Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMateo Poblete Modificado hace 10 años
1
ComputationPatterns Geometry Solution Sentences
2
Computation What Is?Define Identify
3
Patterns What Is?Define Identify
4
Geometry What Is?Define Identify
5
Solution Sentences What Is?Define Identify
6
What Is? ¿Qué Es? (>)
7
What Is? ¿Qué Es? (<)
8
A group of related facts based on one fact. Un grupo de números relacionados según un número. What Is? ¿Qué Es?
9
½ =.5 = 50% What Is? ¿Qué Es?
10
1/3 =.33 1/3 = 33 1/3%
11
What Is? ¿Qué Es? 1/10 =.1 = 10%
12
A line that has numbered, equally spaced marks. Una línea que ha sido numerada y marcada igualmente con espacios. What Is? ¿Qué Es?
13
The amount that each digit in a number stands for. 8 0 6 Ones Tens Hundreds Lo que significa la cantidad de cada dígito en un número. What Is? ¿Qué Es?
14
A number symbol: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, or 9 Un símbolo de número: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 o 9. What Is? ¿Qué Es?
15
A value that is close to or about the same as an exact amount. Un valor aproximado o el mismo a una cantidad exacta. What Is? ¿Qué Es?
16
Define Definir Expanded notation Anotación expandida
17
Define Definir LeastMenor
18
GreatestMayor Define Definir
19
NumeralsNúmeros
20
Define Definir OrdinalOrden
21
Define Definir BetweenEntre
22
Define Definir EquivalentEquivalente
23
Define Definir Parts of a Whole Partes de un entero
24
Define Definir Equal GroupsGrupos Iguales
25
Define Definir AboutVariable
26
Identify ¿Cuál es el valor total de estas monedas? What is the total value of these coins? How would you solve this problem?
27
Identify Leslie placed 4 rows of cups with 6 cups in each row on her lemonade stand. How many cups did Leslie place on her stand? Lucia coloca 4 filas de vasos con 6 vasos en cada fila en su mesa de limonada. ¿Cuántos vasos colocó Lucia en su mesa? How would you solve this problem?
28
Identify The table shows how many books were sold to each of three grades at a book fair. About how many books were sold to all three grades on Thursday? La tabla muestra cuantos libros se vendieron a cada uno de los tres cursos en la feria del libro. ¿Cuántos libros se vendieron a los tres cursos en el día jueves? How would you solve this problem? Grade 3 Grade 4 Grade 5 ThursdayFriday 97 42 59 39 151 48
29
Identify Alexei took a trip in a car. He traveled 25 miles to Dallas, and then he traveled to Fort Worth. He traveled 58 miles in all. What was the distance from Dallas to Fort Worth? Alexei hizo un viaje en su carro. El manejó 25 millas a Dallas, y luego fue a Forth Worth. En total el viajó 58 millas. ¿Cuál fue la distancia entre Dallas y Forth Worth? How would you solve this problem?
30
Identify The table shows how far three students jumped. Mai jumped how much farther than Peter? How would you solve this problem? El cuadro muestra lo que saltaron tres estudiantes. ¿Cuánto mas lejos saltó Mai que Peter? Mai Robin Peter 31 in. 27 in. 29 in.
31
Identify Jorge counted 16 daises, 21 roses, and 27 carnations at the flower shop. What was the total number of daisies and carnations? Jorge contó en la tienda 16 amapolas, 21 rosas, y 27 claveles. ¿Cuál es el número total de amapolas y claveles? How would you solve this problem?
32
Identify The temperature in the morning was 51°F. The temperature in the afternoon was 86°F. How many degrees did the temperature change? La temperatura en la mañana fue de 51 F. La temperatura en la tarde fue de 86 F. ¿Cuántos grados cambió la temperatura? How would you solve this problem?
