Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Rosario Tebar Lucero Modificado hace 7 años
1
Nov. 3- Nov. 7 Spanissh 2
2
Para Empezar- 3 de noviembre
3
Gallery Walk Walk around and observe 3 memory plates. In your spiral write down what you learned about each person being honored in each plate. 1. -Name of the person/pet 2. -Things that person liked 3. -Impression of the plate
4
Día de los Muertos Quiz Complete the small quiz on your own.
5
Para Empezar- 4 de noviembre
7
la entrada la ganga el letrero la liquidación, pl. las liquidaciones el mercado la salida to talk about shopping entrance bargain sign sale market exit
8
claro, -a de sólo un color oscuro, -a pastel vivo, -a to talk about colors light solid-colored dark pastel bright
9
¿De qué está hecho, -a? Está hecho, -a de... algodón cuero lana seda tela sintética to describe what clothing is made of What is it made of ? It is made of... cotton leather wool silk synthetic fabric
10
alto, -a bajo, -a la caja el cajero, la cajera el cheque (personal) el cheque de viajero el cupón de regalo, pl. los cupones de regalo to discuss paying for purchases high low cash register cashier (personal) check traveler’s check gift certificate
11
en efectivo gastar el precio tan + adjective la tarjeta de crédito to discuss paying for purchases cash to spend price so credit card
12
apretado, -a escoger estar de moda el estilo exagerado, -a flojo, -a la marca mediano, -a el número probarse (o ue) la talla to discuss clothing purchases tight to choose to be in fashion style outrageous loose brand medium shoe size to try on size
13
anunciar encontrar (o ue) en realidad me / te importa(n) inmediatamente me parece que ¿Qué te parece? recientemente other useful words and expressions to announce to find really it matters (it’s important) / they matter to me / to you immediately it seems to me that What do you think? / How does it seem to you? recently
15
—Mira, Lupita. Aquellas blusas tienen un descuento del 50 por ciento. ¡Me encanta ir de compras cuando hay una liquidación! —¡Es una ganga! Pero no me gustan los colores tan vivos. —¡No importa! Están de moda. Con precios tan bajos, voy a probarme dos o tres. —Y mira aquellos bolsos en la mesa. El letrero anuncia un descuento del 70 por ciento. ¡Vamos!
16
—¿Por qué siempre pagas en efectivo? —Porque no me gusta usar ni mi tarjeta de crédito ni un cheque personal. —Yo estoy contenta. No gasté mucho. Con esta liquidación los precios no están muy altos. Compré esta blusa pero, ¿no piensas que es un poco exagerada? ¿Qué te parece? — Me parece muy bien.Y pagaste muy poco por todas las blusas.
18
—Es una buena marca. Y encontré mi talla, mediana. — En realidad, no necesito estos bolsos. Pero me gusta el estilo y no cuestan mucho. —Tienes razón.Y pueden ser regalos para tus amigas. Vamos a la caja para pagar.
19
To recognize vocabulary: 1- Create a word search using 20 of the vocabulary words in this chapter. Remember that your words may go backwards, diagonally, across, etc. 2-Have one person in the class solve your word search. (after solving the word search classify as easy, medium, or hard)
20
Practice Practice vocabulary words. You will get a dictado this Friday that will focus on the appropriate spelling of the words.
21
HW: pg. 107 exercise 6
22
Para Empezar- 5 de noviembre
23
Write a sentence for each word
24
Para Empezar- 6 de noviembre
25
Vocabulary
30
Workbook: CORE PRACTICE Vocabulario Esencial: Pgs. 40- 43
31
Para Empezar- 7 de noviembre
32
Finish CORE PRACTICE Workbook pgs. 40-43 Dictado on MONDAY!!!
33
Using Vocabulary in Action You were hired to create a flyer for a store that is foreclosing. Your goal is to create a flyer that depicts articles of clothing, shoes, accessories being sold at incredible prices. 1. You must make sure items are properly (drawn)shown. 2. Before and after sale price is clearly written in Spanish. 3. Product materials are appropriately displayed. Ex. Sueter hecho de algodón.
34
Para Empezar- 10 de noviembre
35
To talk about actions that were completed in the past, use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular verb, add the preterite endings to the stem of the verb. Preterite of regular verbs
36
Using the preterite
37
Verbs that end in -car, -gar, and -zar have a spelling change in the yo form of the preterite. buscar c qu yo busqué pagar g gu yo pagué almorzar z c yo almorcé ¿Pagaste mucho por tu suéter nuevo? No, no pagué mucho. Lo encontré en una liquidación. Preterite of regular verbs
38
Write 1 if it’s in the present or 2 it its in the past
44
To point out something or someone that is far from both you and the person you are speaking to, you use a form of aquel, which means “ that one over there. ” Here ’ s a chart that compares the three demonstrative adjectives and their meanings. Demonstrative adjectives
46
Actividades.
47
All demonstrative adjectives come before the noun and agree with the noun in gender (masculine or feminine) and number (singular or plural). Demonstrative adjectives
48
When you are comparing two similar things, you can avoid repetition by dropping the noun and using an article with an adjective: ¿Cuál prefieres, la sudadera apretada o la floja? Which do you prefer, the tight sweatshirt or the loose one? Prefiero la floja. I prefer the loose one. Using adjectives as nouns
49
You can also do this with expressions that use de: ¿Compraste una chaqueta de lana o una de cuero? Did you buy a wool jacket or a leather one? ¿Prefieres el abrigo de Paco o el de Juan? Do you prefer Paco ’ s coat or Juan ’ s? Using adjectives as nouns
50
Activities
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.