La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

By the end of the lesson… You will know how to make arrangements to go out. You will be able to ask questions in Spanish. You will have played running.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "By the end of the lesson… You will know how to make arrangements to go out. You will be able to ask questions in Spanish. You will have played running."— Transcripción de la presentación:

1

2 By the end of the lesson… You will know how to make arrangements to go out. You will be able to ask questions in Spanish. You will have played running dictation. You will have completed a dialogue and learnt it by heart. Learning Outcomes

3 palomitas perrito caliente helado caramelos ¿Quieres ir al Cine? Learning Objectives To be able to make arrangements to go out

4 Los Tres Mosqueteros El Origen del Planeta de Los Simios Piratas del Caribe: En Mareas Misteriosas: Infiltrados en Clase Los Vengadores Noche Loca Son Como Niños

5 Vocabulary Test In the back of your books, translate the following places in a town. You have 4 minutes… 1. el supermercado 2. la piscina 3. la catedral 4. la plaza de toros 5. la discoteca 6. el museo 7. el cine 8. el bar 9. el parque 10. la bolera 11. la estación 12. el parque temático the supermarket the swimming pool the cathedral the bull ring the disco / club the museum the cinema the bar the park the bowling alley the station the theme park

6 Asking Questions ¿Quieres ir…? There are lots of ways to ask someone if they want to do something. If you are talking to a friend you use…

7 Asking Questions ¿Quieres ir…? a la boleraal cine How do we know whether to use ‘a la’ or ‘al’?

8 Asking Questions a la…al… Have a go at writing some questions to ask someone if they want / would like to go to the following places: 1.el museo5. el parque temático 2.la playa6. el cine 3.el supermercado7. la bolera 4.la piscina8. el bar ¿Quieres ir…?

9 Asking Questions Now let’s look at some other questions you might need to know when making arrangements… ¿Cuándo? When? el sábado = on Saturday el domingo = on Sunday Can you remember the other days of the week? What are they?

10 Asking Questions Have a go at writing some questions to ask someone if they want / would like to go to the following places on these days: 1.Do you want to go to the museum on Wednesday 2.Do you want to go the beach on Sunday 3.Do you want to go to the supermarket on Tuesday 4.Do you want to go to the pool on Saturday 5.Do you want to go the theme park on Friday

11 Asking Questions Now let’s look at some other questions you might need to know when making arrangements… ¿A qué hora? What time? a las ocho = at 8 a las cinco y media = at 5:30 a las tres y cuarto = at 3:15 a las siete menos cuarto = 6:45

12 2:308:156:20 8:45 9:552:35 123 456 las nueve menos cuarto las diez menos cinco las tres menos veinticinco las dos y medialas ocho y cuarto las seis y veinte ¿ A Qué Hora?

13 Asking Questions Have a go at writing some questions to ask someone if they want / would like to go to the following places on these days: 1.Do you want to go to the museum on Wednesday at 8:30? 2.Do you want to go the beach on Sunday at 6:15? 3.Do you want to go to the supermarket on Tuesday at 4:00? 4.Do you want to go to the pool on Saturday at 7:45? 5.Do you want to go the theme park on Friday at 1:25?

14 AMonday 5:00pm ¿Quieres ir al parque tematico el lunes a las cinco?

15 AB DC Saturday 8:00pm Friday 9:00pm Wednesday 6:00pm Sunday 5:00pm ¿Quieres ir a la discoteca el sabado a las ocho? ¿Quieres ir al bar el viernes a las nueve? ¿Quieres ir al cine el miercoles a las seis? ¿Quieres ir al concierto el domingo a las cinco?

16 Asking Questions Now let’s look at some other questions you might need to know when making arrangements… ¿Dónde quedamos? Where shall we meet? en la estación = at the station en la bolera = at the bowling alley Can you think of other places to meet?

