classroom Vocabulary Cinco Minutos: Translate the sentences Teacher Instruction : Interactive slideshow to continue teaching classroom vocabulary. Guided Practice: Vocab Roll dice game Closure: Q & A Home Learning: workbook pp. 35 & 36
14
Fecha de hoy 13 Hoy es martes, el veintinueve de septiembre de dos mil nueve Today is Tuesday, the 29th of September of 2009.
15
14 Sustantivos masculinos: usually end in - o usually end in - o used with definite article el (the) used with definite article el (the) usually end in - o usually end in - o used with definite article el (the) used with definite article el (the) El chicoEl bolígrafoEl cuaderno Sustantivos femeninos: may end in - a, - ción, may end in - a, - ción, - sión, - dad used with definite article la (the) used with definite article la (the) may end in - a, - ción, may end in - a, - ción, - sión, - dad used with definite article la (the) used with definite article la (the) La chicaLa acciónLa televisiónLa posibilidad
16
15 Exceptions to the rule…: The gender of some words must be learned because they dont follow the patterns for masculino or femenino: The gender of some words must be learned because they dont follow the patterns for masculino or femenino: Masculinos: El día El mapa El reloj El lápiz El pupitre El sacapuntas Femeninos: La tarde La noche La clase La pared #1#1
17
16 Exceptions to the rule…: Some nouns referring to people only have one form. The gender is determined by the article used: Some nouns referring to people only have one form. The gender is determined by the article used: Masculino: El estudiante El dentista El artista Femenino: La estudiante La dentista La artista #2#2
18
17 Los Sustantivos Plurales: el los la las Nouns ending in a vowel add -s el chico los chicos la silla las sillas Nouns ending in a consonant add -es el papel los papeles el reloj los relojes#1#1
19
18 Los Sustantivos Plurales: el los la las Nouns ending in a -z change to -c, add -es el lápiz los lápices#2#2 Add or remove an accent mark in the plural: el examen los exámenes la nación las naciones
20
19 Los Sustantivos Plurales: el los la las When referring to males and females as a single group, or to masculine and femenine objects together, always use the masculine plural: When referring to males and females as a single group, or to masculine and femenine objects together, always use the masculine plural: the boys the boys and girls #3#3 los chicos the boy students the boy and girl students los estudiantes
21
20 Los Artículos…: 1. Definidos: el la los las the 1. Indefinidos: un una unos unas a / an
22
¿Qué es esto? 21 (artículos definidos) Es ______________. el mapa
23
22 (artículos definidos) el sacapuntas Es ______________.
24
23 (artículos definidos) el borrador Es ______________.
25
24 (artículos definidos) la ventana Es ______________.
26
25 (artículos definidos) la regla Es ______________.
27
26 (artículos definidos) el reloj Es ______________.
28
Un lápiz
29
Una puerta
30
Un bolígrafo
31
Una Ventana
32
Una mochila
33
Una silla
34
Un sacapuntas
35
Una pizarra
36
Una regla
37
Un borrador
38
Un cuaderno
39
Un profesor
40
Un libro
41
Un estuche
42
Una mesa
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.