La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Los Estándardes Nacionales Dra. Cherice Montgomery.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Los Estándardes Nacionales Dra. Cherice Montgomery."— Transcripción de la presentación:

1 Los Estándardes Nacionales Dra. Cherice Montgomery

2 Consideraciones El cerebroEl contexto para la comunicaciónEl desarrollo natural de los estudiantes

3 ¿Qué son los estándardes nacionales? The student communicates competently in languages other than English. The student gains knowledge and understanding of target language cultures. The student makes connections to other disciplines and to authentic sources through knowledge of a foreign language. The student develops insight into the nature of language and culture. The student participates in multilingual communities at home and around the world.

4 How are standards useful to us? Communities Cultures Connections Comparisons Communication Like the food pyramid, the National Standards offer guidance Ensure a balanced diet of instruction that leads to healthy language use

5 ¿Cómo influyen los estándardes nacionales en el currículo? Animan una variedad de comidas No exigen un menú específico de comidas que los estudiantes comerán

6 ¿Cómo influyen los estándardes nacionales en los profesores? No determinan la manera de preparar la comida (material) ni la manera de presentarla (la metodología)

7 ¿Cómo influyen los estándardes nacionales en los estudiantes? Like nutrition guidelines, Performance Guidelines outline recommendations for student performance in each category

8 ¿A cuál extento son sus lecciones balanceadas? Usa los estándardes nacionales para hacerlas más saludables Photo: Benjamin Siegel

9 Puesta en común

10 Comunicación Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics Standard 1.3: Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics.

11 Modos de Comunicación Interpersonal Communication – Face-to-face conversation; telephone conversation; written messages and other correspondence – Two-way ; interactive; clarification of meaning is possible – Speaking, listening, reading, and writing skills Interpretive Communication – Listening to a news broadcast; reading a novel; viewing a film – Receptive communication; clarification of meaning is generally not possible; creator of communication is absent Presentational Communication – Giving a speech or oral report; preparing a paper or story; producing a newscast – Formal, one-way communication to an audience of listeners or readers, clarification of meaning is generally not possible – Speaking or writing skills

12 Standard 2.1: Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied Standard 2.2: Students demonstrate an understanding of the relationship between the products and perspectives of the culture studied Gain Knowledge and Understanding of Other Cultures

13 Los Estados Unidos Prácticas: ¿Cómo?Productos: ¿Qué? Perspectivas: ¿Por qué?

14 Los países hispanohablantes Perspectivas: ¿Por qué? Productos: ¿Qué?Prácticas: ¿Cómo?

15 Comunicación interpersonal

16 ¿De dónde eres?

17 ¿Adónde vas?

18 Voy a la _____________. O Voy al _______________.

19 ¿Adónde vas? ¿Adónde van tus compañeros de clase? 1) 2) 3) María 4) 5) 6) Dibuja un símbolo que represente el objeto de tu compañero/a. ¿Adónde vas? ¿Cómo te llamas?

20 In other words, the selection of a material or activity is also the selection of an array of forces that will influence how students will be challenged to think.... The curriculum is a mind-altering device (Eisner, 2002, pp. 13, 72). El poder de representación

21 Puesta en común

22 Comunicación interpretativa

23 Cuadro de comprensión auditiva My name is… I am going to… Habib Kalila Rashida Idea adaptada de Barbara Snyder

24 Hear/Circle

25 Se llama Diego Velásquez.

26 Puesta en común

27 Circunlocución cultural Palabras que yo describí en español Palabras que yo adiviné 1) brownie 1) 2) marshmallows 2) 3) doggie bag 3) 4) Beanie Baby 4) A : Explica en español los conceptos de la primera columna a tu compañero/a. En la segunda columna, escribe en inglés (o dibuja) las palabras que tu compañero/a te explica.

28 Circunlocución cultural Palabras que yo describí en español Palabras que yo adiviné 1) locker 1) 2) cheerleading 2) 3) gypping (skipping class) 3) 4) being grounded 4) B : Explica en español los conceptos de la primera columna a tu compañero/a. En la segunda columna, escribe en inglés (o dibuja) las palabras que tu compañero/a te explica.

29 Connect with Other Disciplines and Acquire Information Standard 3.1: Students reinforce and further their knowledge of other disciplines through the foreign language Standard 3.2: Students acquire information and recognize the distinctive viewpoints that are only available through the foreign language and its cultures Conexiones

30 Idea de ACTFL Simulación

31 Develop Insight into the Nature of Language and Culture Standard 4.1: Students demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own Standard 4.2: Students demonstrate understanding of the concept of culture through comparisons of the cultures studied and their own. Comparaciones

32 La vida escolar Photo: Ben Kaye-Skinner Photo: Egzi Platin

33 Puesta en común

34 Presentacional Comunicación 5.2 Students show evidence of becoming life-long learners by using the language for personal enjoyment and enrichment. 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting. Comunidades

35 El poder del entendimiento In the absence of our clear intention, our willingness to consciously change the settings of the world we are creating, the default culture is decisive (Block, 2003, p. 143).


Descargar ppt "Los Estándardes Nacionales Dra. Cherice Montgomery."

Presentaciones similares


Anuncios Google