33
Identify Rachel counted 8 apartment buildings in her neighborhood. Each building had 10 apartments. Some apartments had 2 bedrooms. What was the total number of apartments in her neighborhood? Raquel contó 8 edificios en su vecindario. Cada edificio tenía 10 apartamentos. Algunos apartamentos tenían 2 habitaciones. ¿Cuál es el número total de apartamentos en su vecindario? How would you solve this problem?
34
Identify Ben wants to show 15 pictures he took on a class field trip. He will put an equal number of pictures on 3 posters. How many pictures will Ben put on each poster? Ben quiere mostrar 15 fotos que tomó en un paseo de la clase. El va a colocar un número igual de fotos en 3 posters. ¿Cuántas fotos va a colocar Ben en cada poster? How would you solve this problem?
35
Identify Yolanda saw 4 volleyball teams play. Each team had 6 players. How many players were there in all? Yolanda vió jugar 4 equipos de voleibol. Cada equipo tenía 6 jugadores. ¿Cuántos jugadores habían en total? How would you solve this problem?
36
What Is? ¿Qué Es? A group of related facts based on one fact. Un grupo de operaciones basadas en una operación.
37
What Is? ¿Qué Es? Numbers that follow a certain order, or pattern, from least to greatest or greatest to least. Números que siguen cierto orden o patrón, del menor al mayor o del mayor al menor.
38
What Is? ¿Qué Es? A closed figure made up of line segments or curves. Una figura cerrada hecha de segmentos de línea o curvas.
39
What Is? ¿Qué Es? Numbers or items in a regular or repeating order. Números o artículos en un order regular o repetitivo.
40
What Is? ¿Qué Es? Any number that can be evenly divided by 2. Cualquier número que se pueda dividir exactamente entre 2.
41
What Is? ¿Qué Es? Cualquier número que no se puede dividir exactamente entre 2. Any number that cannot be evenly divided by 2.
42
What Is? ¿Qué Es? A number that is the product of two numbers. Un número que es un producto de dos números.
43
What Is? ¿Qué Es? A math statement that has numbers, at least one operation sign, and an equal or inequality sign. Una frase matemática que tiene números, al menos un signo de operación, y un signo de igualdad o desigualdad.
44
What Is? ¿Qué Es? A group of facts or other information that can be sorted and put in tables or graphs. Un grupo de operaciones u otra información que se puede clasificar y colocar en tablas o gráficas.
45
What Is? ¿Qué Es? A figure with 4 equal sides and 4 right angles. Una figura con 4 lados iguales y 4 ángulos derechos.
46
Define Definir Pictorial Representation Representación de dibujos.
47
Define Definir Missing Number Número que falta
48
Define Definir NextPróximo
49
Define Definir Table of Ordered Pairs Tabla de pares ordenados
50
Define Definir ExtendExtendido
51
Define Definir Pattern Continues Continuación de Patrón.
52
Define Definir Missing TermFalta de Término
53
Define Definir RelationshipRelación
54
Define Definir Ordered PairsPares Ordenados
55
Define Definir Related DataDatos Relacionados
56
Identify Which operation was used to arrange this pattern? 4 x 5 4 + 5
57
Identify How long will each side of the next square be? 1 cm 2 cm 4 cm 7 cm
58
Identify What number is missing in this pattern? 57514539
59
Identify Which arrow will complete the pattern?
60
Identify PeopleCookies 3 5 9 9 11 15 PeopleCookies 3 5 9 18 20 24 A. B. PeopleCookies 3 5 9 15 25 45 C. PeopleCookies 3 5 9 18 30 54 D. Kelly plans to make 6 cookies for each person at her party. Which table correctly shows how many cookies she will need to make if 3 people, 5 people, or 9 people attend.
61
Identify Alfredo had a bag of candy to share equally with his friends. If he counted the candy in groups of 4, which list shows numbers he could have named? A.4, 6, 8, 10B. 4, 8, 11, 14 C. 8, 12, 16, 20D. 8, 12, 15, 18
62
Identify What goes in the empty space?
