Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJosé Blázquez Plaza Modificado hace 8 años
1
Spanish II Week 8
2
Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
3
What’s happening on Friday… QUIZ! Ways to say you like something/dislike something Ways to say you prefer something Activities vocabulary Clothing vocabulary School vocabulary
4
Cafetería- cafeteria Tarea-homework Exámen- test Prueba- quiz Proyecto- project Tomar apuntes- to take notes Sacar una buena nota- to get a good grade Calculadora- calculator La carpeta- folder La mochila- backpack El bolígrafo- pen El lápiz- pencil Horario- schedule Vocabulario de la escuela
5
¿Qué clase(s) prefieres y por qué? Yo prefiero la clase de _______ porque… Apuntes de cornell Ejemplos: 1)Yo prefiero la clase de inglés porque me encanta leer 2) Yo prefiero la clase de inglés porque la clase de matématicas es aburrida.
6
How can we describe our classes? Interesante Fascinante
7
How can we describe our classes? Agotador/a
8
How can we describe our classes? Desafiante Difícil
9
How can we describe our classes? Fácil
10
How can we describe our classes? Divertida
11
How can we describe our classes? Aburrida Tediosa
12
Práctica de Escritura Write sentences that start with the following words… 1)Me gusta la clase de _______ porque _____ 2)Prefiero la clase de _________ porque 3)Mi clase favorita es _________ porque_____. 4)Me molesta la clase de _______ porque ______.
13
Para Empezar El veintinueve de septiembre Fill in the blanks! Me molesta la clase de _________ porque es __________.
14
En tu horario… ¿Cuál clase te gusta? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cuál clase te molesta? ¿Cuál clase prefieres?
15
Vocabulario de la escuela Primer periódo- first period Segundo periódo- second period Tercero periódo- third period Cuarto periódo- fourth period Quinto periódo- fifth period Sexto periódo- sixth period Séptimo periódo- seventh period
16
¿Qué es tu horario? Yo tengo la clase __________ en el ________ a la/el _______.
17
Tu horario You are writing down your schedule for a new Spanish- speaking student at Cordova. Fill in the classes you have each period and then in the space below, write whether you like/dislike/prefer each class and WHY
18
¡Repaso! Horas: ● 1:00 = Es la una ● 2:00 = Son las dos ● 3:00 = Son las tres ● 4:00 = Son las cuatro **Only 1:00 is different!
19
15 minutes ● 3:15 = son las tres y cuarto [Note] Think about it…cuarto sounds like “quarter of an hour” (AKA fifteen minutes!) ● 2:45 = son las tres menos cuarto
20
y or menos? **before the half hour, add the extra minutes with “y” ex: 5:15 = son las cinco y cuarto **after the half hour, subtract the minutes from the last hour with “menos” ex: 8: 50 = son las nueve menos diez
21
30 minutes (on the half hour) ● 4:30 = son las cuatro y media ● 5:30 = son las cinco y media … Every half-hour is like this! It’s easy.
22
Any other time… ● 2:10 = son las dos y diez ● 2:50 = son las tres menos diez Every other time is like that! ● 6:50 = son las siete menos diez ● 9:04 = son las nueve y cuatro ● 11:18 = son las once y dieciocho ● 4:55 = son las cinco menos cinco etc….
23
8:30
24
Son las ocho y media
25
11:15
26
Son las once y cuarto
27
1:30
28
Es la una y media
29
3:10
30
Son las tres y diez
31
Para Empezar El treinta de septiembre Take a look back in your notes and write in the definitions of the following transition words: Aúnque- However- Pero-
32
Practica de Lectura 1.Read the following passage and complete the questions SILENTLY and INDEPENDENTLY 2.When you are finished, flip your paper over and we will then go over the worksheet together as a group
33
Write your own! Write your own blog post about you and your school! In your post you should include the following: 1.Your name and age 2.How many classes you have 3.Why you like or dislike AT LEAST THREE of your classes 4.Finish by stating what your favorite class is in your schedule and why
34
Para Empezar El primero de octubre What are you most nervous about for the quiz tomorrow? In other words, what would be helpful for us to review as a class?
35
Un partido de REPASO 1.Every pair will have a board and a pen 2.Each pair will raise their board with the answer to the question when I say TIME’S UP, BOARD’S UP!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.