La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

OBJETIVOS: To expression possession in Spanish. CAMPANAZO: What was the highlight of your break? What was the low point of your break? What did you do.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "OBJETIVOS: To expression possession in Spanish. CAMPANAZO: What was the highlight of your break? What was the low point of your break? What did you do."— Transcripción de la presentación:

1 OBJETIVOS: To expression possession in Spanish. CAMPANAZO: What was the highlight of your break? What was the low point of your break? What did you do for Thanksgiving?

2 EXPRESSING POSSESION IN SPANISH Ellies class The class of Ellie Her class

3 POSSESSIVE ADJECTIVES YO My NOSOTROS Our TÚ Your VOSOTROS Your / You guys ÉL / ELLA / USTED His/Her ELLOS / ELLAS / USTEDES Their Mi Possessive adjectives tell you who owns something or describe a relationship between people and things. When we own something SINGULAR, we use the following possessive pronouns IN FRONT of the possession (the noun). Tu Su Vuestro(a) Nuestro(a) Su

4 POSSESSIVE PRONOUNS Fill in the blanks with the correct possessive pronoun (the owner is in parenthesis) and then translate to English. _______ abuelo (yo) _____________________ _______ escuela (Phoenix) _____________________ _______ vestido (ella) _____________________ _______ sombrero (tú) _____________________ _______ prima (nosotros) _____________________ Mi My grandpa SuHis school Su Her dress Tu Your hat Nuestra Our cousin

5 POSSESSIVE PRONOUNS YO My NOSOTROS Our TÚ Your VOSOTROS Your / You guys ÉL / ELLA / USTED His/Her ELLOS / ELLAS / USTEDES Their Mis When we own something PLURAL, we use the following possessive pronouns IN FRONT of the possession (the noun). Tus Sus Vuestros(as) Nuestros(as) Sus

6 POSSESSIVE PRONOUNS Fill in the blanks with the correct possessive pronoun (the owner is in parenthesis) and then translate to English. *NOTE: The possessions are PLURAL _______ abuelos (yo) _____________________ _______ escuelas (Phoenix) _____________________ _______ vestidos (ella) _____________________ _______ sombreros (tú)_____________________ _______ primas (nosotros) _____________________ Mis My grandparents SusHis schools SusHer dresses Tus Your hats Nuestras Our cousins

7 ¿Qué sabemos? MY FRIENDS Mis amigos

8 ¿Qué sabemos? YOUR FATHER Tu padre

9 ¿Qué sabemos? HER PANTS Sus pantelones

10 ¿Qué sabemos? HIS SHOES Sus zapatos

11 ¿Qué sabemos? YOUR SISTER Tu hermana

12 ¿Qué sabemos? THEIR DOG Su perro

13 ¿Qué sabemos? OUR GRANDPARENTS Nuestros abuelos

14 ¿Qué sabemos? MY T-SHIRT Mi camiseta

15 ¿Qué sabemos? OUR HOUSE Nuestra casa

16 ¿Qué sabemos? HIS COUSINS Sus primos

17 ¿Qué sabemos? THEIR AUNT Su tía

18 EXPRESSING POSSESSION using DE In English, you express possession by adding s to the NOUN that refers to the possessor. Julias brotherEddies shirt In Spanish, you use the preposition de to refer to the possessor. The de comes AFTER the possession and IN FRONT of the name of the possessor. el hermano de Juliala camisa de Eddie

19 POSSESSION USING DE Translate to English. *NOTE: It does not matter if possessions are singular or plural. Tommys jacket_____________________ Lashons hat_____________________ Caras dress_____________________ Petes cousin (girl)_____________________ Joes grandpa_____________________ La chaqueta de Tommy El sombrero de Lashon El vestido de Cara La prima de Pete El abuelo de Joe

20 ¡AHORA TÚ! Jessicas ______________________________________ El vestido de Jessica

21 ¡AHORA TÚ! Matts __________________________________________ El sombrero de Matt

22 ¡AHORA TÚ! Marias _________________________________________ El abuelo de Maria

23 ¡AHORA TÚ! Tims ___________________________________________ El balón de Tim

24 OBJETIVOS: To expression possession in Spanish. To write complete sentences using SER. CAMPANAZO: Translate the following. My house: ___________________________ His shoes: ___________________________ Her brother: ___________________________ Our aunt: ___________________________ Their teacher: ___________________________ Johns brothers: ___________________________ His school: ___________________________ Your jeans: ___________________________ Mi casa Sus zapatos Su hermano Nuestra tía Su maestra Los hermanos de John Su escuela Tus jeans

25 ¡AHORA TÚ! 1. The grandparents of Anna are nice. _____________________________________ 2. Angelas shoes are white. _____________________________________ 3. Phoenixs sister is Sarai. She is pretty. ____________________________________ 4. Ms. OConnors parents are Jody and Matt. ____________________________________ Los abuelos de Anna son amables. Los zapatos de Angela son blancos. La hermana de Phoenix es Sarai. Ella es bonita. Los padres de Ms. OConnor son Jody y Matt.

26 ¡AHORA TÚ! 5. The cousin of Vinny is Paul. Paul is intelligent. ______________________________________________ _ 6. Mr. Simpsons brother is John. He is funny. ______________________________________________ _ 7. Julias dress is pink. ______________________________________________ _ 8. Julians pants are black. ______________________________________________ _ El primo de Vinny es Paul. Paul es inteligente. El hermano de Mr. Simpson es John. Él es cómico. El vestido de Julia es rosado. Los pantalones de Julian son negros.