17 Nombre¿Donde? ¿A que hora? ¿Donde quedan? Javier y Felipe Santiago y Elena Raul y Monica Alejandra y Marta 1 2 3 4 Escuchar 2b p79. Escucha y Rellena el cuadro. club de jovenes a las cinco y media (5:30) en el bar la pista de hielo a las nueve (9:00) en la casa de Santiago parque de atracciones a las siete y media (7:30) en la plaza de toros a la bolera a las seis (6:00) (6:00) en la estación

18 Putting it into practice.. Let’s see how much you can remember…in your groups: 1.Ask your friend if they want to go to the bowling alley. 2. Ask when. 3. Say on Thursday. 4. Ask where to meet and at what time. 5. Say at the park. ¿quieres ir a la bolera? ¿cuándo quieres ir? el jueves ¿dónde quedamos y a qué hora? en el parque.

19 Let’s see how much you can remember…in your groups: 1.Ask your friend if they want to go to the Lady Gaga concert. 2. Ask when they want to go. 3. Say on Sunday. 4. Ask where to meet and at what time. 5. Say at Plaza Senayan. ¿Quieres ir al concierto de Lady Gaga? ¿Cuándo quieres ir? El domingo ¿dónde quedamos y a qué hora? en Plaza Senayan.

20 Putting it into practice.. We are now going to play RUNNING DICTATION: Each group member must take it in turns to go outside and remember as much of the dialogue as possible. Your team mate will write it down on a slip of paper You will then have to re-arrange the conversation so that it follows a logical order It is up to you how you share the parts out but everyone MUST HAVE AN EQUAL PART…

21 Performance You will now perform your dialogue to the rest of the group who will assess how well you have done SUCCESS CRITERIA 1. Correct pronunciation and intonation. 2. Everybody has an equal part and goes in order. 3. Speak clearly.

22 ¿Cómo mandar un SMS en español? a2 ¿Estás bien? saludos adiós hasta luego besos por favor hl xfa tas OK? salu2 bs

23 ¿Cómo mandar un SMS en español? ‘e’, ‘es’ and ‘d’ disappear between vowels between vowels estoy  toy espera  pera todo  too ‘c’ and ‘q’  ‘k’ ‘ch’  ‘x’ quiero → kiero quién → kien escucha → kuxa “initialling” tkm  te quiero mucho (I love you) tki  tengo que ir (I have to go) nph  no puedo hablar (I can’t talk) npn  no pasa nada (it doesn’t matter) numbers and symbols x = por + = mas – = menos saludos → salu2 besitos → b7s porque → xq “phonetic spanish” jelou, japibirsdei, sorri, plis.

24 Lee los mensajes y completa las palabras que faltan

25 Vocabulary Test In the back of your books, translate the following places in a town. You have 4 minutes… 1. el supermercado 2. la piscina 3. el catedral 4. la plaza de toros 5. la discoteca 6. el museo 7. el cine 8. el bar 9. el parque 10. la bolera 11. la estación 12. el parque temático

26 Nombre¿Donde? ¿A que hora? ¿Donde quedan? Javier y Felipe Santiago y Elena Raul y Monica Alejandra y Marta 1 2 3 4 Escuchar 2b p79. Escucha y Rellena el cuadro.

27 Lee este dialogo CUATRO veces con tu compañero/a ¿Hola, dígame? ¿Adonde quieres ir? Pues, prefiero ir al parque acuático A las once de la mañana Hola Pablo. Soy Marisol. ¿Quieres salir conmigo el domingo? No sé, al parque acuático o a la playa Bueno, ¿ a qué hora? ¿ Donde quedamos? Enfrente del centro comercial Vale

28 subrayados Haz otro dialogo cambiando los detalles subrayados ¿Hola, dígame? ¿Adonde quieres ir? Pues, prefiero ir al parque acuático A las once de la mañana Hola Pablo. Soy Marisol. ¿Quieres salir conmigo el domingo? No sé, al parque acuático o a la playa Bueno, ¿ a qué hora? ¿ Donde quedamos? Enfrente del centro comercial Vale


Descargar ppt "By the end of the lesson… You will know how to make arrangements to go out. You will be able to ask questions in Spanish. You will have played running."

Presentaciones similares


Anuncios Google