63
Identify What comes next in this pattern?
64
Identify What number belongs where you see the letter B? A B C D 48 52 56 60 64 68 72
65
Identify What number is missing? 3 6 7 9 12 6 12 14 18
66
What Is? ¿Qué Es? A shape that is two- dimensional (flat). Una figura que tiene dos dimensiones (plana)
67
What Is? ¿Qué Es? Points where two or more sides of a figure meet. Los puntos donde dos o más lados de una figura se encuentran.
68
What Is? ¿Qué Es? A side of a solid figure. Una lado de una figura sólida.
69
What Is? ¿Qué Es? Figures that have the same size and shape. Las figuras que tienen el mismo tamaño y forma.
70
What Is? ¿Qué Es? Part of a line that is contained by two end points. La parte de una línea que se encuentra dentro de dos puntos opuestos.
71
What Is? ¿Qué Es? An angle that measures 90°. Un ángulo de 90.
72
What Is? ¿Qué Es? A flat figure that has length and width. Una figura plana que tiene longitud y grosor.
73
What Is? ¿Qué Es? A figure that has length, width and height. Una figura que tiene longitud, grosor y altura.
74
What Is? ¿Qué Es? A number that stands for part of a whole or part of a group. Una número que es parte de un entero o parte de un grupo.
75
What Is? ¿Qué Es? A line that divides a figure into two halves that are exactly alike. Una línea que divide a una figura en dos partes que son exactamente iguales.
76
Define Definir SquareCuadrado
77
Define Definir TriangleTriángulo
78
Define Definir RectangleRectángulo
79
Define Definir RhombusRombo
80
Define Definir CubeCubo
81
Define Definir PyramidPirámide
82
Define Definir Translation (Slide) Trasladar
83
Define Definir Reflection (flip) Reflección
84
Define Definir Rotation (turn)Rotación
85
Define Definir SymmetricalSimétrico
86
Identify Which geometric figure is represented?
87
Identify Which geometric figure is represented?
88
Identify Which geometric figure is represented?
89
Identify Which geometric figure is represented?
90
Identify Which geometric figure is represented?
91
Identify Which geometric figure is represented?
92
Identify Which geometric figure is represented?
93
Identify Which geometric figure is represented?
94
Identify Which geometric figure is represented?
95
Identify Which geometric figure is represented?
96
What Is? ¿Qué Es? To combine groups of equal amounts. Combinar grupos de cantidades iguales.
97
What Is? ¿Qué Es? The answer that comes from multiplying numbers. La respuesta que viene de multiplicar números.
98
What Is? ¿Qué Es? Numbers that are multiplied to form a product. Los números que son multiplicados para formar un producto.
99
What Is? ¿Qué Es? Groups that are the same in number. Los grupos que son iguales en número.
100
What Is? ¿Qué Es? Combining amounts or objects. Combinar cantidades u objetos.
101
What Is? ¿Qué Es? The answer that comes from adding numbers. La respuesta que viene de sumar números.
102
What Is? ¿Qué Es? A symbol that tells when to add. Un símbolo que indica cuando añadir.
103
What Is? ¿Qué Es? A number being added to one or more numbers. Un número que ha sido añadido a uno o mas números.
104
What Is? ¿Qué Es? A math statement that has numbers, at least one operation sign and an equal or inequality sign. Una frase matemática que tiene números, al menos un signo de operación y un signo de igualdad o desigualdad.
105
What Is? ¿Qué Es? The answer that comes from subtracting one number from another. La respuesta que viene de restar un número de otro.
106
Define Definir FewerMenos
107
Define Definir Equal PartsPartes iguales
108
Define Definir HalfMitad
109
Define Definir Total
110
Define Definir AltogetherJunto
111
Define Definir Solution Sentence Oración de solución
112
Define Definir SeparateSeparar
113
Define Definir AboutAcerca
114
Define Definir Reasonable Estimate Razonable, estimado
115
Define Definir TwiceDos veces
116
Identify Samuels family eats 4 to 6 apples every day. What is a reasonable number of days that it will take Samuels family to eat a bag of 20 apples? La familia de Samuel come de 4 a 6 manzanas al día. ¿Cuántos días le tomara a la familia de Samuel comerse una bolsa de 20 manzanas? How would you solve this problem?