27 VAMOS A… Find a partner. Work respectfully together using our guided notes. Write complete sentences using our new POSSESSIVE ADJECTIVES and/or DE in context. Translate the sentences. Share with the class!

28 EJEMPLOS: ___________________________ es ___________________. ________________________________________________ ___ Sarahs La camiseta de Sarah blanca. Sarahs t-shirt is white.

29 EJEMPLOS: __________________ es ___________________. ________________________________________________ ___ Your Tu perroamable. Your dog is nice.

30 EJEMPLOS: __________________________ son __________________. ________________________________________ Jacks Los zapatos de Jack negros. Jacks shoes are black.

31 EJEMPLOS: _______________________ son __________________. ________________________________________ Our Nuestros hermanos chistosos Our brothers are funny.

32 VAMOS A… Find a partner. Work respectfully together using our guided notes. Write complete sentences using our new POSSESSIVE ADJECTIVES and/or DE in context. Translate the sentences. Share with the class!

33 OBJETIVOS: To expression possession in Spanish. To write complete sentences using SER. CAMPANAZO: Translate the following. My house is big: ___________________________ Our shoes are new and white: ____________________________________ Her brother is funny and nice. _____________________________________ Johns parents are tall and good looking: ______________________________________ Aldos pants are red. ______________________________________ Mi casa es grande. Nuestros zapatos son nuevos y blancos. Su hermano es chistoso y amable. Los padres de John son altos y guapos. Los pantalones de Aldo son rojos.

34 EJEMPLOS: _______________________________________. ________________________________________ Lukes His shirt Los hermanos de Luke son chistosos. Su camisa es blanca.

35 EJEMPLOS: _______________________________________. ________________________________________ Myleys Her dad Los ojos de Myley son verdes. Su padre es perezoso.

36 Gallery Walk VAMOS A… Walk around the room. Use the pictures to write two complete sentences using new possessive words. The sentences must use SER in context as well as an adjective to match the subject. Sus zapatos son nuevos. La madre de Victor es amable. Share!

37 OBJETIVOS: To express possession in Spanish. To write complete sentences using SER. CAMPANAZO: Correct the errors the following sentences. Mi hermanos son amable: _______________________________________________ __ Nuestro abuelos es simpáticos: _______________________________________________ __ Su tía está inteligente. ______________________________ Tu padres son alta: ________________________________ Lashons camisa es amarillo. _______________________________________________ ___ Mis hermanos son amables. Nuestros abuelos son simpáticos. Su tía es inteligente. Tus padres son altos. La camisa de Lashon es amarilla.

38 ¿Qué sabemos? Her mother Su madre

39 ¿Qué sabemos? Her mother is pretty Su madre es bonita

40 ¿Qué sabemos? His grandparents Sus abuelos

41 ¿Qué sabemos? His grandparents are nice Sus abuelos son amables

42 ¿Qué sabemos? Our shoes Nuestros zapatos

43 ¿Qué sabemos? Our shoes are new Nuestros zapatos son nuevos

44 ¿Qué sabemos? Our aunt Nuestra tía

45 ¿Qué sabemos? Our aunt is young Nuestra tía es joven

46 ¿Qué sabemos? Pedros jacket La chaqueta de Pedro

47 ¿Qué sabemos? Pedros jacket is blue La chaqueta de Pedro es azul

48 ¿Qué sabemos? Elenas eyes Los ojos de Elena

49 ¿Qué sabemos? Elenas eyes are green Los ojos de Elena son verdes

50 ¿Qué sabemos? Their brother Su hermano

51 ¿Qué sabemos? Their brother is thin Su hermano es delgado

52 ¿Qué sabemos? His brothers Sus hermanos

53 ¿Qué sabemos? His brothers are patient Sus hermanos son pacientes

54 OBJETIVOS: To express possession in Spanish. To write complete sentences using SER. CAMPANAZO: Fill-in the blank with the proper possessive adjective. THEN, translate. ____________ abuelo (his) ______________________ ____________ zapatos (my) ______________________ ____________ tía (our) ______________________ ____________ primo (your) ______________________ ____________ hermanas (our) ______________________ ____________ amigo (their) ______________________ SuHis grandpa MisMy shoes NuestraOur aunt Tu Your cousin Nuestras Our sisters Su Their friend

55 ¡AHORA TÚ! En el libro… P. 80 #10 La ropa de… Ejemplo: Es la camisa de Andrés P. 83 #13 ¿De quién es la ropa? Ejemplo: chaqueta (no) ¿Es tu chaqueta? No, no es mi chaqueta. P. 83 #14 ¿Quiénes son? Ejemplo: abuelo abuelos ¿Quién es? Es nuestro abuelo. ¿Quiénes son? Son nuestros abuelos. P. 83 #15 ¿De quién es la camisa? Ejemplo: camisa/tu hermana ¿La camisa es de tu hermana? Sí es su camisa. Andrés


Descargar ppt "OBJETIVOS: To expression possession in Spanish. CAMPANAZO: What was the highlight of your break? What was the low point of your break? What did you do."

Presentaciones similares


Anuncios Google