La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Unidad 2, Lección 1 ¡Vamos a la escuela!: Somos estudiantes.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Unidad 2, Lección 1 ¡Vamos a la escuela!: Somos estudiantes."— Transcripción de la presentación:

1 Unidad 2, Lección 1 ¡Vamos a la escuela!: Somos estudiantes

2 Listen to Pablo describe his schedule. Write down the classes he is taking and the time of day (morning or afternoon) of each class Math class 7 Spanish 1:30 Art 11:50 English 10:15 History 12:30 Science 8:10

3 Telling Time ~Use ____________________ to say it is one oclock ~Use ____________________ for any other time Ej. ~Use ____________________ for the number of minutes after the hour (up to ______) ~Use ___________________ for the number of minutes before the hour. ~To say what _________________________, use _____ Es la una. Son las… Son las dos de la tarde. y + minutes 30 menos + minutes time something happens a la(s)

4 Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each sentence with the appropriate time. El jueves Claudia tiene que llegar a la escuela ____________________. (10:15) Son ________________________. (8:20) A Pablo le gusta hacer la tarea ______________________ de la noche. (7:00) a las diez y cuarto. ocho y veinte a las siete

5 The verb TENER

6 ¡Repasemos! Whats an infinitive verb?? The infinitive is just the beginning…Lets connect with ENGLISH! ___________________ is changing the forms of a verb to indicate _______________________. For example, the English verb to have is conjugated as ____________________________________. Claudia has a computer Claudia tiene una computadora Are there infinitives here? What about conjugated verbs? The dictionary form. Ends in –AR, -ER, -IR. Usually means to ……. Conjugation/Conjugating Who/What is doing the action/being I have; you have; he has; she has; you all have… No infinitives Tener to Claudia!

7 In order to talk about what we have, we have to use the verb ____________ ¡Conjuguemos! (Lets conjugate!) tener - _____________________ yonosotros túvosotros usted/ él/ella ustedes/ ellos(as) TENER TO HAVE TENGO TIENES TIENE TENEMOS TENÉIS TIENEN TENEMOS can mean three things: 1.We have 2.We do have 3.We are having

8 Traduzcan al español. We have class on Monday. Do you have a bike? Nosotros tenemos la clase el lunes. ¿Tienes tú una bici?

9 There is a phrase to use when talking about what someone ___________________ - __________ QUE (INF.) Ej. I have to study = Miguel has to read a book = has to do something TENER (conjugated) Yo tengo que estudiar. Miguele tiene que leer un libro.

10 1._____________________ 2._____________________ 3._____________________ 4._____________________ 5._____________________ 6._____________________ Yo tengo la clase de las matemáticas. Nosotros tenemos que leer. Claudia y Pablo tienen la clase de las ciencias. Tú tienes la clase del arte. Claudia tiene la clase de la historia. Ustedes tienen la clase del español.

11 Escucha la descripción de lo que Pablo y sus amigos tienen que hacer. Luego escribe oraciones para indicar qué hora es y quién tiene que hacer. (CD2,TR4) estudiar ________________________________________ usar la computadora ________________________________________ hacer la tarea ________________________________________ tocar la guitarra ________________________________________ trabajar ________________________________________ leer un libro ________________________________________ Claudia has to study. Pablo has to use the computer. Pepe has to do homework. Laura and Diana have to play the guitar. Carlos has to work. Manuel and Pablo have to read.

12 The expressions of frequency _______________________ and _______________________ are usually placed ___________________ the verb. Antonio siempre toma apuntes. ____________________________________ Rafael nunca llega a clase tarde. ____________________________________ _______________ is usually placed ______________ the verb. Raquel estudia mucho. ____________________________________ ____________________, _______________________, and __________________________ are usually placed at _____________________ or _______________________ of the sentence. Todos los días Jaime trabaja. ____________________________________ Jaime trabaja todos los días. siempre nuncabefore Antonio always takes notes. Rafael never arrives to class early. mucho after Raquel studies a lot. todos los díasmuchas veces beginning end Everyday Jaime works. Jaime works everyday. de vez en cuando

13 Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Answer each question with the word(s) in parentheses. 1.¿Tiene que preparer la comida Juan? (nunca) 2.¿Cuándo tenemos la clase de ingles? (todos los días) Juan nunca tiene que preparar la comida. Tenemos la clase de inglés todos los días

14 Present Tense of –ar Verbs

15 ENGLISH GRAMMAR CONNECTION: A _________________________ is the form of the verb that shows ________________ an action is happening. The ______________________ shows that an action is happening ______________. The present tense in Spanish can be expressed in ___________ different ways: 1) 2) 3) verb tense when present tense now three ESTUDIAMOS we study we do study we are studying

16 To _____________________ -AR verbs, we do two things: 1.________________________ the –AR 2. add the appropriate ______________________ Endings for –AR verbs YONOSOTROS TÚVOSOTROS USTED/ ÉL/ELLA USTEDES/ ELLOS/ELLAS conjugate drop ending -o -as -a -amos -áis -an

17 hablar -_____________________ YONOSOTROS TÚVOSOTROS USTED/ ÉL/ELLA USTEDES/ ELLOS/ELLAS To talk hablo hablas habla hablamos habláis hablan

18 **When conjugating present tense verbs, we usually get the _________ following translations: Yo hablo three I talk I do talk I am talking

19 A. Pablo, Claudia y sus amigos son Buenos estudiantes. Explica si siempre nunca hacen lo siguiente. 1. yo/escuchar en clase ________________________________________ 2. Pablo/tomar apuntes ________________________________________ 3. nosotros/sacar malas notas ________________________________________ 4. Claudia y Pablo/estudiar ________________________________________ 5. tú/contestar preguntas ________________________________________ Yo siempre escucho en clase. Pablo siempre toma apuntes. Nosotros nunca sacamos malas notas. Claudia y Pablo siempre estudian. Tú contestas preguntas.

20 B. A Sandra le gusta pasar un rato con los amigos. Completa el párrafo con la forma correcta del verbo apropriado. Nosotros _________________ en bicicleta después de las clases. Amy y Rosa _____________________ deportes y yo ___________________ la guitarra. A mi amigo Eduardo no le gusta descansar. Él _____________ inglés o ___________________ para la clase de arte. Es muy artístico. Si llueve, nosotros ________________ música en un café o __________________ un DVD. ¿Dónde ________________ tú un rato con los amigos? montamos practican toco estudia dibuja escuchamos alquilamos pasas

21 Pronunciación – La letra ch In Spanish, the ch sounds like the ch of the English word chip. Listen and repeat. chache chi chochu muchanochechico dieciochochurro Muchas chicas escuchan música de Pancho Sánchez.

22 Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each sentence with the correct form of the verb in parentheses. 1. Nosotros ___________________ la computadora mucho. (usar) 2. Yo _____________________ la comida de vez en cuando. (preparar) 3. Los chicos _______________________ en la clase de arte. (dibjuar) 4. ¿__________________ tú sacar una buena nota? (necesitar) usamos preparo dibujan Necesitas


Descargar ppt "Unidad 2, Lección 1 ¡Vamos a la escuela!: Somos estudiantes."

Presentaciones similares


Anuncios Google