117
Identify Sally had 90 days of summer vacation. Each day she did one fun exercise. She swam on 33 of the days and played basketball on 24 of the days. She rode her bike on all the other days of her vacation. How many days did Sally ride her bike? Sally tenía 90 días de vacaciones. Cada día ella hizo una actividad divertida. Ella nadó 33 días y jugo basketball 24 días. Montó su bicicleta el resto de días de las vacaciones. ¿Cuántos días fueron los que Sally montó en la bicicleta? How would you solve this problem?
118
Identify Bianca has 2 pizzas that are cut into 6 slices each. She and 3 friends eat 9 slices. How many slices does Bianca have left? Bianca tiene 2 pizzas que están cortadas en 6 pedazos cada una. Junto con 3 amigos se comieron 9 pedazos. ¿Cuántos pedazos le quedan a Bianca? How would you solve this problem?
119
Identify There were 5 boys and 3 girls waiting in line to get an authors autograph. Each person in line had 2 books to be signed. How many books in all did the people in line have? Habían 5 niños y 3 niñas haciendo una fila para el autógrafo de un escritor. Cada persona en la línea tiene 2 libros para que firme el escritor. ¿Cuántos libros en total tenían las personas de la fila? How would you solve this problem?
120
Identify Marissa has $10. She spent $4.35 to buy a ticket to the movies. She spent $1.50 on popcorn and a coke. How much money does she have left? Marissa tiene $ 10. Ella gasta $ 4.35 al comprar un ticket para el cine. Luego gasta $ 1.50 en palomitas de maíz y un refresco. ¿Cuánta plata le queda? How would you solve this problem?
121
Identify Melissa can watch TV when she finishes her homework. It will take her 30 minutes to do her homework. If it is 5:15 pm when she starts her homework, what should she do to find the time at which she can start watching TV? Melissa puede ver televisión cuando termine las tareas. Le tomará 30 minutos en terminar la tarea. Si empieza a hacer la tarea a las 5:15 pm, ¿Que debe hacer para hallar la hora cuando pueda empezar a vcr televisión? How would you solve this problem?
122
Identify Travis has to ride his bike for 2 miles to get to school. He then rides 3 more miles to his friends house. How far will Travis ride in 7 days? Travis tiene que manejar su bicicleta 2 millas para llegar a la escuela. Luego el maneja 3 millas más para ir a la casa de su amigo. ¿Cuánto va a manejar Travis en 7 días? How would you solve this problem?
123
Identify Mark had 12 baseball cards and 10 football cards. He bought 6 more baseball cards. How many more baseball cards than football cards does Mark have? Mark tiene 12 tarjetas de baseball y 10 tarjetas de fútbol. El compró 6 tarjetas más. ¿Cuántas tarjetas de baseball compró más que tarjetas de fútbol? How would you solve this problem?
124
Identify Maria bought a dress for $36, a blouse for $19, and shoes for $21. She gave the clerk a $100 bill. How much change she should get? María compró un vestido por $ 36, una blusa por $ 19, y unos zapatos por $21. Ella le dió al vendedor un billete de $ 100. ¿Cuánto tiene que devolverle el vendedor a María? How would you solve this problem?
125
Identify Pablo bought 4 model cars that cost him $5 each. He sold each of the cars for $6.25 each. How much money did Pablo make? Pablo compró 4 carritos que le costaron $5 cada uno. El vendió cada carrito a $ 6.25. ¿Cuánto dinero hizo Pablo? How would you solve this problem? Thank you to Dee Roe, Galena Park ISD
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.